Michaelhe Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 (endret) Jeg tok nettopp NRKs valgautomat, og alt gikk fint, helt til jeg kom til siste spørsmål om man ønsker mer politisk styring av sykehusene. Jeg vet jo at mange leger er arrogante rasshøl med oppblåste selvbilder og gudekompleks. Men politikerne har jo ingen utdanning i medisin overhodet? Selv om de kan ha rett en og annen gang har de jo ingen kompentanse, og på sikt vil det kunne ende opp med favorisering av "populære" sykdommer som vekker mye oppmerksomhet i mediene etc? Med all respekt for politikerne, vil vi virkelig ha et slags popularitetshysteri inn i helsevesenet? Men jeg har på følelsen at det ligger noe konkret bak denne misnøyen med helseforetakene. Jeg følger ikke så mye med i mediene. Har det vært saker nylig hvor helseforetakene har gjort en dårlig jobb? Kan de ikke bare sparke lederne og sette inn nye? De trenger vel ikke selv ta kontrollen over den daglige driften? Medisinere tar medisiniske avgjørelser, slik må det jo være. Jeg vil ikke ha resepter fra Raymond Johansen. Endret 6. september 2021 av Michaelhe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå