AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Jeg har planer om å skaffe meg to marsvin i nær fremtid og har gjort mye research. Det jeg sliter litt med er å finne et passende bur. Jeg vet at de burene som selges i dyrebutikker er ALT for små, men jeg finner ingen norske nettbutikker som selger større bur/inngjerdinger. Har noen tips til hvor jeg kan kjøpe? Eller kanskje jeg kan lage et selv - noe tips til det? Anonymkode: 08b53...25c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Bli medlem av denne siden dersom du er på Facebook! Enormt mange tips! https://www.facebook.com/groups/292067903402 Anonymkode: 9cded...171
Arx Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Sjekk "norsk marsvinklubb" gruppe på Facebook, mye fine hjemmelagde bur der
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Hva mener du med at de er «alt for små»..? Vi har marsvin og har flere størrelser på burene (har tre ulike bur) men de er ikke akkurat sånn kjempe aktive dyr.. de popper når de er glad men store deler av dagen går med til å ligge å slappe av inne i husene sine. Vi kjøpte de største de hadde på byrebutikken og bygget det vi har utendørs selv. Ser virkelig ikke noe behov for at de skulle hatt noe mye større. De er jo kjempe dovne dyr 😂❤️ Anonymkode: 08466...489
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med at de er «alt for små»..? Vi har marsvin og har flere størrelser på burene (har tre ulike bur) men de er ikke akkurat sånn kjempe aktive dyr.. de popper når de er glad men store deler av dagen går med til å ligge å slappe av inne i husene sine. Vi kjøpte de største de hadde på byrebutikken og bygget det vi har utendørs selv. Ser virkelig ikke noe behov for at de skulle hatt noe mye større. De er jo kjempe dovne dyr 😂❤️ Anonymkode: 08466...489 Jeg vil ikke ha et bur mindre enn 120x60 cm, og har ikke funnet mange av de i dyrebutikk. Faktumet er at de fleste bur som selges til gnagere er alt for små. Selv om dyrene er "dovne" og selv om du slipper de ut ofte så er buret hjemmet deres og det burde være så stort som mulig. Anonymkode: 08b53...25c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil ikke ha et bur mindre enn 120x60 cm, og har ikke funnet mange av de i dyrebutikk. Faktumet er at de fleste bur som selges til gnagere er alt for små. Selv om dyrene er "dovne" og selv om du slipper de ut ofte så er buret hjemmet deres og det burde være så stort som mulig. Anonymkode: 08b53...25c Du er gull, alle burdyreiere burde ha samme tankegang som deg👍 Anonymkode: 144c0...ce6 2
Blod Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du med at de er «alt for små»..? Vi har marsvin og har flere størrelser på burene (har tre ulike bur) men de er ikke akkurat sånn kjempe aktive dyr.. de popper når de er glad men store deler av dagen går med til å ligge å slappe av inne i husene sine. Vi kjøpte de største de hadde på byrebutikken og bygget det vi har utendørs selv. Ser virkelig ikke noe behov for at de skulle hatt noe mye større. De er jo kjempe dovne dyr 😂❤️ Anonymkode: 08466...489 Selvsagt er de ikke særlig aktive hvis de har så liten plass? Selv om de er dovne har de rett på så mye plass som mulig. De er tross alt i burene sine all den tid dere ikke bruker med dem. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Jeg vet ingenting om selve buret altså, men dette er det ihvertfall litt lengde på... https://www.zooplus.no/shop/smadyr/bur/kaninbur/kaninbur_140cm/567362 Har god erfaring med Zooplus, de leverer fort! Ellers kan jeg anbefale Norsk Marsvinklubb på Facebook jeg også! Mange muligheter fog tips or hjemmelagde, tilpassede bur der, og mange hjelpsomme folk! Anonymkode: 9cded...171
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ingenting om selve buret altså, men dette er det ihvertfall litt lengde på... https://www.zooplus.no/shop/smadyr/bur/kaninbur/kaninbur_140cm/567362 Har god erfaring med Zooplus, de leverer fort! Ellers kan jeg anbefale Norsk Marsvinklubb på Facebook jeg også! Mange muligheter fog tips or hjemmelagde, tilpassede bur der, og mange hjelpsomme folk! Anonymkode: 9cded...171 Det der er på ingen måte stort nok Anonymkode: 6e67a...190
Gjest Linny111 Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 De jeg kjenner som har drevet med marsvin, har ikke hatt bur, men heller en slags "binge" i hjørnet av et rom. Kanskje på rundt 2x1.5 meter eller noe til 3-4 marsvin. Det er sikkert mange tips i Facebook-grupper, og har også sett mye bra på Youtube
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Linny111 skrev (6 minutter siden): De jeg kjenner som har drevet med marsvin, har ikke hatt bur, men heller en slags "binge" i hjørnet av et rom. Kanskje på rundt 2x1.5 meter eller noe til 3-4 marsvin. Det er sikkert mange tips i Facebook-grupper, og har også sett mye bra på Youtube Ja, jeg og har sett det! Var det jeg refererte til når jeg skrev "hjemmelaget". Vet du hvor man får kjøpt? Anonymkode: 08b53...25c
Ulrikke Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Mange bruker sånne "trådhyller" som fås på blant annet Clas Ohlson, eller pallekarmer feks. Det går også an å bruke en bokhylle som man legger på rygg. Bare fantasien som setter grenser. Våre bor i en alkove i skråveggen hvor vi har gjort gulvet vanntett og har en plexiglassplate foran åpningen.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Ferplast Krolik 200 kaninbur - Kanin / Marsvinbur (musti.no) Dette buret burde være stort nok. Anonymkode: 6bf66...c7a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 Jeg har det buret på 160 x 50 som det linkes til i en av trådene fra Zooplus. Mine to trives godt der. Hadde jeg kjøpt igjen, hadde jeg gått for det som er 2 meter, da det hadde gitt litt mer løpeplass. For meg er buret hjemmet deres, men de har behov for å komme ut av hjemmet sitt jevnlig for å strekke mer på beina, oppleve noe nytt, stimulere nysgjerrigheten og ha et sunt liv. Derfor har jeg også kjøpt noen trådgjerder fra Zooplus og lager et større område til de på gulvet 2 - 3 ganger i uken. Om sommeren er de ute på terrassen, og så lenge jeg er hjemme og kan passe på, løper de fritt der fra formiddag til kveld. Til den som skrev at marsvin er dovne dyr som bare ligger i ro: da har du ikke gitt de mulighet til å utvise hvor nysgjerrige de faktisk er. De trenger hjernestimuli, f eks endret plass, ulike typer huler og utfordringer osv. TS, marsvin er herlige dyr og jeg synes det er flott at du ønsker å gi de mest mulig plass. Men husk at du også kan satse på buret som "base" og gi de plass til å bevege seg på andre områder og. Og jeg vil også oppfordre deg til å søke på FB og marsvinklubben sin side. Masse tips! Lykke til!! Anonymkode: e1906...33a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå