Gå til innhold

Tv-serier

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Har du en tv-serie som du vil anbefale? Det trenger ikke å være noe som går på tv nå. Har blitt litt hektet på tv-serier som jeg laster ned og ser på pc'en. Serier jeg liker er bl.a. Lost, The 4400, Charmed, Buffy, Farscape, Northern Exposure og Alias. Har gått tom for ideer her nå, så håper noen har forslag til bra serier :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thats 70s show, southpark, futurama, the simpsons, red dwarf...bare noen tips om hva jeg synes er bra :)

Skrevet
Har du en tv-serie som du vil anbefale? Det trenger ikke å være noe som går på tv nå. Har blitt litt hektet på tv-serier som jeg laster ned og ser på pc'en. Serier jeg liker er bl.a. Lost, The 4400, Charmed, Buffy, Farscape, Northern Exposure og Alias. Har gått tom for ideer her nå, så håper noen har forslag til bra serier :)

Hvis du liker de over har du ganske lik smak som jeg. Hva med:

Taken

Star trek - TNG (hvis du ikke trenger fancy grafikk og effekter, men store og vidløftige tanker og ideer! ;) )

Angel (ofte litt intetsigende men iblant smeller de til med noe bra) ..og av samme regissør som Buffy og Angel: Firefly! (Sci-fi-serie med litt av samme persongalleriet / skuespillere som har hatt småroller i buffy, det er lett å kjenne igjen Joss Whedons dialogstil og småvittigheter)

Ellers har The Twilight Zone fra åttitallet, sesong 1, 2 og 3 nettopp blitt utgitt på DVD i Europa også! For meg er dette desidert årets høydepunkt blant DVD-utgivelser...

Skrevet

Veronica Mars (som går på TvNorge på søndager) er absolutt verdt en titt, samme med noen helt nye: Invasion (kun 1 episode ute enda, men den lover godt) og Treshold. De handler begge om aliens på hver sin måte. I Treshold ser vi igjen han som spilte Ethan i Lost med samme skumle fremtoning ;)

Prison Break er også ganske bra, tittelen sier vel nok om hva den handler om? Svenske Peter Stormare er bla med. Supernatural, også interessant så langt . En "gammel" en, som dessverre bare varte 1 sesong, burde sees:John Doe!

:bukke: :erter:

Skrevet

Bruker du torrent så er tvtorrenst.com et godt sted å registrere seg. Masse serier.

Og så kan du jo kikke litt på www.imdb.com og se hva slags poengsum serien har fått feks.

Eller kikk litt rundt på sidene til de amerikanske tvkanalene.

www.hbo.com (har jo masse bra serier)

http://abc.go.com/

http://www.nbc.com/

Så egentlig ikke så mye annet å anefale enn det som er skrevet fra før, men her kan du finne litt og det er ikke spesielt vansklig å få tak i amerikanske serier.

Skrevet (endret)

Jeg elsker britisk humor, og her er noen gode britiske tv-serier fra BBC;

To the Manor Born

Spilt inn fra 1979 til 1981, følger Audrey fforbes-Hamilton i hennes bestrebelser for å opprettholde verdigheten når hun ser seg nødt til selge sitt kjære Grantleigh Manor til den litt for lite dannede, men akk, så pengesterke Richard DeVere.

Penelope Keith spiller hovedrollen som Audrey fforbes-Hamilton og Peter Bowles som Richard DeVere.

Three Up, Two Down

Britisk komedie fra 1985. Nick og Angie får et barn sammen, i den anledning flytter Angie's mor og Nick's far i leiligheten under Nick og Angie. Nick's far, Sam, er en øldrikkende engelskmann med cockney-aksent, Angie's mor, Daphne, en snobb...

Angela Thorne som spiller hovedrollen som Daphne, spilte Marjory Frobisher i serien To the Manor Born.

The Good Life

Vi følger to nabopar, hvor Penelope Keith(To the Manor Born) og Paul Eddigton(Yes, Minister!, Yes! Prime Minister) spiller Margo og Jerry Leadbetter spiller de snobbete naboene. Richard Briers og Felicity Kendal har rollene som Tom & Barbara Good, som bestemmer seg for å gjøre hagen sin til en gård, og bli selvforsynte.

William & Mary

Foyle's War

Doc Martin

Andre serier som jeg også vil anbefale;

Lois & Clark - The New Adventures of Superman

The Pretender

Gilmore Girls

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Jeg kan jo anbefale mine favoritter da

Roswell (drama/scifi)

Kongen av Queens(komedie)

Boston Public (drama)

Beverly Hills 90210 (drama)

Red Dwarf (komedie/scifi)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Takk takk. Nå lastes det ned for full guffe her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...