Gå til innhold

Hvis venner og familie ikke tar hensyn til dine opplevelser hos en bilforhandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en skikkelig katta i sekken bil hos en forhandler. I etterkant måtte jeg gjennom forbrukerrådet og alt for å heve kjøpet og få pengene tilbake. Servicen deres er elendig. Mange som klager til forbrukerrådet. Vært i media og alt. Hvordan hadde du reagert hvis familie eller venner som du har betrodd deg til om dette likevel hadde handlet bil hos denne forhandleren?

Anonymkode: caae4...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh? Folk må da få handle bil hvor de vil?

Sett deg på krenkekrakken, du.

Anonymkode: 11e57...6fb

• Liker 20
Skrevet

Oh dear.. krenka.no! 

• Liker 5
Skrevet

hvis du har informert dem om din opplevelse er det deres eget valg og ansvar. 

må nok innse at det ikke er noe mer man kan gjøre. 

Anonymkode: 26f20...a2d

• Liker 12
Skrevet

Tenkt at det var deres problem, og håpet at de ikke ville gå på samme smellen som jeg gjorde.

Jeg ville i alle fall ikke tatt det personlig, eller tenkt at de burde ta noe hensyn til mine følelser når de kjøper bil…

Anonymkode: 6b637...3fb

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en skikkelig katta i sekken bil hos en forhandler. I etterkant måtte jeg gjennom forbrukerrådet og alt for å heve kjøpet og få pengene tilbake. Servicen deres er elendig. Mange som klager til forbrukerrådet. Vært i media og alt. Hvordan hadde du reagert hvis familie eller venner som du har betrodd deg til om dette likevel hadde handlet bil hos denne forhandleren?

Det hadde jeg ikke tenkt noe som helst om. Jeg slutter jo ikke å handle i en butikk jeg er fornøyd med for å ikke støte noen som har dårlige opplevelser derfra. For en tanke. 

Anonymkode: 32973...de1

• Liker 3
Skrevet

Naturligvis må folk få kjøpe bil hvor det vil. Jeg har ikke sagt det. Jeg bare kjenner meg skuffet over at de jeg har betrodd meg til ikke hører på mine råd. De vil mest sannsynlig komme til meg for råd hvis det er noe galt også siden jeg kjenner prosessen og forhandleren. Jeg vil helst ikke ha noe med bil eller forhandler (merkeforhandler) å gjøre. 

Skrevet (endret)

De har blitt informert og advart mot denne selgeren. At de likevel velger å benytte seg av vedkommende, er IKKE en krenkelse overfor deg.

Endret av Teatrica
Skrivefeil
  • Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes en bra Seinfeld episode om netopp dette.... 

Tenker at dine fiender er netopp det; DINE fiender. 

Tenk om alle mine venner og bekjente fiender skulle blitt mine fiender? De kunne jevnlig sendt lister. Kanskje måtte vi ha hatt en felles app som alle kan legge til nye fiender i for å hele tiden være oppdatert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan hadde du reagert hvis familie eller venner som du har betrodd deg til om dette likevel hadde handlet bil hos denne forhandleren?

Da hadde jeg syntes de var litt merkelige, men ellers hadde jeg ikke tenkt over det. Folk må få handle bil der de vil og selv om jeg hadde hatt en dårlig erfaring så trenger det ikke være slik for alle. Jeg kunne jo rett og slett bare hatt uflaks. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om at de er fiender. Jeg bare kjenner jeg er skuffet. Det er vel lov å være skuffet? Dere vet ikke hva jeg har gått i gjennom i forbindelse med denne forhandleren. Den psykiske påkjenningen det har vært å ikke få tilbake penger for en bil som koster en kvart million. Alle rundene med forbrukerrådet. Rettsak... De fleste venner og familie støtter meg. Men jeg har aldri blitt lovet noe da. 

Skrevet

Mener en halv million, ikke kvart. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel lov å være skuffet?

