AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Vi giftet oss kanskje for tidlig, etter 3år, for i det siste året han han begynt vise sin ekstremt uempatiske side. Vi er begge i slutten av 40-årene. Måtte gå å legge meg nå, for orket ikke være i stuen med han lenger. Lei meg og sjokkert over hvordan han snakker om andre mennesker og hvor lite han setter seg inn i andres liv og utfordringer. Han kommenterer mange mange ganger hver eneste dag at folk er feite, folk er stygge og folk er dumme. Det er noe feil på alle!! Han er rasende på trygdesystemet i Norge, mener alle bare kan ta seg sammen og få seg en jobb. Uføre er alle sleipe snyltere. Ser han er flyktninger på tv kaller han de lykkejegere og skjønner ikke hvorfor de får barn. Da kan de skylde seg selv mener han. Og dette er bare noe…alle er dumme og udugelige i hans øyne. Jeg sier imot, men det ender alltid i krangel og han sier jeg er naiv og dum som ikke ser verden slik den er. I kveld toppet det seg og jeg måtte bare gå og legge meg. Er helt kvalm over meningene hans. Og lei meg for andre folks vegne at noen kan tenke slik. Vi har selv god råd, han tjener 2mill+ og jeg 1mill+, ingen gjeld og ingen hjemmeværende barn. Jeg har forslått at vi kan gi noe til veldedighet, og jeg gjør det nå i skjul, for han blir sint på meg bare jeg nevner det. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte få det ut en plass. Tør ikke fortelle venninner hvordan han snakker når bare jeg hører det. Bare lei meg nå, og tror ikke jeg orker leve med en mann som er så uempatisk. Samtidig vil jeg jo ikke skilles og starte på nytt igjen. Han er jo snill med meg, morsom og fin når han ikke får disse utbruddene. Men nå begynner det dessverre blir for mye for meg. Anonymkode: 3a9ac...331 3
Virrevirrevapp Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 (endret) Dette er mer enn bare poetisk uenighet eller at han er litt oppfarende. Det er jo tom kona si han kaller naiv og dum. Endret 6. september 2021 av Virrevirrevapp 3
lillevill Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Du har en mill i inntekt og du kan sikkert kjøpe deg en egen leilighet. Hvorfor gjør du ikke det? Så kan du bo litt borte fra han. Du MÅ jo ikke tilbringe hver eneste dag med en surpomp..resten av ditt liv. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Verdier er avgjørende for meg. Dette hadde ikke jeg kunnet leve med. Nå er jo jeg ikke deg, ts, men det er vel verdt å vurdere. Anonymkode: a50ee...0f3 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Virrevirrevapp skrev (3 minutter siden): Dette er mer enn bare poetisk uenighet eller at han er litt oppfarende. Det er jo tom kona si han kaller naiv og dum. Ja det er dessverre det, og det blir mer synlig for hver dag som går nå. Han rakker ned på meg og ja, sier jeg er dum og naiv. Og at jeg er hormonell og «ute etter å krangle» når jeg sier han imot. Når jeg leser det jeg selv skriver forstår jeg ikke engang selv hvorfor jeg ikke bare flytter. Men brudd er ikke lett. Anonymkode: 3a9ac...331 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 lillevill skrev (4 minutter siden): Du har en mill i inntekt og du kan sikkert kjøpe deg en egen leilighet. Hvorfor gjør du ikke det? Så kan du bo litt borte fra han. Du MÅ jo ikke tilbringe hver eneste dag med en surpomp..resten av ditt liv. Jeg kan kjøpe meg egen leilighet ved brudd, så det er jeg ikke bekymret over. Men brudd er vanskelig, jeg giftet meg jo med han og trodde det var for livet ut. Anonymkode: 3a9ac...331
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verdier er avgjørende for meg. Dette hadde ikke jeg kunnet leve med. Nå er jo jeg ikke deg, ts, men det er vel verdt å vurdere. Anonymkode: a50ee...0f3 Verdier er viktig for meg og. Jeg vet dessverre heller ikke om jeg kan leve med det i lengden. Bare lei meg og skuffet nå. Anonymkode: 3a9ac...331 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Verdier er viktig for meg og. Jeg vet dessverre heller ikke om jeg kan leve med det i lengden. Bare lei meg og skuffet nå. Anonymkode: 3a9ac...331 Forstår det. min ex var veldig hatsk mot kvinner. Det orket jeg ikke i lengden. Veldig sur og irritert og kunne klage på noen i en time