Gå til innhold

Det støver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det støver så mye hos oss!

Er ikke så ivrig etter å tørke støv, heller, men jeg legger merke til at det støver ned mye fortere her enn hos andre jeg kjenner. Hva kan det komme av?

Vet jo at støv er mest menneskelig avfall, har det noe å si at vi er mange i huset? Vil det støve mindre hvis jeg blir flinkere til å tørke vekk støvet?

Hvor ofte tørker dere støv? og hvordan?

Skrevet

Jeg bruker ajax universal,hvit flaske,og har i tillegg oppi litt skyllemiddel i vannet,da setter ikke støvet seg så lett.

ajax lukter sinnsykt godt ;)

Skrevet

Det støver ikke noe mindre om det ikke fester seg på enkelte flater, det havner bare andre steder. Men det som kan begrense støvet, er å redusere mengde tekstiler. Det støver masse av tepper og åpne klesskap, klær som ligger og slenger, tykke gardiner, duker etc.

mer folk, mer støv også.

Vi swiffrer og tørker støv en gang i uken, og da ser det stort sett greit ut hele tiden. Vi har ikke tepper, og slipper støvet fra tepper, men det synes til gjengjeld bedre, siden støvet ikke har tepper å gjemme seg i.

Skrevet

Ja, også bøker støver. Vi har gått over til bokskap, dvs satt glassdører på våre bokhyller. Det hjeløper også.

Skrevet

Sittemøbler av stoff støver også mye, virvler opp støv hver gang noen setter rompa si nedpå. :roll:

Skrevet
Det støver så mye hos oss!

Er ikke så ivrig etter å tørke støv, heller, men jeg legger merke til at det støver ned mye fortere her enn hos andre jeg kjenner. Hva kan det komme av?

Fordi de andre tørker støv før du kommer på besøk, og fordi du uansett legger bedre merke til det hjemme hos deg selv. ;)

Men klart, det at dere er mange hjemme hos dere, forårsaker mer støv. Jeg tørker støv relativt ofte, bruker microfiberkluter noen ganger i uken. Har glassbord som jeg tørker over ca annenhver dag, og da tar jeg alltid noen andre flater også, så i løpet av uken blir det meste tørket av minst en gang. Og så støvsuger vi ett par ganger i uken.

Mest irriterende er i grunnen støvet på badet, der kommer det ganske mye, sikkert kombinasjonen av/på-kledning og hudavfall *urk*.

Skrevet

Antall folk, dyr, tepper og kleshauger har mye å si. Da jeg bodde på hybel og hadde alle klærne mine, senga og meg selv på ett rom var det støvete bare jeg snudde meg. Nå har vi et helt hus, men støvet samler seg der vi kler av og på oss, tørker klær og på tepper. Og i de rommene vi generelt bruker mest. Badet og soverommet er desidert verst.

Støv blir det alltid (men jeg klarer visst enten å overse støv i hyller og sånn, eller så har vi lite støv i disse), men jeg ville kastet ut eventuelle gulvtepper og redusert antall pledd i sofaen... Og hvis folk kler av seg litt her og litt der kan man kanskje be dem slutte med det.

Skrevet

Tørke støv er noe av det kjedeligste jeg vet, så det gjøres ytterst sjelden, max en gang i mnd. Bruker Jordan mikrofiber støvklut da, eller Swiffer duster. Kjempebra begge to.

Skrevet

Jo flere personer, jo mer støv.. Det er fascinerende hvor mye støv vi klarer å produsere. På folkehøyskolen var vi ca 40 stykker som delte én gang. Den måtte vaskes absolutt hver dag, ellers ble det DIGRE støvbøfler med en gang.

Jif tørrmopp er genialt å ha stående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...