AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Vi har vært sammen i 6 år, men vi bor enda ikke sammen, av den enkle grunn, at han jobber for mye. Jeg har et barn, og ønsker ikke å introdusere han til barnet mitt, når han uansett ikke har tid til å være her noe særlig. I alle disse årene, har vår tid sammen, vært basert på når jeg har barnefri. Annenhver helg, når barnet er på skolen, ferier - hva enn jeg får til. Og alt dette begynte å bli lite attraktivt for meg for ganske lenge siden. jeg har jobbet deltid hele veien, og på det meste 8-16, mens han driver i en bransje hvor han i utgangspunktet kan jobbe hele døgnet, men som oftest til 21-23 på kvelden. Jeg har hatt en del barnefri i sommer, og vår kvalitetstid da bestod av at jeg ventet på han hele dagen, også var vi sammen på kvelden/natten. Å få flere sammenhengende dager med han i sommer, var ikke lett. Han ønsker å være mer her, og møte barnet mitt osv. Men jeg er ikke intr. i bare overnatting, jeg vil ha han her til middag og alt annet i hverdagen også! I alle disse årene føler jeg at jobben hans har stått mye i veien for oss. Han driver selvstendig, og jeg forstår at det er mye ansvar og ting går galt noen ganger, med ansatte osv. Men når han har fått én ting opp å gå, og han lover meg at han skal bli mer ledig, starter han et nytt "prosjekt" og tar på seg mer jobb. Jeg er bare lei.. Jeg mister lyst på alt, og blir bare mer og mer uintr. Han mener jeg ikke er støttende nok, fordi jeg ikke "forstår" at han må jobbe. Men faen, jobb er ikke alt her i livet! Han har også barn fra tidligere forhold, og det er bare ikke nok tid til oss alle. Når han kaller meg lite støttende, får jeg dårlig samvittighet. Fordi selv er jeg midt i utdanning, og skal også begynne å jobbe 100% etterhvert. Men jeg satser likevel på en 8-16, og kanskje jeg må jobbe én helg i mnd. Det er for meg "vanlig" arbeidstid. Han sier han jobber for at barna skal ha alt de trenger, mens jeg mener at han fint kunne jobbet mindre og heller tilbringt mer tid med oss og barna sine. DET er viktig nå! Jobbe seg i hjel kan man gjøre senere, når barna blir større. Når jeg sier dette, blir han sur og sier at jeg kan gå å finne meg en 8-16-mann.. Jeg er bare ikke like ambisiøs som han, og har et annet syn på det. Ja, jeg kommer neppe til å eie mitt eget hus med det første eller leve i rikdom, men vi har det vi trenger og jeg tilbringer hvertfall mye tid med barnet mitt. Og jeg driter i om mannen min jobber på Kiwi eller er selvstendig næringsdrivende. Jeg føler at jeg ofrer mer enn han gjør, fordi jobb alltid kommer i første rekke for han. Jeg går ikke ut å koser meg eller møter venner, fordi jeg tenker "Stakkars, han må jobbe, fordi ansatte er syke". Jeg klarer liksom ikke sette ned foten, fordi han hele tiden lover meg noe bedre. Men hvor mange år skal jeg vente da?! Er jeg urimelig? Anonymkode: 87d3d...ec3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Hvorfor koser du deg ikke eller går ut med venner om han jobber? Anonymkode: 5d18e...a15 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor koser du deg ikke eller går ut med venner om han jobber? Anonymkode: 5d18e...a15 Får dårlig samvittighet av å gjøre ting uten han. Men så blir jeg bare irritert etterpå for at jeg sitter å kaster bort tid på å vente på han. TS Anonymkode: 87d3d...ec3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får dårlig samvittighet av å gjøre ting uten han. Men så blir jeg bare irritert etterpå for at jeg sitter å kaster bort tid på å vente på han. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 Hm....Jeg er også sammen med en arbeidsnarkoman mann. Er iblant sur fordi han jobber så mye, men har aldri dårlig samvittighet for å gjøre ting uten ham. Anonymkode: 5d18e...a15 5
Ishavsrøya Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Jeg ville brukt tiden min på venner og andre interesser.ville ikke basert livet mitt på en kjæreste. Når det er sagt så forstår jeg deg.skal man bare være kjærester i 6 år liksom. Forstår at du vil ha han mere i hverdagen din. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Høres helt ærlig ut som om dere ønsker totalt ulik livsstil 😕 Anonymkode: 4dbc3...1d5 6
Antiviruset Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sier han jobber for at barna skal ha alt de trenger, mens jeg mener at han fint kunne jobbet mindre og heller tilbringt mer tid med oss og barna sine. DET er viktig nå! Jobbe seg i hjel kan man gjøre senere, når barna blir større. Når jeg sier dette, blir han sur og sier at jeg kan gå å finne meg en 8-16-mann.. Drive som selvstendig næringsdrivende er knallhardt noen år, etter lang tid bør han ha fått bedriften opp å gå og så ansette en person som er arbeidsleder og styrer den daglige driften. Slik at han som leder av selve firmaet kan styre planlegging og eventuelle anbud. Da bør han kunne ha litt roligere arbeidsdager i perioder. Om ikke brenner han "lyset i begge" ender og han kjører forholdet deres rett ned i grøften. Mange som gjør dette fordi de ikke forstår mekanismene i dette her, eller så gir de bare blaffen. Det er en av to. 1
PM75 Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Dere har ulike måter dere ønsker å leve livet på. Jeg hadde tenkt som deg, men jeg kjenner mange som prioritere jobb foran alt. Hvordan påvirker dette ditt sosiale liv, utenom han? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 PM75 skrev (3 minutter siden): Dere har ulike måter dere ønsker å leve livet på. Jeg hadde tenkt som deg, men jeg kjenner mange som prioritere jobb foran alt. Hvordan påvirker dette ditt sosiale liv, utenom han? Det har ødelagt mitt sosiale liv totalt. Jeg har prioritert han så lenge, at jeg knapt har venner å omgåes lenger. Men, that's all on me! Det er min egen dumhet. Men det er vanskelig å prøve å snu om en livsstil NÅ, som vi har levd i så mange år, og nå skal jeg plutselig begynne å tenke på meg selv of bare drite i han. Men jeg er skikkelig lei. Og jeg er lei av å SI det, tror jeg må VISE det. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Får dårlig samvittighet av å gjøre ting uten han. Men så blir jeg bare irritert etterpå for at jeg sitter å kaster bort tid på å vente på han. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 Du trenger jo ikke få det når han ikke bruker tid på deg? Må jo kunne være med andre og ikke kaste bort tiden på å vente på han? Anonymkode: ad75c...d84 3
Gjest På druen Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 (endret) Menn tror at hvis de gir deg penger, så er de drømmemannen og gjør alt for deg, samtidig som de egentlig er sure for det. Bare se på absolutt alt bitre menn her inne skriver. Når en mann begynner å snakke om at han kan tjene penger for å forsørge deg, er det bare å skygge banen. Det er et stort rødt flagg. Har de ikke noe annet å tilby enn penger og sperm, er de ikke verdt en dritt. Endret 6. september 2021 av På druen
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Høres ut som dere er veldig ulike og prioriterer forskjellig. Om dere ikke er villig til å møtes på halvveien, tror jeg rett og slett ikke det er liv laga for et forhold. Han ønsker å jobbe, du ønsker å tilbringe tid med han/barnet ditt. Jeg er som deg, hadde absolutt prioritert mine nærmeste over masse jobb, men når han er motsatt, må du nesten bare akseptere det. Det er hans måte å leve på. Så lenge han ikke har små barn han må stille opp for, tenker jeg det fpr være sånn.. Anonymkode: 78d90...975 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det har ødelagt mitt sosiale liv totalt. Jeg har prioritert han så lenge, at jeg knapt har venner å omgåes lenger. Men, that's all on me! Det er min egen dumhet. Men det er vanskelig å prøve å snu om en livsstil NÅ, som vi har levd i så mange år, og nå skal jeg plutselig begynne å tenke på meg selv of bare drite i han. Men jeg er skikkelig lei. Og jeg er lei av å SI det, tror jeg må VISE det. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 Du må gjøre noe selv, finn deg en hobby som er sosial. Kan du ikke leve med han som han er, må du bare gå, slik at dere begge kan finne noen som passer bedre. Anonymkode: 061ab...489 2
got2go Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Finner det rart at du har hatt det sånn i 6 år. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Det er jo ingen som har bedt deg om å sitte hjemme mens han jobber fordi du av en eller annen merkelig grunn får dårlig samvittighet av å gjøre ting uten han? Kom deg ut i stedet for å sitte hjemme og leke offer! Anonymkode: eccff...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo ingen som har bedt deg om å sitte hjemme mens han jobber fordi du av en eller annen merkelig grunn får dårlig samvittighet av å gjøre ting uten han? Kom deg ut i stedet for å sitte hjemme og leke offer! Anonymkode: eccff...2ed Lett å tenke sånn. Men når man hovedsaklig kun er sammen annenhver helg, så føles det dumt å bruke den tiden på å være sosial. Jeg skaffet meg jobb istedet, så nå jobber jeg de helgene jeg også. Om jeg ble singel i morgen, så hadde jeg ikke hatt noe mer tid til å være sosial, men til gjengjeld kunne jeg brukt den lille tiden jeg har med han, på noe som er mer givende. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 1
got2go Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lett å tenke sånn. Men når man hovedsaklig kun er sammen annenhver helg, så føles det dumt å bruke den tiden på å være sosial. Jeg skaffet meg jobb istedet, så nå jobber jeg de helgene jeg også. Om jeg ble singel i morgen, så hadde jeg ikke hatt noe mer tid til å være sosial, men til gjengjeld kunne jeg brukt den lille tiden jeg har med han, på noe som er mer givende. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 Her er det jo snakk om at du kan være sosial mens han er på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 got2go skrev (9 minutter siden): Her er det jo snakk om at du kan være sosial mens han er på jobb. Jeg jobber jo selv i helgene nå. Måtte jo finne noe å holde meg opptatt med jeg og. Men jeg tenker at om jeg var i et vanlig forhold, med en mann som var mer tilgjengelig generelt og mer delaktig i mitt og barnets liv, kunne man fint fordelt den lille fritiden på flere mennesker, ikke bare hverandre. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 1
got2go Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber jo selv i helgene nå. Måtte jo finne noe å holde meg opptatt med jeg og. Men jeg tenker at om jeg var i et vanlig forhold, med en mann som var mer tilgjengelig generelt og mer delaktig i mitt og barnets liv, kunne man fint fordelt den lille fritiden på flere mennesker, ikke bare hverandre. TS Anonymkode: 87d3d...ec3 Det virker på meg som at du baserer hele livet ditt rundt denne mannen, og bare sitter hjemme og venter til når han har tid til deg. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #20 Skrevet 8. september 2021 ...og du velger ham igjen og igjen, samtidig som du velger ham bort ved å stenge ham ute fra ditt familieliv. Han er sånn, så mye jobber han og det klarer du ikke å forandre- du er jo like stri, som ikke endrer mening rundt å treffe ungen din etter 6 år. Ditt valg, vil du ha ham slik han er? Anonymkode: 23db0...4e3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå