Gå til innhold

Skjønner ikke hva jeg har gjort for at de ikke vil invitere meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har nylig flyttet inn i et helt nytt borettslag med 10 rekkehus. Alle flyttet inn samtidig og vi har fått en fin tone med alle naboene. Samboeren min blir ofte invitert av manndolkene til å sitte i hagen hos en av naboene med bålpanne og vi damene har hatt jentekvelder. Jeg er gravid med første barnet og formen svinger litt så jeg har vært med bare to kvelder, men de andre møtes ofte fordi de har jevngamle barn og er i permisjon hele gjengen. Triller turer, barseltreff på dagtid osv. Jeg er blitt sykemeldt og dro på en av disse samlingene de andre har hatt på formiddagen, men følte at jeg ikke kom til. Føler at ingen vil snakke med eller bli kjent. Jeg så i helgen også da jeg stod på kjøkkenet og ryddet at damene løp forbi med ostefat og vinfkasker for å samles hos hun ene, uten at jeg har fått noen invitasjon. Samboeren min undersøkte med mannfolkene i gata og alle damene var der, utenom meg. I dag da jeg gikk meg en tur så jeg at de hadde samlet seg igjen, men jeg har ikke blitt invitert. Jeg hilste da jeg gikk forbi og halvparten av damene snudde seg ikke og så på meg engang. Hva fader er dette for noe? Jeg har jo ikke vært annet enn hyggelig og imøtekommende mot alle sammen. Hvorfor har de bare fryst meg ut sånn helt uten videre? 

Anonymkode: e6796...369

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De andre møtes oftere fordi de har et felles referansepunkt, nemlig barna, da er det naturlig at de blir bedre kjent. Men har du noen gang tatt initiativ da? Eller forventer du bare at andre skal stelle i stand så du kan møte opp?

Anonymkode: 7ae59...c4b

• Liker 17
Skrevet

Aner ikke din alder, men ikke ta ting personlig. Dette MÅ du lære deg, du er voksen....ikke på barneskolen. Du kan heller ikke forvente noen invitasjon.

Du er nok ikke fryst ut, ikke velg å bryte deg ned på denne måten. Når du får egne barn endrer ting seg også....

Anonymkode: ddd94...abb

• Liker 8
Skrevet

Drittsekker. Dette lærer de barna sine, det er helt okay utfryse noen, driver mobbing.

ufyselige folk,

Anonymkode: d4d26...749

• Liker 14
Skrevet

Dere har nylig flyttet inn, så du er ikke en naturlig del av gjengen ennå. Du må jo også vise litt initiativ og innsats om du vil inkluderes!  Kanskje du ikke fikk «vist godt nok hvem du er» de få gangene du har møtt dem? Kanskje de tenker ost og vin-kveld ikke er så aktuelt for deg om du er gravid og har vært i dårlig form? Uansett, du kan ikke bare forvente å bli invitert. Vis interesse og hvem du er, så ordner det seg nok. Men alle kan jo ikke alltid passe inn/bli venn med alle heller. Noen personligheter matcher bare ikke… 

Anonymkode: 20180...833

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aner ikke din alder, men ikke ta ting personlig. Dette MÅ du lære deg, du er voksen....ikke på barneskolen. Du kan heller ikke forvente noen invitasjon.

Du er nok ikke fryst ut, ikke velg å bryte deg ned på denne måten. Når du får egne barn endrer ting seg også....

Visste du at det ofte er veldig mye baksnakking på jobb. Aka hos voksne mennesker.

Man må ikke være 14 år for å oppleve utestening.

• Liker 21
Skrevet
mjaus skrev (21 minutter siden):

Visste du at det ofte er veldig mye baksnakking på jobb. Aka hos voksne mennesker.

Man må ikke være 14 år for å oppleve utestening.

Akkurat derfor man ikke må ta ting personlig, eller gjøre arbeidsforhold/naboer til noe veldig personlig. Snart får hun eget barn, da vil ting endre seg....hun får også nok å bruke tiden sin på... :) 

Jeg vet at det er MINST like mye mobbing i arbeidslivet som på skolen, har jobbet i over 20år. Så derfor: ikke ta ting for personlig....hold deg til dine nære og gode relasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i et borettslag selv, har null anelse hvem som henger med hvem (ikke en gang i min egen blokk). Har bodd her i 6 år , kjenner ikke en sjel bortsett fra mannen min da. Helt greit for meg. Hadde jeg visst alle damene i HELE borettslaget hadde samlet seg uten meg hadde jeg ikke brydd meg heller. Er det så viktig for deg? Ja, jeg skjønner det kan være kjipt å være den som blir utfryst men du skriver jo selv at du møtte de og følte du ikke slapp til. Hvorfor vil du henge med sånne folk da? Bruk tiden på de vennene du eventuelt har, inviter hjem, dra ut osv.  Ikke kast bort tid på folk du egentlig selv ikke liker.. 

Anonymkode: 18259...2a3

• Liker 8
Skrevet

Det er dårlig gjort. Denne typen dynamikk er en av grunnene til at jeg ikke ønsker å bo i den type byggefelt. i tillegg vet alle alt om alle. Du kan ikke gå på do om natten uten at alle vet om det. Helt grusomt. Her vi bor er det et slikt byggefelt og det er jo nesten som en sekt. Mitt barn kom i samme klasse som mange barn fra dette feltet, men vi måtte bytte da hun ikke slapp inn i gjengen. Selv på foreldremøtet klarte disse mødrene å lage «oss» og «dere». Vi andre ble sittende litt hoderistende og småsjokkerte igjen.

Vi får håpe damene i ditt byggefelt ikke like galne. Kan du snakke med en du har litt bedre kontakt med? Si at du også ønsker å være med på vinkvelder selv om du ikke kan drikke?

Anonymkode: 86c8d...5e7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De andre møtes oftere fordi de har et felles referansepunkt, nemlig barna, da er det naturlig at de blir bedre kjent. Men har du noen gang tatt initiativ da? Eller forventer du bare at andre skal stelle i stand så du kan møte opp?

Anonymkode: 7ae59...c4b

Det er jo dårlig gjort å fryse ut den ene naboen slik da. TS var jo med på et par samlinger, og viste litt interesse. Dette høres mer ut som utfrysning, enten det er intensjonen eller ikke... 

Anonymkode: 0323e...ced

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere har nylig flyttet inn, så du er ikke en naturlig del av gjengen ennå. Du må jo også vise litt initiativ og innsats om du vil inkluderes!  Kanskje du ikke fikk «vist godt nok hvem du er» de få gangene du har møtt dem? Kanskje de tenker ost og vin-kveld ikke er så aktuelt for deg om du er gravid og har vært i dårlig form? Uansett, du kan ikke bare forvente å bli invitert. Vis interesse og hvem du er, så ordner det seg nok. Men alle kan jo ikke alltid passe inn/bli venn med alle heller. Noen personligheter matcher bare ikke… 

Anonymkode: 20180...833

Virker jo som hun har prøvd å snakke med dem med å møte opp? Dessuten er hun den siste nabodamen, alle de andre møttes jo. Og de sier ikke en gang hei når hun går forbi. Ja, man må prøve å ta litt initiativ selv, men TS har møtt opp et par ganger. Når alle sammen møtes og ikke inviterer den ene nye er det faktisk utestenging. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo dårlig gjort å fryse ut den ene naboen slik da. TS var jo med på et par samlinger, og viste litt interesse. Dette høres mer ut som utfrysning, enten det er intensjonen eller ikke... 

Hvordan vet du at ts viste lite interesse på de to samlinger?

Ganske vanlig å være litt sjenert når man møter en klikk at man er litt sjenert og prøver å stjele showet.

Og som kvinner burde man å skjønne hvordan det er å være gravid.

Og snu seg når ts hilse? For noen drittunger, jeg hadde flyttet, men dessverre er dette helt vanlig av voksne kvinner i alle alder, at det er ikke helt sikkert det blir bedre ett annet sted.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du at ts viste lite interesse på de to samlinger?

Ganske vanlig å være litt sjenert når man møter en klikk at man er litt sjenert og prøver å stjele showet.

Og som kvinner burde man å skjønne hvordan det er å være gravid.

Og snu seg når ts hilse? For noen drittunger, jeg hadde flyttet, men dessverre er dette helt vanlig av voksne kvinner i alle alder, at det er ikke helt sikkert det blir bedre ett annet sted.

Viste litt interesse skrev jeg, ikke lite. Med det mente jeg at jeg synes det å møte opp i seg selv er å vise interesse. 

Virker ikke som vi er så uenige, har du misforstått innlegget mitt? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sånn mot nærmeste nabo. Jeg unngår å hilse, snur meg vekk eller ser dumt på naboen hvis han eller hun hilser. 

Men så føler jeg at jeg har en god grunn. Jeg har ingen ønsker om å ha kontakt med dem. 

Jeg føler at de har vært urimelig og direkte slemme mot meg og det glemmer jeg ikke. De har forsøkt å sverte meg til nyinnflyttere. 

Men jeg rotter meg ikke sammen med andre naboer igjen, selv om alle missliker dem. Det føles egentlig bare godt ut å få tilbakemeldinger fra andre om at de missliker naboen min, jeg trenger rett og slett ikke slenge dritt om dem. 

Spør du dem så skjønner de nok ingenting, og jeg er nok skikkelig fæl og uhøflig. 

Kluet her er at du ts har kanskje ikke redd deg helt skikket? Har du vist interesse for disse andre kvinnene, barna deres osv? 

Anonymkode: 4f6e0...a94

Skrevet

Opplevde det samme i et nabolag med rekkehus. Mannen og jeg kom aldri inn i «klikken» i nabolaget. Ingen var fiendtlig innstilt, men hagefester og vinkvelder ble vi aldri invitert til. 

Pussig nok ble vi i nabogata inkludert og fikk venner som vi ble omgangsvenner med etter rundt et år. Så, det så kanskje litt rart ut da vi gikk ned i nabogata med vin og mat på lørdagskvelder mens de nærmeste naboene våre så med store øyne på oss.

Greide aldri å skjønne meg på naboene våre, og da vi flyttet savnet jeg ingen av dem.

• Liker 4
Skrevet

Inviter til noe når du har overskudd til det, dessverre er det sånn med overfladisk vennskap at om man takker nei ett par ganger så er man litt «luft». Det eneste du kan gjøre er å være litt på ballen selv og ta initiativ, etterhvert så blir det en selvfølge å spørre deg også. Hvis ikke må du bare la det fare, konfronterer du de med det -så blir du nok mer oversett. 

Anonymkode: 979ed...e9f

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er den eneste gravide, og de samler seg for å drikke vin og spise masse myke oster, kan det være de ikke inviterte deg siden du ikke kan delta på den aktiviteten. 

Forhåpentligvis endrer ting seg når babyen din kommer. Da har du mer til felles med dem pga barna. Jeg ville satset på å invitere dem selv, også så snart du orket etter fødsel.

Anonymkode: 6d178...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er sånn mot nærmeste nabo. Jeg unngår å hilse, snur meg vekk eller ser dumt på naboen hvis han eller hun hilser. 

Men så føler jeg at jeg har en god grunn. Jeg har ingen ønsker om å ha kontakt med dem. 

Jeg føler at de har vært urimelig og direkte slemme mot meg og det glemmer jeg ikke. De har forsøkt å sverte meg til nyinnflyttere. 

Men jeg rotter meg ikke sammen med andre naboer igjen, selv om alle missliker dem. Det føles egentlig bare godt ut å få tilbakemeldinger fra andre om at de missliker naboen min, jeg trenger rett og slett ikke slenge dritt om dem. 

Spør du dem så skjønner de nok ingenting, og jeg er nok skikkelig fæl og uhøflig. 

Kluet her er at du ts har kanskje ikke redd deg helt skikket? Har du vist interesse for disse andre kvinnene, barna deres osv? 

Anonymkode: 4f6e0...a94

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva har naboen gjort som gjør at du ikke vil hilse på dem? 

Anonymkode: 15a1b...63d

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke du invitere alle til deg da? Ta litt ansvar selv for å bli inkludert 😊

Anonymkode: fda67...7c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Viste litt interesse skrev jeg, ikke lite. Med det mente jeg at jeg synes det å møte opp i seg selv er å vise interesse. 

Virker ikke som vi er så uenige, har du misforstått innlegget mitt? 

Ja, jeg missforstå, enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...