AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Vi har fire barn, hvor nest eldste (jente) har sagt klart fra at hun trives best med å være sammen med meg. Faren er ganske ustabil emosjonelt, og hun har ekstra behov for trygghet. Barna er i utgangspunktet hos oss begge 50/50, men jeg vurderer å foreslå (etter min datters ønske, hun er over 12 år), at dette ene barnet skal være litt mer hos meg. Jeg tenker da at hvis barna flytter til far på mandag, blir hun boende hos meg til torsdagen. jeg er imidlertid usikker på hvordan de andre barna vil reagere på dette. Det kan jo være at den andre datteren min vil ønske det samme og at det vil utløse såre følelser ift far. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 40480...5b0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Hos meg bor eldste (gutt) mer hos meg. Han er hos far ca 2 netter i mnd. Yngste (jente) er hos far ca 6 netter i mnd. Eldste er 15 og far bor så lang unna at ungen foretrekker å være hos meg hvor vennene er. Far synes nok det er litt sårt, men lar gutten styre dette selv. Mulig det ikke er lenge til jenta ønsker det samme og da må nok far finne andre metoder for å omgås barna. Jeg skulle gjerne sett at begge var like mye hos far og synes 6 netter i mnd er et minimum. Dette for at de skal bevare en god relasjon med far. Synes også litt synd i far da han går glipp av mye i barnas liv. Anonymkode: 7ab63...c83
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Tillegg til forrige post. Det plager ikke yngste å være mer hos far. Hun setter pris på alenetiden med han. Hun velger selv å være der og det er viktig for henne inntil videre. Anonymkode: 7ab63...c83
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har fire barn, hvor nest eldste (jente) har sagt klart fra at hun trives best med å være sammen med meg. Faren er ganske ustabil emosjonelt, og hun har ekstra behov for trygghet. Barna er i utgangspunktet hos oss begge 50/50, men jeg vurderer å foreslå (etter min datters ønske, hun er over 12 år), at dette ene barnet skal være litt mer hos meg. Jeg tenker da at hvis barna flytter til far på mandag, blir hun boende hos meg til torsdagen. jeg er imidlertid usikker på hvordan de andre barna vil reagere på dette. Det kan jo være at den andre datteren min vil ønske det samme og at det vil utløse såre følelser ift far. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 40480...5b0 Dette har vi gjort. Jeg måtte bare forklare for far at når barna er blitt så store så må de få bestemme mer selv hvor de ønsker å bo. Jeg forklarte også hvorfor barnet ønsker å bo mer med meg og far hadde forståelse for det. Til barna forklarte jeg at de aldri skal ha dårlig samvittighet for å velge det ene hjemmet over det andre. Det har gått helt fint. Men vi er også svært fleksible. Slik at de kan dra til far akkurat når de ønsker utenom samvær, og motsatt. Anonymkode: b7a8c...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå