Anonym-bruker Skrevet 6. september 2021 #1 Del Skrevet 6. september 2021 Holder på å strikke mitt første par med ullsokker. I oppskriften står det jeg skal ta 25 masker over på en hjelpepinne, og at jeg skal strikke glatt strikk i 6 cm over de resterende maskene. Strikk 19 rett vend. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Hva menes med vend? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Del Skrevet 6. september 2021 Vend betyr vel å snu.. Anonymkode: 3acba...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. september 2021 #3 Del Skrevet 6. september 2021 Vend betyr snu 😀 Dette er baksiden av hælen og den skal strikkes frem og tilbake over 19 masker.  Med andre ord; strikk 19 masker rett, snu arbeidet og strikk 19 masker vrang tilbake. Slik fortsetter du til den måler 6 cm. De andre maskene gjør du ikke noe med nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. september 2021 #4 Del Skrevet 6. september 2021 Etterhvert skal du plukke opp masker langs kanten av den flappen du strikker nå. Det er lettere hvis du tar første maske på hver pinne løs av - se video: https://pickles.zendesk.com/hc/no/articles/210424085-Ta-masker-løs-av-pinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 6. september 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 6. september 2021 Bitten68 skrev (19 minutter siden): Vend betyr snu 😀 Dette er baksiden av hælen og den skal strikkes frem og tilbake over 19 masker.  Med andre ord; strikk 19 masker rett, snu arbeidet og strikk 19 masker vrang tilbake. Slik fortsetter du til den måler 6 cm. De andre maskene gjør du ikke noe med nå. Jeg har 52 masker til sammen. Skal jeg altså strikke alle maskene, bortsett fra de jeg har på hjelpepinnen, frem og tilbake? Står jeg skal strikke glattstrikk? Beklager jeg må ha det inn med teskje 🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. september 2021 #6 Del Skrevet 6. september 2021 Ok, da har du litt flere masker enn jeg trodde. Men ja, du skal strikke frem og tilbake på de maskene som ikke står på hjelpepinne (27 masker). Glattstrikk betyr rett på forsiden og vrangt på baksiden. Gjør dette til du har strikket seks centimeter. Jeg antar at det med 19 masker vend, er en del av neste trinn på sokken 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 6. september 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 6. september 2021 Bitten68 skrev (2 minutter siden): Ok, da har du litt flere masker enn jeg trodde. Men ja, du skal strikke frem og tilbake på de maskene som ikke står på hjelpepinne (27 masker). Glattstrikk betyr rett på forsiden og vrangt på baksiden. Gjør dette til du har strikket seks centimeter. Jeg antar at det med 19 masker vend, er en del av neste trinn på sokken 😀 Takk for svar strikkermed 4 pinner, jeg bare fortsetter med det? Blir det 1 omgang rett og 1 omgang vrang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 6. september 2021 #8 Del Skrevet 6. september 2021 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar strikkermed 4 pinner, jeg bare fortsetter med det? Blir det 1 omgang rett og 1 omgang vrang? Du trenger bare to av dem til å strikke frem og tilbake (ikke rundt i omganger). 1 pinne rett, snu og 1 pinne vrang.   Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Del Skrevet 7. september 2021 https://boerboelheidi.com/tag/forskjellige-mater-a-felle-til-hael/ Jeg synes denne oppskriften er til god hjelp når jeg nå prøver meg på sokker for første gang 😊 Vet ikke enda om det blir en sokk nr 2, men trengte noe å strikke 😅😅 Anonymkode: 07975...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå