Gå til innhold

Problemer med T-We boksen... Tilkoblingsproblem (CE102)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, i dag så ville ikke boksen komme skikkelig på, den klarer ikke å koble skikkelig på nettverket. Ingen problemer med internett, alt fra mobiler til pc'er virker og har ingen problemer. Når vi prøver å koble til så kommer det opp tilkoblingproblem CE102... Noen andre som har vært borte i dette?

Anonymkode: 95da7...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problemet, med samme feilkode, det begynte i går kveld her.. Håper de fikser det snart

Anonymkode: b47b0...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har det samme problemet, med samme feilkode, det begynte i går kveld her.. Håper de fikser det snart

Ok så det er et problem som flere har, funket en gang i går og i dag var alt feil men godt å høre jeg ikke er alene. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ok så det er et problem som flere har, funket en gang i går og i dag var alt feil men godt å høre jeg ikke er alene. :P  

Skikkelig kjipt, jeg hadde planer om å sette ting på opptak, men nå må jeg se det live😂

Håper det er fikset til i morgen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skikkelig kjipt, jeg hadde planer om å sette ting på opptak, men nå må jeg se det live😂

Håper det er fikset til i morgen!

Ja og ting som skulle ha blitt tatt opp er kanskje ikke der, var noe jeg hadde på opptak i går og i dag, regner ikke med at de opptakene er blitt gjort... :sleep:

Søkte litt rundt og virker som om det er litt tull med den boksen der... Har ikke hatt den så lenge så har ikke erfart så mange problemer før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor har hatt diverse problemer i hele dag. Alt fra apper som ikke funker til tvboks. Her virker feks ikke spill forfra. Irriterende, men ser ut som de jobber med det.

Anonymkode: cbd03...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja og ting som skulle ha blitt tatt opp er kanskje ikke der, var noe jeg hadde på opptak i går og i dag, regner ikke med at de opptakene er blitt gjort... :sleep:

Søkte litt rundt og virker som om det er litt tull med den boksen der... Har ikke hatt den så lenge så har ikke erfart så mange problemer før.

Jeg har hatt boksen i mange år og synes ikke det har vært mye problemer. Det største problemet er at de litt for ofte endrer utseende på menyene😅

Mest sannsynlig er nok ikke opptakene der nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier faktisk Telenor at det vil ta flere dager å løse problemene, og hvis du restarter T-we-boksen mister du alle kanaler. Utrolig at dette kan gå an i 2021. 

Anonymkode: a3230...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nå sier faktisk Telenor at det vil ta flere dager å løse problemene, og hvis du restarter T-we-boksen mister du alle kanaler. Utrolig at dette kan gå an i 2021. 

Ja ting tar tydeligvis tid hos Telenor... Blir spennende å se når de klarer å fikse dette. Uvant å gå tilbake i utvikling og ikke kunne spole et program tilbake og spole over reklame og slikt...er godt vant. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette begynner å bli litt mystisk, rett og slett. Også at det er så lite mediadekning. Vanligvis skaper det jo overskrifter bare facebook er nede i noen minutter, eller hver gang DNBs nettbank sliter. At det finnes tekniske problemer som er så avanserte at et stort selskap som Telenor ikke klarer å løse dem på mange dager, er oppsiktsvekkende. Hadde de sluppet like lett unna om også mobilnettet og internett var nede? Det er kanskje bare ikke så mange som bryr seg om lineær tv lenger? Telenor har sagt de skal kompensere kundene, så dette blir dyrt for dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som jobber med it og datasystemer har jeg stor forståelse for at ting kan ta tid å fikse. Selv om det er 2021 er det mye manuelt arbeid bak alle tekniske systemer vi bruker og de blir gjerne mer og mer avanserte. 

Jeg skulle ønske man fikk en sms om at man ikke skulle restarte dekoder da, siden det tydligvis skapte MER problemer. Det er jo standard-greia alle prøver på. Jeg måtte google og fant til slutt informasjon på facebook-siden deres om nedetiden, det er litt godt gjemt informasjon. 

Anonymkode: 9cc01...028

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en som jobber med it og datasystemer har jeg stor forståelse for at ting kan ta tid å fikse. Selv om det er 2021 er det mye manuelt arbeid bak alle tekniske systemer vi bruker og de blir gjerne mer og mer avanserte. 

Jeg skulle ønske man fikk en sms om at man ikke skulle restarte dekoder da, siden det tydligvis skapte MER problemer. Det er jo standard-greia alle prøver på. Jeg måtte google og fant til slutt informasjon på facebook-siden deres om nedetiden, det er litt godt gjemt informasjon. 

Anonymkode: 9cc01...028

Har det kommet noe nytt nå? Det siste vi så var at det vil ta mange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk sms om at de beklaget, det ville ta tid og at jeg ikke skulle slå av og på noen ting, men la dem få jobbe til de er ferdige og har løst problemene. Da gjør jeg det. 

Anonymkode: 4b2ed...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk problemer på søndag. Vi søkte da opp feilkoden på Telenors nettsider slik vi fikk beskjed om, og fulgte veiledningen som stod der (bl.a. å gjøre dekoderen strømløs). Det hjalp ikke, så på mandag ringte vi og ble igjen anbefalt å slå av og på dekoderen og når det ikke hjalp fikk vi ingen videre hjelp. Først på onsdag fikk vi SMS om at det var en kjent feil, og i samme SMS stod det også at man ikke bør gjøre dekoderen strømløs ….
Synes ikke akkurat at Telenor har vært spesielt flinke når de ikke har klart å kommunisere ut dette på et tidligere tidspunkt. En slik SMS burde kommet på mandag formiddag, med en gang de ble klar over omfanget av problemet. 

Anonymkode: b4719...6fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har fått tilbake noe? Vi fikk e-post fra dem i går om at Start forfra, Ukesarkiv, Programguiden og appen skulle begynne å funke, men her har det skjedd nada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som har fått tilbake noe? Vi fikk e-post fra dem i går om at Start forfra, Ukesarkiv, Programguiden og appen skulle begynne å funke, men her har det skjedd nada. 

Her virker noe ja, så får vi se hvor lang tid det tar før de klarer å få alt i orden igjen. Er det ingenting som virker hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos meg begynte det å virke i går kveld. Skrudde på, også kom det en oppdatering, også fungerte de tingene du nevner.

De sier at nå kan man forsøke å gjøre boksen strømløs, gjerne skru den av med knappen på baksiden av boksen. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et par meldinger fra Telenor i løpet av de siste dagene, om at de har noen tekniske problemer og jobber med å fikse T-We greiene osv.

Jeg har verken telenorabbonnement eller noe som helst slags TV-abbonnement, så litt usikker på hvorfor jeg blir informert, men men.

Sitat

Tirsdag 7. sept:

Kjære kunde. Vi har dessverre fortsatt en feilsituasjon på vår TV-tjeneste. Direkte-TV skal fungere som normalt via T-We-boksen, men øvrige funksjoner som Start forfra og T-We-apper fungerer ikke. For å beholde direkte-TV, er det viktig at du ikke skrur av og på strømmen (restart) på dekoderen mens vi har denne feilsituasjonen. Vi har ingen estimert rettetid per nå, men vi gjør det vi kan for å løse problemet så raskt som mulig. Kundeservice kan dessverre ikke hjelpe noe ytterligere, men vi holder våre Facebook-sider oppdatert. Vi beklager på det sterkeste. Hilsen Telenor

Fredag 10. sept:

Kjære kunde. Vi fortsetter med gradvis tilbakeføring av T-We-tjenestene. Oppdateringen skal skje automatisk. Dersom du nå ikke har direkte-TV eller ikke får signaler som forventet, kan du trygt forsøke å skru boksen av/på. Mer informasjon finner du her: https://tlnr.no/twe-info Vi forstår at situasjonen har vært frustrerende og beklager på det sterkeste. Hilsen Telenor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...