AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Jeg går med mannen i parterapi hos FVK. Jeg kjenner jeg får ikke sagt alt jeg må fordi jeg er litt redd for mannen - og jeg trenger rett og slett å kalibrere med noen om jeg egentlig trenger å være det. Kan jeg be om en time alene? Er terapauten pliktig til å si det til mannen min? Anonymkode: f59c0...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 FVK er unntatt av taushetsgrunnlaget- og plikten for terapauter, psykologer annet autorisert personell. Anonymkode: 8e2cf...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Hva mener du - vil han si til mannen at jeg evt har vært der alene? Anonymkode: f59c0...3ec
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du - vil han si til mannen at jeg evt har vært der alene? Anonymkode: f59c0...3ec Har dere barn? Anonymkode: 8e2cf...7dc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du - vil han si til mannen at jeg evt har vært der alene? Anonymkode: f59c0...3ec Han vil mest sannsynlig henvise deg til en annen terapeut da det ikke er etisk rett at han har deg til samtale uten at mannen din er kjent med det. Siden han er deres begges terapeut Anonymkode: 388b5...35c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere barn? Anonymkode: 8e2cf...7dc Ja vi har barn Anonymkode: f59c0...3ec
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Jeg og min mann har gått i terapi på FVK. Jeg hadde et par timer der alene, og selvfølgelig visste mannen min det. Hvis du vil ordne opp i forholdet og mannen er verdt å gå videre med, skjønner jeg ikke hvorfor du skal holde det skjult?! Anonymkode: f26c2...fc5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Jeg gikk alene, og veilederen sa hun hadde taushetsplikt! Anonymkode: 9b6c8...78a 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Jeg og samboer går dit. Jeg tok opp volden hans første time, men hadde også ringt på forhånd og forklart situasjonen. Terapeuten var pliktig til å dele oss for å avklare min sikkerhet. Hun tok det veldig alvorlig, ringte meg også etter timen for å lage en «fluktplan» om det skulle eskalere etter timen. Men jeg hadde også sagt til samboer at jeg kom til å ta opp disse hendelsene, så han var jo så og si forberedt og ønsket å få hjelp. Vi går kun til avklaringssamtaler, da jeg ikke vet om følelsene fremdeles er der. Men i senere samtaler så fikk jeg beskjed om at samboer måtte ha beskjed dersom jeg snakket med en av de alene (det blir automatisk to terapauter når det er vold). Jeg trengte å prate med en terapeut alene etter en time, da følte jeg meg litt avvist. Anbefaler deg å fortelle alt til de på fvk, men i tillegg gå til egen behandling. Jeg går til en EQ-terapeut, der vi jobber med alle situasjonene. Anonymkode: cb766...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Takk for svar, uff håper det går bra med deg! hos meg er det «bare» psykisk vold og han her skjerpet seg nå (permanent i følge ham…) men det skurrer liksom likevel så jeg må jo bare ta det opp ts Anonymkode: f59c0...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Sjekk ut atv-stiftelsen.no Anonymkode: 60a0c...eb4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Er for det meste psykisk vold, latent vold, materialistisk vold. Fvk terapeut forklarte også at det også var seksuell vold og fysisk vold , men jeg tenkte egentlig ikke det. De er flinke, men for å få han på «lag» må de også snakke til han som om de forstår. Derfor er de veldig på at jeg skal ha et individuelt tilbud også. Håper du kan ta opp alt. Du kan også ringe på forhånd og si at det er noe du ikke tør å si sammen med samboer. Min fikk krav om å delta på atv for videre samarbeid. Han går nå en gang i uka. Det er bra for barna også, selv om vi kanskje ikke fortsetter sammen. Så er glad for det. Anonymkode: cb766...7d2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Ja! De har taushetsplikt og vel så det! Anonymkode: d76cf...6a5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-6 den 16.31): Hva mener du - vil han si til mannen at jeg evt har vært der alene? Anonymkode: f59c0...3ec Tror ikke du har lov til å gå dit alene når dere som par allerede går dit sammen. FVK skal være nøytrale, mekle og likebehandle. De er ikke psykologer. Anonymkode: 431a6...9f3
Anneofgreengables Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Da vi hikk i terapi, sa terapeuten at han ønsket en time med hver av oss alene. Så da visste jo mannen min at jeg snakket med han alene. Også psykisk vold. Terapeuten ba også om 15 minutter med hver av oss alene i en annen time. Ring og spør! Dersom de må gi beskjed til mannen din om at du er der alene, kan du be terapeuten foreslå at dere kommer en gang alene begge to. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå