Gå til innhold

Hvordan kan jeg bygge min selv tillit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga av negative hendelser i livet mitt, er jeg introvert , reservert, og ikke nytter liv i det hele tatt. Jeg kan være ekstrovert når jeg føler kjemi med de riktige mennesker. Jeg tror at mitt problem er selv tillit. Hvis jeg kan bygge selv tillit, vil jeg leve med glede, fordi jeg liker av hvem jeg er  men ikke alltid jeg viser hvem jeg er pga jeg er reservert i begynnelsen. Dette har for eksempel negative effekter på jobben min. 

Hvordan kan jeg bygge selv tillit?

Finnes det gode bøker? Eller kurs 

Tusen takk i forkant. 

Anonymkode: ea33d...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skryt av deg selv. Sånn helt seriøst. Legg merke til det som er bra ved deg og ting du er flink til og gi deg selv ros. 

Når man har lav selvtillit kan disse tingene være vanskelige å se, men jeg garanterer deg at du finner noe. Begynn i det små om du synes det er vanskelig. Kanskje du lager god kaffe? Eller en fantastisk brun saus? Strikker pent? Er nøye med å velge gaver som passer mottaker? Er god på å kle deg eller sminke deg? Er en god venn? Finn, legg merke til og ros deg selv!

Anonymkode: 05c78...138

• Liker 1
Skrevet

Tenker det beste er å godta deg selv slik du er akkurat nå. Og deretter gjøre ting som du trives med og gir deg en mestringsfølelse. Skriv ned tre ting hver kveld som var bra den dagen. Det kan være hva som helst, en lukt, et smil, at du gikk en tur. I sola. Eller i regnet.

Anonymkode: e550a...d98

• Liker 1
Skrevet

Et psykologisk råd er også å se seg i speilet morgen og kveld og si "jeg er glad i deg" og smile til deg selv. 

Anonymkode: 4eec1...09c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...