AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Hadde jeg vært migrant hadde jeg lett kommet meg til hvilket land som helst for å søke asyl. Hvorfor er dagens migranter så lite flinke til å finne løsninger for seg selv? Alt de kommer på er å gå til fots eller over vann og betale smuglere. Smuglere koster tusenvis av dollar per pers på en gummibåt som er en fare for livet. Hadde noen titalls flyktninger i stedet for å betale titusenvis av dollar til smuglere heller gått sammen og spleiset på et privatfly og en korrupt flykaptein kunne de flydd hvor de ville. De flydd til USA og "nødlandet" i New York, og så fort de har landet er bare å søke asyl. Så lett kunne de dratt hvor som helst uten å måtte reise lenger enn til nærmeste flyplass. Hadde atangelig vært billigere også. En annen mulighet er alle falske passene som florerer. Ja det er dyrt med falsk pass, men det er en investering. Med falsk pass kan rolig og behagelig gå ombord i et rutefly og fly dit man ønsker å søke asyl. Ikke er det ulovlig heller. O antagelig ikke så mye dyrere enn det menneskesmuglere tar for en plass i en gummibåt. Anonymkode: d1fca...082
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 falsk pass: de blir avslørt og returnert tilbake til hjemlandet. Gjerne uten sjanser for å klage. Du kan bli avslørt på veien. Det er MANGE som blir avslørt med falsk pass. Og jo, det er ulovlig å bruke falsk pass. Privatfly til USA: Ingen prøver å komme seg til USA med mindre de vet at de vil bli gift med en som har amerikansk statsborgerskap/green card. Det er nærmest umulig å få oppholdstillatelse i USA og det er kjempestrenge krav. Jeg har en i familien med amerikansk statsborgerskap som har hentet sin kjære fra et fattigere europeisk land. De måtte gifte seg og det tok lang tid før de fikk innvilget green card for ham. Og det er snakk om ekte kjærlighet, begge parter har europeisk opphav og høyere utdanning, begge kan engelsk og kunne bevise at de har vært sammen i mange år(avstandsforhold) Innreiseregler gjelder jo også selv om du tar privatfly;) søker de asyl i USA blir de returnert til hjemlandet eller må gå i dekning. noen andre ideer? Anonymkode: e9771...c51 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Ja jøss, det er jo bare å «nødlande» i N.Y. Og så lett det er å søke asyl der da, gitt. Det er helt tomt på de rommene hvor de med falske pass og de som ønsker asyl der. Anonymkode: e8dd8...de1 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Du må huske at de som bruker menneskesmuglere o.l. ikke er kremen av befolkningen fra landene de kommer fra. Kreativitet og abstrakt tankegang er ikke deres sterke side. Anonymkode: 89b59...66f 1
mannor Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde jeg vært migrant hadde jeg lett kommet meg til hvilket land som helst for å søke asyl. Hvorfor er dagens migranter så lite flinke til å finne løsninger for seg selv? Alt de kommer på er å gå til fots eller over vann og betale smuglere. Smuglere koster tusenvis av dollar per pers på en gummibåt som er en fare for livet. Hadde noen titalls flyktninger i stedet for å betale titusenvis av dollar til smuglere heller gått sammen og spleiset på et privatfly og en korrupt flykaptein kunne de flydd hvor de ville. De flydd til USA og "nødlandet" i New York, og så fort de har landet er bare å søke asyl. Så lett kunne de dratt hvor som helst uten å måtte reise lenger enn til nærmeste flyplass. Hadde atangelig vært billigere også. En annen mulighet er alle falske passene som florerer. Ja det er dyrt med falsk pass, men det er en investering. Med falsk pass kan rolig og behagelig gå ombord i et rutefly og fly dit man ønsker å søke asyl. Ikke er det ulovlig heller. O antagelig ikke så mye dyrere enn det menneskesmuglere tar for en plass i en gummibåt. Anonymkode: d1fca...082 Ikke ulovlig å bruke falskt pass? 1
Maleficenta Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde jeg vært migrant hadde jeg lett kommet meg til hvilket land som helst for å søke asyl. Hvorfor er dagens migranter så lite flinke til å finne løsninger for seg selv? Alt de kommer på er å gå til fots eller over vann og betale smuglere. Smuglere koster tusenvis av dollar per pers på en gummibåt som er en fare for livet. Hadde noen titalls flyktninger i stedet for å betale titusenvis av dollar til smuglere heller gått sammen og spleiset på et privatfly og en korrupt flykaptein kunne de flydd hvor de ville. De flydd til USA og "nødlandet" i New York, og så fort de har landet er bare å søke asyl. Så lett kunne de dratt hvor som helst uten å måtte reise lenger enn til nærmeste flyplass. Hadde atangelig vært billigere også. En annen mulighet er alle falske passene som florerer. Ja det er dyrt med falsk pass, men det er en investering. Med falsk pass kan rolig og behagelig gå ombord i et rutefly og fly dit man ønsker å søke asyl. Ikke er det ulovlig heller. O antagelig ikke så mye dyrere enn det menneskesmuglere tar for en plass i en gummibåt. Anonymkode: d1fca...082 folk på flukt er i en desperat situasjon. Tror ikke de tenker klart nok til å klekke ut så mye planer. De bare vet at de må bort for å overleve 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå