Gå til innhold

Andre som har gutter som er redd de får en framtid som incel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit det er lenge til slik blir aktuelt, siden han enda er et spedbarn.

Men med incel-epidemien som har eksplodert den siste tiden, blir man engstelig. For det virker som de kommer fra alle typer bakgrunner. Hvordan kan man egentlig unngå det?

Anonymkode: 7da16...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vist han denne nettsida . Sønnen min synes nå at inceler er ganske morsom underholdning, så jeg tviler litt på at han kommer til å bli sånn. Hvis han får problemer på damefronten skal jeg hjelpe han, jeg vet tross alt hvordan kvinner er skrudd sammen, men oppfører han seg som en liten dritt så kommer han til å få høre det.

Anonymkode: 89d16...69a

• Liker 3
Skrevet

Lære barna respekt for andre og seg selv! Gi de gode verdier som de tar med seg videre. Lære de normal folkeskikk. Legge til rette for at de blir sosiale, og har sosial kunnskap om verden.

Anonymkode: bd0c7...2af

• Liker 12
Skrevet

Ja :( Hvordan i alle dager skal man oppdra han til å bli en oppegående mann? Som verken blir en incel med fæle holdninger eller en grenseoverskridende ekling med fæle holdninger?

Anonymkode: 4e0c8...be7

• Liker 6
Skrevet

Snakk om å ta sorgene på forskudd! Har to sønner selv, men akkurat det går jeg ikke å bekymrer meg for , heldigvis 🙈

Anonymkode: cb741...ae5

• Liker 7
Skrevet

Er overhodet ikke bekymret for at han blir "incel" :ler:

• Liker 6
Skrevet

Jeg har oppdratt dem til selvstendige og sosiale vesen. Det med selvstendighet er viktig, ikke kost banen foran dem, lær dem å stå opp selv, vaske klær, lage mat, holde avtaler, ha orden på egne ting og bidra til fellesskapet i familien. Det er det viktigste jeg har gjort for mine gutter. 

Anonymkode: ddcdb...02e

• Liker 14
Skrevet

Har en liten gutt med utfordringer, muligens innen autismespekteret, så tanken har streifet meg. 
Men selv om han kanskje ikke får partner, tviler jeg på at han blir incel. Incels hater vel kvinner, det er noe vi kan forebygge. Gutten min trives godt sammen med jenter, han har tre eldre søstre og tror det gir ham verdifull innsikt i kvinner. 

Anonymkode: 70660...cfc

• Liker 9
Skrevet

Elefanten i rommet her er jo utseende. Høyde og størrelse er jo ofte det som gjør at menn er incel, lite man kan gjøre med det som forelder. Med mindre man vil gi dem veksthormoner...

Anonymkode: 2161e...666

• Liker 3
Skrevet

Er redd ja. Har en 11-årig gutt, og er ikke særlig pen. Mye nerdete interesser. Kan ikke se for meg at jenter er interessert i han.

Anonymkode: c6a9b...543

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er redd ja. Har en 11-årig gutt, og er ikke særlig pen. Mye nerdete interesser. Kan ikke se for meg at jenter er interessert i han.

Anonymkode: c6a9b...543

Vil tro et av de største problemene hans er at han kommer fra et dårlig hjem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Elefanten i rommet her er jo utseende. Høyde og størrelse er jo ofte det som gjør at menn er incel, lite man kan gjøre med det som forelder. Med mindre man vil gi dem veksthormoner...

Anonymkode: 2161e...666

For noe tull. Noen av de greieste, morsomste, mest sosiale mennene jeg kjenner er både lave og ikke direkte heldige med utseende. De har aldri hatt problemer (mer enn de høyere og «penere») med å få seg kjæreste. Vanlige menn hater ikke kvinner og er bitre pga høyden sin. Utseende betyr veldig mye mindre fir menn enn kvinner. Oppførsel og personlighet derimot… og der har foreldre ig oppvekst en stor rolle. 

Anonymkode: 8d652...392

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Anonymkode: 

Tenk at vi lever i en verden hvor en mamma mobber utseende og interessene til sitt eget barn på Internett... Det er faktisk ganske trist!

• Liker 25
Skrevet

Ja det får man si. Årets mamma bør kanskje gå litt i dybden og se på egne holdninger. Ref hun over med gutt på 11 år

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste for å gi han et godt kvinnesyn er å være en kjærlig og tilstedeværende mor. 

Anonymkode: 6c9c3...b33

• Liker 6
Skrevet

Man må bare prøve å lære de å respektere kvinner tidlig.Og at nei betyr nei, ikke bare når det gjelder sex, men også når det gjelder jenter og kvinner som ikke er interessert. Man passer ikke med alle man liker, og det er en realitet mange bare ikke forstår. 

Anonymkode: c1971...e1c

• Liker 1
Skrevet

Lol
Mødre er så flinke til å fornekte alt vondt om deres egne barn. For mødre gjør jo alt rett.
Tror dere mora til Breivik oppdro han til å massakrere ungdom, eller??!
Dere tror dere kan gjøre bedre. Men dere har ikke full kontroll.

Anonymkode: 30e5c...f1b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man må bare prøve å lære de å respektere kvinner tidlig.Og at nei betyr nei, ikke bare når det gjelder sex, men også når det gjelder jenter og kvinner som ikke er interessert. Man passer ikke med alle man liker, og det er en realitet mange bare ikke forstår. 

Anonymkode: c1971...e1c

Det der har ingen verdens ting med om gutter blir incels eller ikke. 

Skrevet

Man kan ikke sikre seg for noenting her i livet. Hvis gutten dine ender opp som en incel, så håper jeg virkelig ikke at du tenker det er din feil. Deg er så mange ting som spiller inn, som man ikke har kontroll over som forelder...

Men jeg tenker to ting er ganske viktig: At man lytter til guttenes følelser og tar de på alvor. Mange av incelsgutta har jeg inntrykk av at er følsomme gutter, som skammer seg over sin følsomhet. Det andre jeg synes er viktig, er humor. At man evner å le av seg selv. 

Hvis du skaper et godt, trygt og omsorgsfullt hjem, så tror jeg egentlig det meste er gjort. Resten har du ikke kontroll på...

Anonymkode: b2ae9...bd8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lol
Mødre er så flinke til å fornekte alt vondt om deres egne barn. For mødre gjør jo alt rett.
Tror dere mora til Breivik oppdro han til å massakrere ungdom, eller??!
Dere tror dere kan gjøre bedre. Men dere har ikke full kontroll.

Anonymkode: 30e5c...f1b

Nei, men det er ganske godt dokumentert at hennes oppførsel overfor ham bidro til å ødelegge ham. Psykiaterne som vurderte hennes omsorgsevner anså at det var stor risiko for skjevutvikling av gutten, hvis moren fortsatte å ha ansvaret. Hun både foraktet ham og klamret seg til ham på samme tid, noe som er noe av det verste man kan gjøre. Faren ønsket å ta over ansvaret, men tapte i retten og deretter ble ingenting gjort. 

Anonymkode: b2ae9...bd8

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...