uten avbrudd. Kjempeslitsomt. Anonymkode: 45cb7...9b6 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår det. min ex var veldig hatsk mot kvinner. Det orket jeg ikke i lengden. Veldig sur og irritert og kunne klage på noen i en time uten avbrudd. Kjempeslitsomt. Anonymkode: 45cb7...9b6 Det samme kan min. Holder lange monologer om alt som er galt i verden. Som du sier, kjempeslitsomt. Anonymkode: 3a9ac...331 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 lillevill skrev (3 minutter siden): Det er jo noe som heter særboer. Hjelper det mot lite empati? Anonymkode: 4542a...369 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Hva skal du med en mann når du ikke har barn? Altså - med en spesifikk mann som du bor med over tid? Jeg forstår det med selskap og alt sånt, men hva er poenget med å gifte seg når man kan date og ha det moro og selv være herre (eller dame) i eget hushold og slippe hverdager og mas og kompromisser? Du tjener da også såpass at å ha råd til å bo godt, spise godt og reise med stil ikke er noe du må ta med i prioriteringene. Anonymkode: adc1d...1e5 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det samme kan min. Holder lange monologer om alt som er galt i verden. Som du sier, kjempeslitsomt. Anonymkode: 3a9ac...331 Er han litt narsissist? Anonymkode: 45cb7...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal du med en mann når du ikke har barn? Altså - med en spesifikk mann som du bor med over tid? Jeg forstår det med selskap og alt sånt, men hva er poenget med å gifte seg når man kan date og ha det moro og selv være herre (eller dame) i eget hushold og slippe hverdager og mas og kompromisser? Du tjener da også såpass at å ha råd til å bo godt, spise godt og reise med stil ikke er noe du må ta med i prioriteringene. Anonymkode: adc1d...1e5 Jeg har alltid vært en kjæreste-dame og liker tryggheten i et godt parforhold. Men med hans utbrudd og overkjøring av meg forsvinner jo virkelig noe av tryggheten og gleden må jeg innrømme. Jeg har forøvrig ett barn, men hun er flyttet ut og studerer på annen kant av landet i flere år til. Han har ikke barn. Men her jeg ligger nå må jeg innrømme at det frister å være singel kvinne i eget hushold. Anonymkode: 3a9ac...331 1
Eryn Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Er han norsk? Han han utdannelse? Hva falt du for ved han i utgangspunktet?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han litt narsissist? Anonymkode: 45cb7...9b6 Jeg vet ikke, har tenkt tanken, men tror vel egentlig ikke han er det. Men nå er jo ikke jeg lege/psykolog heller. Anonymkode: 3a9ac...331
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Det finnes lykkejegere blant flyktninger, så om du fornekter det, så forstår jeg at han sier du er naiv. Han kan virke litt ekstrem om han generaliserer det over på alle, men hadde min mann sagt dette, hadde jeg ikke brydd meg. Du er ikke mor Teresa du heller Anonymkode: 99b88...cd2 5
CorvusCorax Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 Og i løpet av de første tre årene så kom ikke noen av hans verdier frem? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 Eryn skrev (Akkurat nå): Er han norsk? Han han utdannelse? Hva falt du for ved han i utgangspunktet? Han er norsk og svært høyt utdannet med toppjobb. Utad fremstår han ikke som en som innenfor husets fire vegger har slike etter min mening ekstreme meninger. Jeg falt for at han var smart, spennende, morsom, snill, rettferdig, god mot meg. Også sykes jeg jo han har et veldig tiltalende ytre. Det er først soste året disse meningene og utbruddene har kommet. Jeg så litt av det før, men ikke i nærheten av slik det er nå. Anonymkode: 3a9ac...331
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes lykkejegere blant flyktninger, så om du fornekter det, så forstår jeg at han sier du er naiv. Han kan virke litt ekstrem om han generaliserer det over på alle, men hadde min mann sagt dette, hadde jeg ikke brydd meg. Du er ikke mor Teresa du heller Anonymkode: 99b88...cd2 Mor teresa er han ihvertfall ikke. Om mor Teresa var en skala, ville han få minus ti. TS kunne sikkert fått fem. Anonymkode: 45cb7...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå