Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt blank når det hjelper hudprodukter så håper virkelig noen snille sjeler her har peiling. Jeg har pcos og sliter med kviser i ansiktet, spesielt på haka. Dusjer hver dag og vasker ansiktet kun med vann og smører med fuktighetskrem. Men får å slippe de irriterende kvistene er kanskje en rens det jeg bør ha?

Ser det er tilbud på Ceravee og lurer på en rens derfra? Og at en har salisylsyre som visstnok skal være effektivt? Står at den er for de med tørr, grov og nuppete hud. Har nupper på nesa og haka. Om jeg klør meg på nesa så kommer det mye hvitt. Er det hudormer? Vet ikke om jeg har grov hud akkurat, hvordan skal jeg vite det? Vet heller ikke om den er tørr, men den er ikke fet i alle fall.. Erfaringer/tips?? 

Anonymkode: 61ac7...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke PCOS selv, men mener jeg har lest at det ikke nødvendigvis er så bra med fete alkoholer da, noe det er ganske mye av i CeraVe. 

Tok et kjapt Google søk og fant denne tråden på en side jeg har brukt en del:

https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/aeulqb/ba_struggled_with_pcos_this_time_last_year_it/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Kanskje du kan få noen tips der, eller søke videre på andre tråder. 

Skrevet

Å dampe over kjele med nykokt vann og håndkle over hodet er bedre enn kjemikalier osv . D åpner porene opp å man svetter ut mye dritt. Huden min blir helt slett og fin av det. Syns linjene i huden åsså blir mindre synlig pga alle porene renses og lukkes.. han man problem med uren hud pga noe innenfra kroppen hjelper det nok å gå hudlege! Men å putte på kjemikalier på huden er ikke bra..

Anonymkode: 945db...806

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Å dampe over kjele med nykokt vann og håndkle over hodet er bedre enn kjemikalier osv . D åpner porene opp å man svetter ut mye dritt. Huden min blir helt slett og fin av det. Syns linjene i huden åsså blir mindre synlig pga alle porene renses og lukkes.. han man problem med uren hud pga noe innenfra kroppen hjelper det nok å gå hudlege! Men å putte på kjemikalier på huden er ikke bra..

Anonymkode: 945db...806

Nja, den metoden er ikke bra for lungene.

Da bør man heller legge over en varm klut. 

Du skal ikke løse opp hudormer av å klø på nesen, det er nok tørr hud.

Det du kam forsøke om du ikke bruker sminke er:

Micsellarvann fra Garnier (den rosa). 

Så salisylsyre 2 ganger i uka, evt 3. Paulas Choice er god. 

Avslutt med fuktighetskrem fra The Ordinary. 

Om du føler huden kjennes litt stram ut, legg til en dråpe eller to med jojobaolje i kremen. 

Det er nok bedre å ha salisylsyre som «serum» enn rens tror jeg. 

Problemet ditt kan også være at produktene du bruker irriterer ekstra. 

Skrevet

(Porer åpner og lukker seg ikke. De kan være mer eller mindre synlige.)

Kjøp deg en mild rens, og en deilig krem som ikke er for tung (hydrating cleanser og kremen fra Cerave kan være gode valg å prøve seg på siden du er interessert i det merket, de skal visstnok være gode). Pluss en god solkrem når du er ute. Jeg har prøvd SA cleanser fra Cerave, den med salisylsyre, men jeg følte den var for sterk til å bruke hver dag for min hud. Salisylsyre er kjempebra dog! Det er en syre som hjelper på kviser ved å trenge ned i porer og rengjøre de slik. Og man trenger å rense huden for å vaske bort skitt, svette og forurensing som den utsettes for hver dag, men bør da velg en mild rens som ikke gjør at huden føles tørr eller stram. Også en krem du liker, og kanskje en toner eller et serum. F.eks med salisylsyre som noen nevnte over her. Paula’s Choice BHA toner er en klassiker (har ikke prøvd den selv, men vet den er poppis!). Høres ut som om du har ellers normal hud og det er jo kjempegreit å ha! Håper du finner noe du liker!

Anonymkode: fd98f...37f

Skrevet
Fløff skrev (4 timer siden):

Nja, den metoden er ikke bra for lungene.

Da bør man heller legge over en varm klut. 

Du skal ikke løse opp hudormer av å klø på nesen, det er nok tørr hud.

Det du kam forsøke om du ikke bruker sminke er:

Micsellarvann fra Garnier (den rosa). 

Så salisylsyre 2 ganger i uka, evt 3. Paulas Choice er god. 

Avslutt med fuktighetskrem fra The Ordinary. 

Om du føler huden kjennes litt stram ut, legg til en dråpe eller to med jojobaolje i kremen. 

Det er nok bedre å ha salisylsyre som «serum» enn rens tror jeg. 

Problemet ditt kan også være at produktene du bruker irriterer ekstra. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

(Porer åpner og lukker seg ikke. De kan være mer eller mindre synlige.)

Kjøp deg en mild rens, og en deilig krem som ikke er for tung (hydrating cleanser og kremen fra Cerave kan være gode valg å prøve seg på siden du er interessert i det merket, de skal visstnok være gode). Pluss en god solkrem når du er ute. Jeg har prøvd SA cleanser fra Cerave, den med salisylsyre, men jeg følte den var for sterk til å bruke hver dag for min hud. Salisylsyre er kjempebra dog! Det er en syre som hjelper på kviser ved å trenge ned i porer og rengjøre de slik. Og man trenger å rense huden for å vaske bort skitt, svette og forurensing som den utsettes for hver dag, men bør da velg en mild rens som ikke gjør at huden føles tørr eller stram. Også en krem du liker, og kanskje en toner eller et serum. F.eks med salisylsyre som noen nevnte over her. Paula’s Choice BHA toner er en klassiker (har ikke prøvd den selv, men vet den er poppis!). Høres ut som om du har ellers normal hud og det er jo kjempegreit å ha! Håper du finner noe du liker!

Så utrolig snilt av dere å svare så utfyllende og forklarende! Tusen takk! 

Anonymkode: 61ac7...ca1

Skrevet

Bare hyggelig! Hørte nettopp at Tusvik og Tønne har rabattkode på LYKO denne uken hvis du hører på de. De har reklamesamarbeid med Cerave nå. Så får du prøvd uten å kjøpe en sånn stor en. De finnes i ulike størrelser så du må ikke kjøpe en halv liter heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...