AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Samme om det var sportsspill, RPG, FPS, etc. Når tillot dere at han holdt på med det som en vanlig fritidsaktivitet. Anonymkode: deceb...b8d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 6 år. Veldig stas i begynnelsen, og for hvert nye spill som blir en "greie". Så går de lei. Nå går han i 5.klasse, er mer ute med venner og på fotballen, enn han gamer. Anonymkode: 79424...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Han var 5 år. Nå er han 8, og gamer en 3 timer i snitt per dag. Holder han unna realistiske voldsspill med skyting av mennesker. Anonymkode: 024e1...3b9
Strange Doll Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 seks år men med begrenset skjermtid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 7-åringen (jente) spiller Minecraft, PS og diverse mobilspill, 3-åringen (også jente) spiller mobilspill. Så jeg kan vel ikke begrense gutten mer enn det heller, han må nesten få lov til det samme som søstrene. 7-åringen går på 2 fritidsaktiviteter i uka, har med venninner hjem hver uke og får mobil/iPad-nekt dersom hun ikke gjør leksene sine. Så antallet timer begrenser seg ganske naturlig. Anonymkode: 51ec5...da7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Litt ved 8- 9 år. Mer ved 9-10år Anonymkode: c91eb...5e3
Carrot Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Er alle dataspill gaming? Uavhengig av om det er wii, ps, PC, mobil osv?
netpuppy Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 4 år... Jeg syns det er litt tidlig, men pappaen er "gamer" og syns det er stas å spille med guttungen og det er jo koselig at de finner sammen i en felles interesse. Han spiller bare sånne Lego-spill rundt 1-2 timer hver 2.-3. dag så vi begrenser det selvfølgelig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 1 minutt siden, Carrot said: Er alle dataspill gaming? Uavhengig av om det er wii, ps, PC, mobil osv? Spørs hvem du spør, Noen vil si at alle spill er gaming. Noen vil si at brettspill teller ikke, det må være digitalt. Noen vil si at mobil teller ikke, det må være konsoll eller PC. Noen vil si at Super Mario og the Sims teller ikke, det må være online. Når NRK skriver at gjennomsnittsgameren er en kvinne på 36, inkluderer de alle som bruker fem minutter på et mobilspill mens de sitter på dass. Anonymkode: 0f279...d08 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Min 9-åring spiller på playstation med headset, eller roblox på ipaden, og kommuniserer med andre i klassen på den måten. De er veldig aktive, og han har fått venner gjennom dette som han ikke hadde møtt gjennom fotballtreninga, der han også er aktiv. Han spiller mye på nett, men er også ivrig til å sparke fotball i real life (ikke bare gjennom FIFA-spillet) og gjør lekser før han får game. Som regel ringer han opp andre i klassen for å høre om de vil være med å spille, eller andre ringer ham. Anonymkode: d8a0f...667 1
GammelKaktus Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Herlighet, det husker jeg ikke... Vi begynte vel med legospill på Ipad, så kjøpte jeg PS4 når han var 4-5 så kjøpte jeg Switch til oss når den kom og så fikk han min gamle gaming pc på et tidspunkt. Så skulle han få gaming pc til bursdagen da han ble 9, men så kom korona så da fikk den litt før planen. Men altså når han var så liten så var det jo ikke så mye spilling, vi drev på litt i helgene eller når han hadde besøk. Switch var populær når han hadde besøk av flere, Mario kart liksom. Men det er jo begrenset hvor interessert de er da. Men når skolen var i gang da ble det andre boller, alle gamer, guttene og jentene så det er kjekt. Så hvor verdifull det var under korona, gaming og prat på hangouts mens de holdt på, gull verdt. Han gamer alt ettersom hvordan vær og vind er og hvem han er med. Noen liker bare gaming så da er det det de gjør hvis han har besøk av de, andre er mer lik han og kan godt være ute å leke i timesvis før de gamer litt for så å gå ut igjen. Jeg er ikke streng på gaming og slikt for han regulerer det selv, sitter han i et par timer så tar han pause av seg selv og tar en tur på fotballbanen eller lignende. Nå går vi mot høst og vinter og da blir det mange koselige gamingkvelder igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Carrot skrev (20 minutter siden): Er alle dataspill gaming? Uavhengig av om det er wii, ps, PC, mobil osv? Playstation, xbox, ipad, pc, tlf er vel gaming. Brettspill er brettspill. Anonymkode: c91eb...5e3 1
Carrot Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Spørs hvem du spør, Noen vil si at alle spill er gaming. Noen vil si at brettspill teller ikke, det må være digitalt. Noen vil si at mobil teller ikke, det må være konsoll eller PC. Noen vil si at Super Mario og the Sims teller ikke, det må være online. Når NRK skriver at gjennomsnittsgameren er en kvinne på 36, inkluderer de alle som bruker fem minutter på et mobilspill mens de sitter på dass. Anonymkode: 0f279...d08 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Playstation, xbox, ipad, pc, tlf er vel gaming. Brettspill er brettspill. Anonymkode: c91eb...5e3 Når vi da har fått en slags klarifikasjon på hvilket medium som er gaming - dersom et barn bruker timer på crash, disney eller mario kontra WOW, FF eller Anarchy - spiller det inn? Spør fordi jeg føler dette er viktig å få klarert litt siden det kanskje spiller en rolle for bruken av "gaming" knyttet til barn..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Carrot skrev (18 minutter siden): Når vi da har fått en slags klarifikasjon på hvilket medium som er gaming - dersom et barn bruker timer på crash, disney eller mario kontra WOW, FF eller Anarchy - spiller det inn? Spør fordi jeg føler dette er viktig å få klarert litt siden det kanskje spiller en rolle for bruken av "gaming" knyttet til barn.. Spiller jo ingen rolle hvilket spill de spiller. Gaming er gaming så lenge det inkluderer skjerm. Om du mener Disney som i å se på tv er det skjermtid og ikke gaming. Anonymkode: c91eb...5e3
Carrot Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiller jo ingen rolle hvilket spill de spiller. Gaming er gaming så lenge det inkluderer skjerm. Om du mener Disney som i å se på tv er det skjermtid og ikke gaming. Anonymkode: c91eb...5e3 nei mente mer Disney spill for eksempelvis nintendo eller PSP Men nå som det er klart at alle typer spill er gaming har mine fått spille med "skjermtid" som inkluderer PC, nettbrett, tv osv fra de var ca 3 år gamle uten å ha tatt skade av dette, de har riktignok gått gjennom perioder hvor denne begrensingen har vært tema men ingen av dem har endt opp med å game 24/7 eller at spillingen har gått ut over andre sosiale aktiviteter med venner, sport osv. Dessuten er gaming og studier i spillteknomolgi nå sett på som godkjente fag på linje med eksempelvis frisør så jeg tror det er bra å la barna starte forholdsvis tidlig men kontrollert. De fleste unger ser på foreldrene, og de fleste foreldre sitter med telefonen omtrent døgnet rundt så å scrolle er noe barn i dag vokser opp med tror jeg.. Det ville kanskje da vært naturlig at foreldre som er bekymret så på egen bruk før de satte begrensinger for barna?
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Han ble interessert da han ble 5 år. Vært veldig glad for det med Corona isolasjon i 10 dager 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han var 5 år. Nå er han 8, og gamer en 3 timer i snitt per dag. Holder han unna realistiske voldsspill med skyting av mennesker. Anonymkode: 024e1...3b9 3t gaming per dag? Høres voldsomt mye ut. Anonymkode: c0e5a...dec 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 3t gaming per dag? Høres voldsomt mye ut. Anonymkode: c0e5a...dec Det er det han liker å holde på med. Anonymkode: 024e1...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 7 år. Jentungen måtte vente til hun var 13 år. Anonymkode: 8e53b...13d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Hva definerer du som gaming TS? Mobil, nettbrett, PS5, PC? Anonymkode: 58fef...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå