Gå til innhold

Tips til mat i to delt selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha selskap, men siden vi ikke har så god plass (og har liten valp her) så tenker vi på å dele opp litt. Dem som har yngre barn kommer litt tidligere på dagen og de andre voksne litt senere. Men jeg er usikker på hva jeg skal servere. Ønsker å gjøre det litt enkelt, så derfor tenkte jeg på snitter. Hot dogs til barna. Bake litt boller og kaker. Men jeg tar gjerne mot andre tips. 

Anonymkode: 64735...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grateng i en eller annen form, og salat. 

Da kan du lage to gratenger dagen før, og varme de opp i to omganger. 

Er heller ingen tilhenger av å servere junk til barn og skikkelig mat til voksne, så ville da heller laget en helt enkel pastagrateng i tillegg. 

Anonymkode: 5ee99...fa0

Skrevet

Syns selv at snitter er alt annet enn enkelt 🙈 Det tar jo så utrolig lang tid å lage! Men det er supergodt da, hadde blitt veldig fornøyd som gjest.

Mine forslag, dersom jeg skulle arrangere noe liknende:

Første runde, tomatsuppe. Enkelt å lage, kan til og med gjøres klar i forveien. De aller fleste liker det. Du kan ha skåler med pølsebiter, makaroni, kokte egg og eventuelt annet tilbehør i skåler ved siden av, og servere brød til. Blir nesten ikke enklere, og selv de mest kresne barna vil finne noe de liker.

Andre runde, noe som kan lages i stekeovnen. Pasta al forno/ostegratinert pastaform er kjempeenkelt og godt, og kan serveres med salat og brød eller hvitløksbaguetter. Pai er også godt, og det finnes ferdig paideig å få kjøpt. Er også er forkjemper for den gode, gamle pizzaen, hvis du vil gjøre det superenkelt! Enten hjemmelaget (ikke såå enkelt), med ferdig bunn eller bestilt på døra. En stor hjemmelaget salat og f.eks. grønnsaksstaver med dip ved siden av, så kan det ikke slå feil. 

Anonymkode: 8f3ee...30a

Skrevet

Jeg ville tenkt på første besøk som lunsjbesøk og gjort det litt enklere. Feks servert vafler og/eller boller, frukt og lefseruller. 

Fårikål i neste besøk. Eller en gryte. En som fint kan stå å godgjøre seg fra morgenen. Is med bær/plommer/eplekompott til dessert.

Anonymkode: 11182...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ville tenkt på første besøk som lunsjbesøk og gjort det litt enklere. Feks servert vafler og/eller boller, frukt og lefseruller. 

Fårikål i neste besøk. Eller en gryte. En som fint kan stå å godgjøre seg fra morgenen. Is med bær/plommer/eplekompott til dessert.

Anonymkode: 11182...a2a

Fårikål smaker dritt. Er MANGE voksne som misliker det, så kan ikke ta for gitt at folk liker det. Gryte er en mye bedre idé, det liker de fleste. 

Anonymkode: 2f154...c2d

Skrevet

Jeg hadde pai i langpanne med ost og skinke. Sammen med salat. Både store og små var godt fornøyd. 

Anonymkode: aec03...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...