AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Hva er det med folk? Står 800 kr, vi prøver å avklare overlevering, vedkommende ber om bilder osv, og så kommer et bud (!) på 600 kr, som er helt uaktuelt. Hvorfor så mye fram og tilbake når prisen ikke er ok til å begynne med? La også ut et 10" nettbrett for 300 kr, og så var det en som ville ha det for 170 kr (!) siden han ikke fikk med lader. Haha. Han argumenterte også med at man må bytte skjermen, som om man bytter skjermen på et 300 kr nettbrett. Anonymkode: f82df...14f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Sutring. Ser ikke hva problemet er. Dette er da helt vanlig. Er du ikke interessert i å selge for annet enn den prisen så skriv det i annonsen da om du synes det er så grusomt. Anonymkode: a15e7...f10 4
Brunello Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Det er lov å gi motbud på Finn. Mange selger til lavere pris. Du står helt fritt til å selge til en annen for 800,-. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Solgt noen biler på finn. Idioter kommer med bud på 8000 etter 1 time etter at bilen ble lagt ut for 20.000 Nå tas det i innbytte for 15.000 så slipper jeg reklamasjoner. Anonymkode: 8dd31...44e 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sutring. Ser ikke hva problemet er. Dette er da helt vanlig. Er du ikke interessert i å selge for annet enn den prisen så skriv det i annonsen da om du synes det er så grusomt. Anonymkode: a15e7...f10 Det er jo bortkastet tid for begge, hvis du prøver å tenke deg om. Jeg har oppgitt butikkpris i annonsen og lagt meg langt under. Det er ikke slik at 800 er blodpris og at 600 er en mer fornuftig pris. Anonymkode: f82df...14f 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Eg skjønner meg heller ikkje på det. Anonymkode: fae31...97d 3
Khadira Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Jeg skriver alltid i annonsene jeg legger ut at skambud ikke besvares. Det er noen som prøver seg likevel, men de unngår jeg bare å svare. 5
Me for life Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Når jeg får slike bud øker jeg heller med tilsvarende. Så her hadde mitt svar vært "Nei takk, men du kan få den for 1000,- + porto". 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Et skambud hadde vel vært lavere enn 200kr under det du la ut for? Jeg syns det er flott at folk pruter. Ofte vil jeg bli kvitt ting jeg selger fort så lar gjerne ting gå billigere om det betyr at jeg slipper oppbevare det i måneder. du må jo ikke selge til dem om du ikke er gira på det. Slutt å klag. Anonymkode: cb51d...031 6
Morten1 Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 5 minutter siden, Me for life said: Når jeg får slike bud øker jeg heller med tilsvarende. Så her hadde mitt svar vært "Nei takk, men du kan få den for 1000,- + porto". Jeg gjør det samme, alltid gøy å høre hvordan folk reagerer når de ringer og prøver seg 1
Khadira Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): du må jo ikke selge til dem om du ikke er gira på det. Slutt å klag. Elsker når folk ber andre om å slutte å klage, når de gjør akkurat det samme selv. :') 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Har en værre en. Solgte nettopp et stort klesskap (4enheter) med masse skuffer og to store skyvedører, original pris ca 10-12 000. Solgte for en tusenlapp mot at kjøper demonterte og faktet selv. Fikk 10+ meldinger første timen så det var jo greit, men en person prøvde å prute ned til 500kr.. som om 90%++ avslag ikke var nok. Anonymkode: 3115a...222 2
nomore82 Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Det der var jo ikke akkurat skambud da om man tenker kroner. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 nomore82 skrev (2 timer siden): Det der var jo ikke akkurat skambud da om man tenker kroner. Jo, det vil jeg si, og vedkommende skjønte heller ikke hvor dumt det er å først innlede en dialog om overlevering, be om bilder osv og så plutselig komme med et bud. Man antar jo at kjøperen er med på prisen når dialogen går slik, så lenge overleveringen går i orden og varen er i god stand. Anonymkode: f82df...14f 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Det er ikke skambud å prute 200 kr når utropspris var 800. Anonymkode: 2168c...44e 3
Million Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 (endret) Det er ALLTID folk som prøver seg på Finn. Det verste er de som avtaler å kjøpe noe av deg som er lagt ut til 600, og så møter de opp hjemme hos deg og står klar til å få varen i hendene, og sier så plutselig at "jeg har visst med bare 400"..... og forventer at du gir opp, og lar det gå for den prisen pga alt styret ikke skal være forgjeves. (heldigvis har VIPPS gjort at det er litt færre av den typen sleipinger! haha! ) Jeg hadde aldri solgt til sånne sleipinger. Hadde slengt igjen døra med et "da kan du bare dra herfra uten noe". En som forsøkte å lure meg på den måten en gang for noen år siden da jeg solgte noe (før vipps sin tid). Han sto der i stua mi med 200 kr for lite og trodde jeg skulle la det gå. Jeg forklarte han da tydelig hvor nærmeste minibank var, og at han måtte dra dit og ta ut 200 kr til... da ble han lang i trynet, gitt! Men han dro, og kom tilbake med riktig beløp, sleipingen som prøvde seg! Solgte en mobil tidligere i sommer, en iphone, og det var ikke måte på skambud som haglet inn. Folk prøvde å få meg til å selge for en fjerdedel av annonsert pris på det grunnlaget at de var så fattige og barnet deres så gjerne ville ha en iphone.... Jeg ga meg ikke, og fikk solgt den til annonsert pris litt senere. Telefonen var helt feilfri, ikke en ripe en gang, og god batterikapasitet. Ha tålmodighet, så dukker den rette kjøperen opp en dag og du får solgt til annonsert pris! Endret 7. september 2021 av Million 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 Jeg visste ikke at det var så vanlig å prute på finn! Har aldri gjort det selv. Hvis jeg synes noe er priset for høyt, lar jeg være å ta kontakt med selger, og leter heller videre. Det fører bare til at ting på Finn.no blir priset enda høyere, på grunn av at selger tar høyde for at folk vil prute ned prisen uansett? Anonymkode: f7aa6...e1a 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 Jeg pleier å skrive "pruting blir ikke besvart" og bare slette meldinger fra folk som gjør det. Anonymkode: 77c56...6e4 2
wandagirl Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Her er det mange ulike meninger. Jeg har alltid rom for litt pruting når jeg legger ut. Synes forøvrig ikke det var skambud, men når de byr halvparten av det det er lagt ut for er det noe annet. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Jeg pruter nesten alltid, og opplever ofte at jeg får lavere pris ved rask avtale og hurtig oppgjør. Motsatt legger jeg alltid ut varer til en pris som er litt over hva jeg kan akseptere. Får jeg inn et skambud sier jeg heller at da må du vente til jeg vet hvor markedet ligger. Aldri opplevd sure kommentarer fra hverken selger eller potensiell kjøper. Gjorde et kjøp senest i går hvor jeg prutet 15%. Selger møtte meg til og med på veien på eget initiativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå