Gå til innhold

Gode nok sjanser med sex annenhver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver i tredje syklus å bli gravid, og er litt fortvilet fordi kjæresten er bortreist i dag så sex blir ikke mulig før i morgen kveld. Vi hadde sex i går kveld, men det er altså nå i kveld jeg kjenner litt eggløsningssmerter.

Er sjansene likevel gode med annenhver dag-sex? Ca det vi hadde de to tidligere periodene også, uten at det klaffet riktignok.

Har sett en del tråder hvor folk til og med mener sæd kan leve inni skjeden opp til tre dager eller mer. Men klarer ikke slå meg til ro med det, for det renner vel ut igjen så fort man reiser seg.

Begynner sikkert å bli litt stressa nå i tredje pp. 

Anonymkode: c9434...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: selv om jeg har eggløsningssmerter, er eggløsningstest negativ, så kanskje den ikke kommer før i morgen? Har erfart tidligere at jeg har kort lh-topp, får derfor sjelden positiv test. Tror jeg i alle fall.

Anonymkode: c9434...183

Skrevet

Selvfølgelig rekker det med annenhver dag.

Anonymkode: 0e128...5d7

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 7478c...253

Skrevet

Sædcellene finner veien til eggstokkene selv om noe av væsken renner ut..

Anonymkode: d3756...130

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har sett en del tråder hvor folk til og med mener sæd kan leve inni skjeden opp til tre dager eller mer. Men klarer ikke slå meg til ro med det, for det renner vel ut igjen så fort man reiser seg.

Du må lese deg opp litt angående hvordan dette fungerer. Uff.

Nei, sædcellene renner ikke ut igjen om man reiser seg opp. Da hadde vel neppe noen blitt gravid noen gang.

Anonymkode: 0e128...5d7

• Liker 2
Skrevet

Husk at det ikke er sædcellene som skal svømme hele veien frem, de får litt hjelp av kroppen din :) Det er bare fint at de ligger og venter når egget slippes. 

Denne artikkelen er forresten veldig interessant: https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth?fbclid=IwAR0LhkRTbNH0ejflszJpWXHBW3m4Rcfs82EF35zfO6ygeLRjNrVjU-7heTM

Anonymkode: 88b0b...a13

• Liker 1
Skrevet

Sex annenhver dag er mer enn nok. Det er faktisk de syklusene jeg oftest har blitt gravid i, mens dem der vi kjørte på hver dag endte i mensen... Og nei, sædcellene renner ikke ut igjen. Ved ejakulering har de høy fart og drar den veien de skal. Husk at på èn sånn utløsning kommer det ca. 300 millioner sædceller, så at det renner ut litt overskuddssæd har ingenting å si.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...