Gå til innhold

Dere som har bygget tomannsbolig: Hvor mye betalte dere?

Anbefalte innlegg

Jeg og min søster har lyst til å bygge tomannsbolig som vi kan bo i. Vi har ikke planlagt noe da tanken akkurat har blitt luftet. 

Derfor lurer jeg på hvor mye dere betalte for hele prosjektet? Gjerne oppgi hvor mange kvadratmeter da det er relevant å vite med tanke på prisen :) 

Anonymkode: 3d3fb...1e8

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tilsammen kom det på ca. 24 millioner. 190 kvm per bolig. Nå er dette i Oslo.

Anonymkode: 5d21d...067

Fy f... Vi har et budsjett på ca 5 millioner :(  Hjelp!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

5 mill hver antar jeg? Det spørs hvor billige tomter det er der dere bor.

• Liker 1
1 minutt siden, AnonymBruker said:

5 mill hver antar jeg? Det spørs hvor billige tomter det er der dere bor.

Nei, tilsammen :( Vi får billig tomter her vi bor. Har sjekket det opp. Spørs da om det blir noe tomannsbolig på oss...

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, tilsammen :( Vi får billig tomter her vi bor. Har sjekket det opp. Spørs da om det blir noe tomannsbolig på oss...

Nei, dette blir nok for lite. Ville regnet med minst 8 mill for tomannsbolig nybygg hvis det er billige tomter.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Saken er også at hvis dere bor i et onråde med lave boligpriser, er det veldig lite lønnsomt å bygge nytt. Verdien kan fort falle 30-40 prosent når du setter nøkkelen i døra.

• Liker 3
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan jeg bare si med en gang at det bare er å glemme, dere har ikke budsjett for en liten enebolig engang. 

Anonymkode: 6ddce...a53

Vi skulle bygge en enebolig på rundt 170 kvm, pris uten tomt og med absolutt alt inkl renter i banken osv kom på 5,5 mill. Vi hadde veldig lite graveutgifter på tomta da den var ferdig utgravd i tillegg. Skulle vi hatt utleiedel så måtte vi plusse på 1,2 millioner. I ettertid har pris på trevirke gått opp 40%.

Ser nå ut som det går an å få til https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?construction_year_from=2020&construction_year_to=2021&price_collective_to=2600000&property_type=2&sort=PUBLISHED_DESC

Jeg holder på med samme prosess, men vår budsjett er 4 mill hver og i en liten by med lave tomtepriser. Fått to tilbud som er innafor budsjett.

Anonymkode: 4fdb7...bf7

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser nå ut som det går an å få til https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?construction_year_from=2020&construction_year_to=2021&price_collective_to=2600000&property_type=2&sort=PUBLISHED_DESC

Jeg holder på med samme prosess, men vår budsjett er 4 mill hver og i en liten by med lave tomtepriser. Fått to tilbud som er innafor budsjett.

Anonymkode: 4fdb7...bf7

Jeg skal love deg at det ikke er mulig på dagens marked. 4 mill per halvdel høres mer sannsynlig ut, men det er ekstremt mye mer som skal betales enn bare pengene entreprenøren skal ha.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...