Du har selvsagt lov å være skuffet over at du fikk en dårlig bil og at du hadde en dårlig opplevelse med bilforhandleren, men du har advart vennene dine og etter det må de faktisk få gjøre som de vil uten at DU skal føle deg skuffet over den delen av det. De er voksne mennesker og tar avgjørelser selv. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan hadde du reagert hvis familie eller venner som du har betrodd deg til om dette likevel hadde handlet bil hos denne forhandleren?

Og hvorfor skal jeg reagere? Hvorfor er det min sak hvor andre mennesker velger å kjøpe bil?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tenkt "at de tørr når de vet hvor gale det kan gå!" Og så hadde jeg kanskje tenkt at de var litt dumme som risikerte pengene sine.

Men skuffet,  såret eller krenka hadde jeg ikke blitt. 

Er det fordi du føler at vennene dine støtter forhandleren og ikke deg når de velger å kjøpe bil fra dem fremfor å boikotte dem for å støtte deg? 

Jeg tenker at dette kan du ikke ta personlig.

Anonymkode: 51181...e56

• Liker 1
Skrevet

For meg og mitt miljø er ikke en bil bare en bil. Å gjøre slikt i mitt miljø er som at en av dine beste venner blir sammen med den fæle eksen din for eksempel. For folk som ikke er i bilmiljøet høres det kanskje rart ut. De som jeg prater om har på sin side aldri vært opptatt av bil. De kan så vidt jeg vet ikke bytte dekk en gang. Det sårer også kanskje litt at de ikke har spurt meg om råd siden jeg er den alle i gjengen pleier å ringer når de skal kjøpe seg bil. 

Kanskje jeg bare er teit. Vet ikke... Men jeg blir i hvert fall litt skuffet over at de ikke lytter til råd eller ringer meg for å høre om tips når de skal velge bil. Hvis de kjøper seg bil fra denne forhandleren blir det i hvert fall på eget ansvar. Jeg kommer i hvert fall ikke til å involvere meg i saken hvis de får problemer med forhandler. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

For meg og mitt miljø er ikke en bil bare en bil. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De kan så vidt jeg vet ikke bytte dekk en gang.

Bytte hjul, mener du?

Anonymkode: e6125...d26

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For meg og mitt miljø er ikke en bil bare en bil. Å gjøre slikt i mitt miljø er som at en av dine beste venner blir sammen med den fæle eksen din for eksempel. For folk som ikke er i bilmiljøet høres det kanskje rart ut. De som jeg prater om har på sin side aldri vært opptatt av bil. De kan så vidt jeg vet ikke bytte dekk en gang. Det sårer også kanskje litt at de ikke har spurt meg om råd siden jeg er den alle i gjengen pleier å ringer når de skal kjøpe seg bil. 

Kanskje jeg bare er teit. Vet ikke... Men jeg blir i hvert fall litt skuffet over at de ikke lytter til råd eller ringer meg for å høre om tips når de skal velge bil. Hvis de kjøper seg bil fra denne forhandleren blir det i hvert fall på eget ansvar. Jeg kommer i hvert fall ikke til å involvere meg i saken hvis de får problemer med forhandler. 

Her blander du din hobby med bil med dem som ser på bil som kun et transportmiddel. De bryr seg ikke om bil, rett og slett. Og bryr seg heller ikke om det du har opplevd, bortsett fra kjipt å måtte heve et dårlig kjøp. 

Anonymkode: 289e1...350

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal spille spørsmplet tilbake til deg:

Tar du det personlig og blir såret?

Anonymkode: 21b4a...4f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ser ikke helt hvordan dette er noe du har noe med. Har du venner som er frisør eller jobber i klesbutikk? Rådfører du deg ALLTID med disse når du skal klippe deg, kjøpe ny shampo eller et dyrt klesplagg?

Du får dette til å handle om deg, selv om det på ingen måte handler om deg. 

Anonymkode: 21b4a...4f2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...