Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en stilling der jeg helt fint kan gjøre jobben min hjemmefra. Satt på hjemmekontor i hele nedstigningen, men nå er arbeidsgiver blitt veldig restriktive på hjemmekontor. På grunn av dette gruer jeg meg til å be om hjemmekontor nå når jeg er blitt forkjølet. Jeg satt på jobb i dag med litt feber, hodepine og generelt sykdomsfølelse. Har ikke veldig lyst å gå på kontoret i morgen, men kvir meg også for å be om hjemmekontor. Jeg er fullvaksinert, men man vet jo aldri. Vil ikke være den som smitter noen andre... bør for øvrig i et område med høyt smittetrykk, og det er mange smittede på skolen til mine barn.

Anonymkode: 7afa5...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man holder seg hjemme med slike symptomer. Vaksinerte får også Corona og smitter andre. Uansett er det dumt å smitte andre med andre ting enn Corona også mtp hva det utløser nå. Sjefen din må bare godta det. Utrolig at dette er tema i det hele tatt mtp hva vi har vært igjennom det siste 1,5 året.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv, minus at arbeidsgiver ikke er negativ til hjemmekontor - MEN jeg har en rekke arbeidsoppgaver som ikke løses like godt hjemme. Jeg er sørpe forkjølet nå og har vært det i en uke, har ikke korona (testet). Jeg holder meg hjemme i alle fall i et par dager til. Man skal holde seg hjemme når man er syk. Jeg er heller ikke på det nivået at jeg kun har «restsymptomer» lenger. Det er mye verre for arbeidgiver at du smitter alle de andre ansatte med forkjølelse, noe som utløser masse fravær og testing, enn at du jobber hjemmefra til det verste er over, i alle fall. 

Anonymkode: 552f3...db0

Skrevet

Forøvrig burde du overhode ikke på jobb ved feber og sykdomsfølelse. Du må teste deg før du i det hele tatt tenker å dra på jobb igjen. Selv om du er fullvaksinert (det er jeg også). 

Skrevet

Ee du syk skal du være hjemme. Ferdig snakka. 

Anonymkode: b922c...dd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forøvrig burde du overhode ikke på jobb ved feber og sykdomsfølelse. Du må teste deg før du i det hele tatt tenker å dra på jobb igjen. Selv om du er fullvaksinert (det er jeg også). 

Det spiller ingen rolle om TS er fullvaksinert, eller om hun har testet negativt. Så lenge hun har symptomer skal hun ikke møte på jobb. Det går forkjølelse nå og hver person hun smitter (som igjen smitter noen andre, som smitter noen andre igjen osv.) må teste seg og holde seg hjemme fram til de er symptomfri. Ikke bare er testkapasiteten nær bristepunktet mange steder, det er heller ikke alle som kan jobbe hjemmefra (helsearbeidere, politi osv. osv.) og smittekilden må brytes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det spiller ingen rolle om TS er fullvaksinert, eller om hun har testet negativt. Så lenge hun har symptomer skal hun ikke møte på jobb. Det går forkjølelse nå og hver person hun smitter (som igjen smitter noen andre, som smitter noen andre igjen osv.) må teste seg og holde seg hjemme fram til de er symptomfri. Ikke bare er testkapasiteten nær bristepunktet mange steder, det er heller ikke alle som kan jobbe hjemmefra (helsearbeidere, politi osv. osv.) og smittekilden må brytes. 

* smitteKJEDEN, ikke smittekilden. 

Skrevet

Hvorfor går du på jobb med feber? Vi har fortsatt hjemmekontor, men jobber ikke når jeg er syk.

Anonymkode: 06cf9...7f0

• Liker 1
Skrevet

Heh. Trodde vi var ferdige med å dra på jobb når vi er forkjølet og syke? Ikke rart jeg ligger med influensa nå da. Drittlei av folk som skal smitte alt å alle rundt omkring seg. Hvis du ikke får hjemmekontor så sykemelder du deg! Legen min brukte 2 minutt over telefon til å skrive sykemelding. 

Anonymkode: 09488...44a

Skrevet

Du skulle ikke en gang vært på kontoret i dag. Ring sjefen og si du er forkjølet. Om du orker å jobbe så sier du at du enten må få aksept for hjemmekontor eller så må du dessverre ta egenmelding. 

Skrevet

Du skal holde deg hjemme med symptomer. 

Dersom du valser rundt på kontoret med feber og sykdom så har du plutselig ytterligere flere som er syke = mer fravær. 

Kan aldri tenke meg at sjefen din ønsker det. 

Anonymkode: bfe83...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...