Imedeen Skrevet 25. september 2005 #1 Skrevet 25. september 2005 Fikk symaskin for en måned siden og er kjempeinspirert! Har sydd årets vinterjakke/kåpe i dag og er kjempefornøyd:) Det er så gøy! Noen som har tips eller erfaringer å dele med meg?
smil Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 Har ikke noen tips å gi deg, men jeg er også interessert i tips og råd Har symaskin, men har ikke brukt den mye nei. Bare til å legge opp bukser og sånne enkle ting. Men jeg har veldig lyst til å lære meg å sy f.eks skjørt og andre ikke altfor kompliserte ting.
ashera Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 (endret) Så kult, Imedeen! Legg inn et bilde av kåpa, da! Har sett endel håndarbeidsblogger på nettet i det siste, og det er utrolig inspirerende. Selv tegnet og sydde jeg masse da jeg var yngre. Kjoler, skjørt, hele antrekk og masse rart. Designet og sydde brudepikekjoler til tre 6-åringer bl.a. Nå blir det dessverre mindre, men symaskina er fortsatt en trofast venn. I løpet av de siste årene har jeg sydd rundt ti guttebunader (har bare gutter selv og det er nesten bare gutter hos slekt og venner), men da det endelig kom en niese stilte tante hera opp og designet og sydde festdrakt. Ellers strikker jeg endel småplagg til barn og baby som jeg stort sett designer selv. Tips: Stoff og garn kjøper jeg stort sett i København - unntatt bunadstoff som jeg får hos en norsk grossist. Er i Kbh endel i forbindelse med jobb. Mye bedre utvalg og kvalitet enn i Oslo (selv sammenliknet med de pakistanske butikkene på Grønland - der er det mye hummer og kanari, men også endel perler, da - deler av ovennevnte festdrakt ble sydd i pakistansk brudekjolestoff i brodert silke). Endret 26. september 2005 av hera
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Sydde og designet mye av mine klær da jeg var i tenårene. Nå driver jeg mest med omsøm av klær jeg har + noe jeg kjøper brukt. Holder på mest om vinteren, så jeg åpner sesongen snart Strikker også litt skjerf og sjal, men ikke noe avanserte greier. Vinterkåpe høres veldig ambisiøst ut! Du må være flink!
Grooo Skrevet 26. september 2005 #5 Skrevet 26. september 2005 Har ikke sydd klær ennå, men har en haug med bladet "Alt om håndarbeide" liggende - der er et masse ok mønster synes jeg
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #6 Skrevet 26. september 2005 Ring etter stoff og stil katalogen ,mye fine billige tøy og mønster. Sydde mye før.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #8 Skrevet 26. september 2005 Sjekk stoffogstil.no eller ring 32882080 .Be om katalog,mye fint tøy til billig penge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå