Gå til innhold

Er det Antibac ved porten i barnehagen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle voksne som går inn og ut av porten tar i den for å åpne den. Jeg mener det er like naturlig at det står Antibac der som i butikken. 

Men nå da det ble grønt nivå, er den tatt bort. Den ble etterlyst å kom tilbake ett par dager, før den igjen forsvant. 

Føles som om det er ønskelig med smitte. Men håper det bare er paranoide tanker.

For vår del så må vi kjøre til barnehagen, som sikkert 70% av de andre foreldrene. Jeg synes det er ekkelt å sette meg i bilen uten å ha brukt Antibac. Alle offentlige plasser ellers er det god tilgjengelighet for Antibac, så da tenker jeg ikke på det. Har selvfølgelig i bilen, men synes alle skal ha på Antibac FØR de går inn i barnehagen også. Er ikke bare covid man drar med seg, men også andre sykdommer.

Hva er praksisen hos dere?

Anonymkode: 6f3c5...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antibac både ved hver port og hver dør inn til avdelingene 

• Liker 4
Skrevet

Grønt er grønt. Ta med egen da vel. 

Dessuten, der jeg jobber har folk flere ganger drukket antibac og fått høy promille. Jo, det er mulig. Noen klarer faktisk å få det ned. 

Anonymkode: 530f8...65e

• Liker 4
Skrevet

Antibac ved port, og rett innenfor i garderoben 😊

Skrevet

Jepp det er det :) 

Skrevet

Nope. Barna kan nå den.

ta med egen antibac

Anonymkode: 6e885...953

• Liker 4
Skrevet

Det står en ved porten, men den er alltid tom..

Anonymkode: b56e7...47d

• Liker 1
Skrevet

Ja - ved hver port og innenfor hver inngangsdør.

Vi er også bedt om vaske hendene i gangen før vi går inn med barna, men det ser jeg mange synder med.

Anonymkode: 044be...80e

Skrevet

Corona smitter ikke ved at du tar på porten og så tar neste person på porten, så hvorfor skulle det være det? Vi forholder oss til nyeste utvikling og kunnskap, og kaster dermed ikke lengre bort tid på å desinfisere overflater. 

Gitt at du ikke har for vane å klø deg på ikke-nevnbare steder før du tar i porten og/eller å stikke uvaskede fingre i munnen så er dette ikke et problem, ts. Og det bør du forresten anta også etter korona. Noen av de som tar på offentlige dører og porter har helt sikkert tørket seg bak uten å vaske nevene. Helt garantert minst en ansatt eller forelder i din barnehage som ikke vasker seg.

Men, altså - du får verken korona, influensa eller spysjuka av skitne dører. Du får det av dårlig hygiene.

Anonymkode: 278c0...a17

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja - ved hver port og innenfor hver inngangsdør.

Vi er også bedt om vaske hendene i gangen før vi går inn med barna, men det ser jeg mange synder med.

Anonymkode: 044be...80e

Det holder jo med antibac så lenge man ikke har synlig smuss på hendene. Forutsatt at man faktisk tar riktig mengde og gnir det godt inn i 15 sekunder, men det burde vel folk ha fått med seg det halvannet året med pandemi. 

Til TS. Her står det utenfor ved porten. Men hver gang jeg leverer småen så er det kun oss som spriter hendene. Alle andre går rett forbi, selv om den står tydelig tilgjengelig og ingen blir så mye som inspirert til å ta forholdsregler når vi står der og gnukker 🙈 

Anonymkode: 27dcb...8cf

Skrevet

Det står antibac ved porten å så må vi vaske hendene før vi går inn i garderoben. Det er gult nivå her så vi må bruke munnbind å. Ser at det er mange foreldre som ikke bryr seg om det. Verken munnbind, vaske hendene eller bruke antibac. 

Skrevet

Ja, men begynner å lure på om de ønsker smitte. Mange syke barn i bhg nå, fikk vite om et barn som visstnok har korona hjemme, men var i barnehagen. 

Anonymkode: 16a81...baa

Skrevet

Antibac ved porten og ved inngangen til hver avdeling 😊 

Anonymkode: 6d61e...956

Skrevet

Ja, her har det vært antibac ved porten i flere mnd. Men det er noen jævler som stadig stjeler flasken. Da de fikk automatisk dispenser ble den stjålet dagen etter. Syns det er rart de holder ut 😆 nå har de den kjipeste av de kjipe manuelle dispensere, da forsvinner bare flasken om de glemmer å ta den inn etter stengetid.

Jeg har en pumpeflaske med sprit i koppholderen. Da slipper jeg å tenke på det 😅

Skrevet

Ja

Anonymkode: 6db46...144

Skrevet

Godt å se fleste parten har Antibac i barnehagen selv på grønt nivå. Så da skyldes det i hvert fall ikke akkurat det. 

ts 

Anonymkode: 6f3c5...42a

Skrevet

Anticac stativ (hvor du kun trenger å holde hendene under) ved hver inngangsport og utenfor hver avd. Håndsprit brukes på turer med barn og dersom vann er tilgjengelig.  Fikk satt opp alt dette da vi åpnet igjen etter lockdown i 2020. Alle barn og voksne vasker hender før de kommer inn på avd og når de går hjem. Porter ble bytter lås på, nå åpnes de med albuen. Håndvask etter do/bleieskift og før og etter mat. Stellebord sprites mellom hvert skift.  Vi er på grønt nivå. Forskjellen er at uteområdet er annerledes delt opp enn på gult nivå, og at vi som ansatte kan samarbeide lenger enn 15 min med naboavdeling(sånn var det på gult nivå). 

Anonymkode: 65e14...c02

Skrevet

Ja. Står i porten, ved døren og utenfor hver avdeling. Og det er jeg glad for 😊

Anonymkode: e66aa...caa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...