Gå til innhold

Beste sko/støvler å bruke når man går tur i snø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av 2021 har jeg blitt veldig turglad. Nå nærmer det seg snart vinter og jeg er redd for at det blir opphold i turene når det kommer snø. Jeg er ganske redd for å falle, redd for å knekke en fot og slike ting, og går ganske forsiktig når det er litt vått i marka. Hvilke sko bruker dere som er turvante når det er snø og slikt? Faller dere ofte eller lærer man seg å holde balansen etter hvert? 

Anonymkode: bb51f...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruker alltid brodder. Har gått til anskaffelse av et par vintersko med utfellbare brodder. Jeg har hatt operasjon i føttene som gjør at det å skli kan være utrolig vondt siden jeg da kan strekke/spenne foten på feil måte. 

Anonymkode: 72ac5...e1a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodder! Og når det blir snø, er det også fint med truger. Ikke på opptråkkede stier så klart, men hvis du vil bevege deg litt friere i skogen.

Anonymkode: 910b9...abc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme skoene som jeg bruker på tur ellers på året (vanntette), men de få dagene det er sånn regn på snø som fryser så har jeg med brodder for enkelte vanskelig strekninger. Det er jo ikke behagelig å gå med så jeg tar de bare på om det er bratte steder med speilblank is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecco Snow Mountain! Samme som barn bruker i barnehagen og på skolen 👍 Finnes i damestørrelser også (eller så kan du sjekke Finn eller lignende, noe som alltid er et godt tips dersom man er ute etter noe spesifikt) 

Anonymkode: 1b523...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker brodder hele vinteren når det er is og glatt snø. Er ikke vits å gå rundt og være engstelig for å falle. Godt fottøy er kjempeviktig. 

Anonymkode: 2035b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...