Gå til innhold

Hjemmefargetabbe... Det ble for mørkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til meg, er det noe håp for å lysne fra mørk brun (nesten svart avhengig av lyset) uten å måtte punge ut i dyre dommer hos frisør? 

Jeg brukte farge Brun, og det hadde aldri falt meg inn at den kunne bli så mørk.. Jeg var mørk blond/lys brun fra før av, med litt grå hår. Nå er det altså helt vanvittig mørkt. Og jeg lot det sitte i kortere enn det stod på pakningen. Æsj..

Anonymkode: 32340...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farge brukte du og hvilket resultat ønsket du deg?

Jeg har alltid farget håret selv, og prøvd og feilet masse. Min erfaring med mørke farger er at de falmer temmelig fort, selv om det er permanent farge. Så om du ville ha det brunt, bare ikke så mørkt, ville jeg hatt litt tålmodighet og evt vasket det litt oftere de neste dagene. 

Skrevet
1 hour ago, QBee said:

Hvilken farge brukte du og hvilket resultat ønsket du deg?

Jeg har alltid farget håret selv, og prøvd og feilet masse. Min erfaring med mørke farger er at de falmer temmelig fort, selv om det er permanent farge. Så om du ville ha det brunt, bare ikke så mørkt, ville jeg hatt litt tålmodighet og evt vasket det litt oftere de neste dagene. 

Jeg farget det med nummer 4, som het Brown. Jeg ville ha en dyp brunfarge. Nå er det altså MØRKEBRUNT, tilnærmet svart 😅

Takk for tipset! Jeg skal gjøre det de neste ukene, vaske mye oftere enn vanlig. Krysser fingrene for at det hjelper! 

Skrevet

Gå til frisør. Ja, det er dyrt, og ja - det er sinnsykt sure penger å måtte ut med. Det er billigere å fikse det hos frisør med en gang, enn å måtte rette opp eventuelle feil som kan oppstå ved å prøve å fikse det selv. 

Skrevet

Min erfaring er at hjemmefarger lysner veldig mye i løpet av de første to ukene etter farging. Bruk gjerne head&shoulders når du vasker håret, det "sliter" på hårfargen. 

Ville ikke gått til frisør før du har sett hvordan det blir om et par ukers tid. 

Anonymkode: b44ba...743

• Liker 2
Skrevet

Signerer de andre her, dette kommer til å bli mye lysere i løpet av kort tid. 

Anonymkode: 1c7b7...1a2

Skrevet (endret)

Ikke gå til frisør enda :) 

Kjør dobbeltvask hver dag med Head and shoulders.

Funker gull for å få ut mye overskudd.

Etter en måneds tid kan du vurdere behovet igjen for eventuelt frisør, eller bare å kjøre hårfarge med for eksempel 7.0. 

Jeg synes selv min ble litt for mørk med kun 6.0, driver med H&S nå med godt resultat. Neste runde prøver jeg 7.0, men kun i bunnen - og så har jeg det kun på i 5-10 min i det som allerede er farget.

Ellers mettes det= mørkere. 

Tullete å fjerne overskuddsfarge med bleking - man kam heller stripe etter en måneds tid med hyppig vasking. 

Endret av Fløff
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Fløff said:

Ikke gå til frisør enda :) 

Kjør dobbeltvask hver dag med Head and shoulders.

Funker gull for å få ut mye overskudd.

Etter en måneds tid kan du vurdere behovet igjen for eventuelt frisør, eller bare å kjøre hårfarge med for eksempel 7.0. 

Jeg synes selv min ble litt for mørk med kun 6.0, driver med H&S nå med godt resultat. Neste runde prøver jeg 7.0, men kun i bunnen - og så har jeg det kun på i 5-10 min i det som allerede er farget.

Ellers mettes det= mørkere. 

Tullete å fjerne overskuddsfarge med bleking - man kam heller stripe etter en måneds tid med hyppig vasking. 

Tusen takk for gode tips! Til dere alle ❤️

Skrevet

Samme skjedde med meg. Jeg skulle ha mørk brun og håret ble svart. Har rettet opp i det nå men kan det være noe feil med produksjonen? Hvilket merke brukte du? Jeg brukte Loreal

Anonymkode: 5659f...5ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 20.00):

Samme skjedde med meg. Jeg skulle ha mørk brun og håret ble svart. Har rettet opp i det nå men kan det være noe feil med produksjonen? Hvilket merke brukte du? Jeg brukte Loreal

Anonymkode: 5659f...5ac

De fleste hårfarger til hjemmebruk er likt bygd opp i hele verden. Ettersom det skandinaviske håret er tynnere og finere trenger ikke vi like mye pigment for å oppnå mørke nyanser. Mitt tips er å bruke lysere hårfarge💛 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...