Gå til innhold

15 dagers ammepause pga Femar..

lolady

Anbefalte innlegg

Hei. Har endelig fått mensen så jeg kan starte på Femar for å få eggløsning. Vi har et sterkt ønske for nr 2, men første ammer fortsatt morgen og kveld. Jeg må altså slutte å amme de 5 dagene kuren varer og 10 dager etter dette. Har lest at det ikke er like farlig for guttebarn som jentebarn pga østrogen men vil ikke ta noen risiko..

Er det noen som har lignende erfaringer? Noen tips? Han er ikke så veslig flink til å drikke vann og melk synes jeg.. Han har forresten passert 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er i alle fall at med mindre du er utrolig effektiv med pumping (det vil si hver 3. time døgnet rundt) så mister du melken når du tar en så lang ammepause fra et såpass gammelt barn. Så ikke tenk på det som "ammepause" i så fall, tenk over om du er klar for ammeslutt. Hvis ikke venter du noen måneder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyret skrev (5 timer siden):

Min erfaring er i alle fall at med mindre du er utrolig effektiv med pumping (det vil si hver 3. time døgnet rundt) så mister du melken når du tar en så lang ammepause fra et såpass gammelt barn. Så ikke tenk på det som "ammepause" i så fall, tenk over om du er klar for ammeslutt. Hvis ikke venter du noen måneder. 

Takk. Er ikke særlig klar men det går så på psyken løs, vil så gjerne bli gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...