Bateman Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Har bestemt meg for å gå industriell økonomi og har nå begynt på en bachelor angående «energi og petroleum» på UiS og bygge på en master i indøk. Men har fått opp øynene for indøk på nmbu nå, men ser at snittet er en del høyere. Lurer på om det er noe forskjell på indøk på NMBU kontra UiS eller om disse kan anses like bra, eller om man vil stille bedre i arbeidslivet og generelt med nmbu istedenfor UiS?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Jeg kan ikke si noe om studieretningen eller noe i forhold til Indøk utdanning. Men jeg har studert ved både NMBU og UIS, og ville valgt NMBU som studiested i 9/10 tilfeller. Ekstremt mye bedre studentmiljø. De i stavanger holder seg til vennekretsen de har hatt siden barndommen, og er veldig lite åpne for nye venner. Anonymkode: d6fcb...861 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Hvorfor ikke ntnu? Anonymkode: 6ee73...5df
Bateman Skrevet 6. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan ikke si noe om studieretningen eller noe i forhold til Indøk utdanning. Men jeg har studert ved både NMBU og UIS, og ville valgt NMBU som studiested i 9/10 tilfeller. Ekstremt mye bedre studentmiljø. De i stavanger holder seg til vennekretsen de har hatt siden barndommen, og er veldig lite åpne for nye venner. Anonymkode: d6fcb...861 Jaa, har ett par kompiser som går på NMBU nå, men er selv ferdig med 1 år i Stavanger. Men må vente til neste år evt med å komme inn på INDØK på NMBU, men har ikke høyt nok snitt til NTNU blir enten NMBU eller UiS
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke ntnu? Anonymkode: 6ee73...5df Pga. poenggrense på 64.2 / 60.31? Anonymkode: 87dbd...3a4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Er ikke indøk på NMBU integrert master? Da kan du jo ikke komme inn på det. Anonymkode: b2642...9c7
Bateman Skrevet 8. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.44): Er ikke indøk på NMBU integrert master? Da kan du jo ikke komme inn på det. Anonymkode: b2642...9c7 Jo, men søker over med snittet neste år, så tenkte om det var vits å bytte eller heller tenke at det er like bra studie. Hvis det er litt sånn NTNU status på NMBU så er det jo gøy å gå der
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Bateman skrev (1 time siden): Jo, men søker over med snittet neste år, så tenkte om det var vits å bytte eller heller tenke at det er like bra studie. Hvis det er litt sånn NTNU status på NMBU så er det jo gøy å gå der Indøk på NTNU kan nok aldri erstattes av NMBU, men tror det er det nærmeste du kommer da av alle skolene. Anonymkode: b2642...9c7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Indøk på NTNU kan nok aldri erstattes av NMBU, men tror det er det nærmeste du kommer da av alle skolene. Anonymkode: b2642...9c7 Hvorfor ikke? Anonymkode: 6ee73...5df
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 NMBU, uten tvil❤️ Har studert begge steder selv og NMBU er virkelig i særklasse✨Helt fantastisk studentmiljø, engasjerte og behjelpelige forelesere og totalt sett de 5 beste årene jeg har hatt! Ooog jobbtilbud på løpende bånd. Mitt år på UiS husker jeg bare som en grå og uinspirerende periode helt ærlig. Anonymkode: 28edb...1e4 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 6ee73...5df Fordi at indøk på NTNU er det "alle" tenker på med en gang de hører indøk. De tenker ikke NMBU, eller UiS. Indøk på NTNU har bygget opp et særdeles godt rykte i næringslivet. Sier ikke at NMBU eller UiS ikke har gjort det, jeg tror indøk på disse skolene er mye mer attraktivt enn de fleste utdanninger ellers, men sammenligner bare med NTNU nå så klart. I tillegg har NTNU lengst historie. Så har vi det høye snittet. Det tiltrekker de flinkeste studentene. Anonymkode: b2642...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå