AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Trenger ikke kommentarer om hvorfor vi ikke har planlagt det ene og den andre. Ting skjer når du minst venter det. Babyen vår er bare 10 måneder gammel når permisjonen til både meg og far er over, og synes det er vel ungt for babyen å begynne i barnehagen men hva om hun ikke får plass i det hele tatt? Hva gjør man da? Kontantstøtte får man dersom ungen er over 1 år, men her er hun under 1 år. Ikke har vi råd til å ta ulønnet permisjon eller mulighet for familiemedlem til å steppe inn.. Skeptisk til en dagmamma, men det er vel kanskje den eneste løsningen? Noen som har vært borti dette dilemmaet? Hva gjorde dere? Anonymkode: ecbb3...050
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Her måtte en foreldre jobbe dag og den andre kveld. Anonymkode: 0fa75...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Just now, Porkupine said: Tok ubetalt permisjon. Skrev i innlegget at det ikke var en mulighet, dessverre.. Anonymkode: ecbb3...050
Sommerkommer Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trenger ikke kommentarer om hvorfor vi ikke har planlagt det ene og den andre. Ting skjer når du minst venter det. Babyen vår er bare 10 måneder gammel når permisjonen til både meg og far er over, og synes det er vel ungt for babyen å begynne i barnehagen men hva om hun ikke får plass i det hele tatt? Hva gjør man da? Kontantstøtte får man dersom ungen er over 1 år, men her er hun under 1 år. Ikke har vi råd til å ta ulønnet permisjon eller mulighet for familiemedlem til å steppe inn.. Skeptisk til en dagmamma, men det er vel kanskje den eneste løsningen? Noen som har vært borti dette dilemmaet? Hva gjorde dere? Anonymkode: ecbb3...050 Man tar ut alt man har av ferie. Eller tar 80% og deretter alt av ferie. Det er jo virkelig ikke andre muligheter uten om en dagmamma.. vi har barn født i desember. Vi hadde ulønnet permisjon til august året etter... 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Just now, Bokdamen said: Hvilken måned fyller baby ett? Hun fyller ett år i mars Anonymkode: ecbb3...050
Blomsterpotta Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Da blir det dagmamma som eneste alternativ, noe jeg ikke ville satset på. 2
Sommerkommer Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Men er ikke permisjonen nesten et helt år til sammen ? 49 uker? Pluss litt ferie så er en jo på 52 uker som er et år? Da har en rett på kontantstøtte.. 1
Bokdamen Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun fyller ett år i mars Anonymkode: ecbb3...050 Da må dere sannsynligvis a) håpe på barnehageplass ved permisjonsslutt, eller b) ta 80% dekningsgrad og strekke permisjon til ettårsdag. Få kontantstøtte og bruke de pengene på en dagmamma 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Just now, Blomsterpotta said: Da blir det dagmamma som eneste alternativ, noe jeg ikke ville satset på. Vil du dele mer om det? Er svært skeptisk til dagmødre. Anonymkode: ecbb3...050
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 mange familiebarnehager har ledig plass. det er veldig trygt og få voksne og barn for de aller minste 😊 det går jo Ann å undersøke om de har det i nærheten, også heller søke større barnehage ved neste inntak. større barnehage vil jo I større grad stimulere, men i starten er det viktigste trygghet og masse kjærlighet 😊 Anonymkode: 3fbfe...25e 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Vår plan er å ringe rundt til de private barnehagene i kommunen og sjekke om det er plasser, også søke hn inn i ønsket barnehage til høsten. Anonymkode: c496a...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Vi hadde ikke barnehageplass før jenta vår var ett år. Var heldig og fikk plass i en familiebarnehage, men måtte vente noen uker. Fikk ordnet det slik at jeg jobbet kveld og mannen jobbet dag frem til da. Viste seg at familiebarnehagen ikke var helt på stell, så vi måtte til med dagmamma til hun var ett år. Jeg gikk ulønnet hjemme til vi fant dagmamma. Det tok heldigvis ikke så lang tid, og hun var grei og til å stole på. Det er ikke enkelt når en ikke får barnehageplass. Og av og til går det ut over økonomien. Vi måtte leve veldig på sparebluss, men det var heldigvis midlertidig! Anonymkode: d762d...c80 1
Blomsterpotta Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vil du dele mer om det? Er svært skeptisk til dagmødre. Anonymkode: ecbb3...050 Jeg prøvde dagmamma på mine da de var små og hadde ingen god følelse for det. Ble avsluttet tvert etter 1.5 uke da jeg ikke klarte å slappe av. Jeg klarte ikke stole på at barna ville ha det bra og det er faktisk ingen som kan kontrollere en dagmamma. Har lest om mye grusomt ved dagmammaer. 1
Sunshineyellow Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Da må en jobbe kveld og helg. 1
Bokdamen Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 Aner du hvordan barnehagedekningen er i kommune din?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 Det går barn på 10 måneder i vår barnehage. Det går fint det også, selv om det er tidlig å starte. Men må man så man man. Kan du besøke barnehagene du vil søke på og høre hvordan de gjør det med de aller minste barna? De sover jo veldig mye. Jeg har sett de ansatte trille de aller minste til første dupp i 8-tiden, så sover de frem til lunsj. Litt lek og stell, før de må sove igjen og når de våkner så er det mat igjen før de blir hentet. Anonymkode: 6643f...957
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 Bør selvsagt ikke begynne i barnehage før august. Dere tar ulønnet permisjon, det har dere råd til. Anonymkode: 61428...baa
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vår plan er å ringe rundt til de private barnehagene i kommunen og sjekke om det er plasser, også søke hn inn i ønsket barnehage til høsten. Anonymkode: c496a...0d6 Så planen din er å sende en baby rett under 1 år i en barnehage hvor hen blir trygg på de ansatte og andre barn, for så å rive barnet ut av den barnehagen og sette hen i en ny (ønsket) barnehage på høsten? Og så starte tilvenning PÅ NYTT noen måneder senere? Høres absolutt ikke ut som noen suksessoppskrift på å bli trygg! Anonymkode: 0a97c...082 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå