AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Jeg er 23 år og har en kjæreste mens venninnegjengen (3 andre jenter) fremdeles er single. Vi er ikke den store gjengen så når vi finner på ting sammen i helgene så blir det ofte til at vi henger oss på en annen gjeng (med fremmede) eller finner fremmede som sitter alene som vi inviterer og prater med. Saken er den at det blir til at vi aldri møter disse folka igjen, sjeldent utveksler kontaktinformasjon, og det blir bare høflig småprat (i alle fall dem jeg prater med, venninnene mine er tross alt single og tar seg en flørt, noe jeg absolutt unner dem). Jeg er så lei av å småprate med fremmede (om det så er jenter eller gutter) for det blir sjeldent noe dypere enn "så hva studerer du?", "hvor gammel er du?", "hva tenker du å jobbe med videre?". Jeg stiller spørsmål tilbake, prøver å få holde i gang samtalen, få personen(e) jeg prater med til å være komfortable og ha det fint, men jeg opplever i 99% av tilfellene at det bare er null kjemi. Jeg tar sjeldent initiativ til å tilbringe resten av kvelden sammen med disse folka og har også enkelte ganger kommet med unnskyldninger om at jeg er kald og drar hjem. Tidligere så har jeg vært skeptisk til jenter som ikke ønsker å forsøke å stifte vennskap og antatt at de er bitchy, men nå skjønner jeg dem jo egentlig rimelig godt. Jeg får jo null og niks ut av å være sosial med folk som jeg a) har null kjemi med og b) ikke kommer til å møte igjen. Blir jo til at jeg sitter der og ser ut som en bitch 😔 Hva gjør dere i lignende situasjoner? Slutter å dra ut med single venninner? Holder maska og smiler? Eller har dere noen tips for å få ting til å flyte mer slik at alle har det mer gøy? Anonymkode: a2954...153 2
venus24 Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Når du stiller kjedelige spørsmål får du kjedelige svar. Istedenfor å spørre hva de studerer, kan du be dem fortelle om sitt beste sommerminne. Eller det rareste de har opplevd. Eller hva de ville bli da de var små. Eller hvem som er deres største forbilde. Still dem spørsmål de ikke forventer å få, så ender man gjerne opp med en interessant samtale som går dypere enn studieretning og alder. Men da må du være forberedt på å dele selv også, da. 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 venus24 skrev (12 minutter siden): Når du stiller kjedelige spørsmål får du kjedelige svar. Istedenfor å spørre hva de studerer, kan du be dem fortelle om sitt beste sommerminne. Eller det rareste de har opplevd. Eller hva de ville bli da de var små. Eller hvem som er deres største forbilde. Still dem spørsmål de ikke forventer å få, så ender man gjerne opp med en interessant samtale som går dypere enn studieretning og alder. Men da må du være forberedt på å dele selv også, da. Jeg prøver absolutt å stille mer spennende spørsmål tilbake for å gi samtalen en sjanse og for å forsøke å bygge opp mer kjemi, men det går virkelig ingen vei. Det blir lange kleine pauser, begge ser en annen vei, og man prøver desperat å finne et nytt samtaletema for å se om det blir et bedre treff. Spørsmålene jeg hadde som eksempel var spørsmål jeg blir stilt hver gang ts Anonymkode: a2954...153
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Finnes det ikke noen pub med Shuffleboard f.eks? Alle de store byene har minst en slik mener jeg. Da kan man melde seg på som lag, og møte andre lag om og om igjen, samtidig som at det alltid er nye folk i nærheten for de som ønsker å flørte. Anonymkode: 758ab...10f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Finnes det ikke noen pub med Shuffleboard f.eks? Alle de store byene har minst en slik mener jeg. Da kan man melde seg på som lag, og møte andre lag om og om igjen, samtidig som at det alltid er nye folk i nærheten for de som ønsker å flørte. Anonymkode: 758ab...10f Jo!! Det finnes absolutt og jeg pleier å dra til slike steder med vennegjengen til kjæresten min (+ venninnene mine når jeg får meg de), det er kjempegøy, interaktivt, venninnene mine kan gå til side og flørte eller bare prate om de så ønsker det Men venninnene mine er som regel mer gira på å prate enn å spille spill, så når vi drar ut sammen så blir det som regel til at vi vorser hos en av oss hvor noen drar med en eller annen nabogjeng, venner av en venn, og lignende før vi drar ut videre (gjerne uten folkene vi vorset med) på en bar for å slå sammen bord (om mulig) med enda en fremmed gjeng ts Anonymkode: a2954...153
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo!! Det finnes absolutt og jeg pleier å dra til slike steder med vennegjengen til kjæresten min (+ venninnene mine når jeg får meg de), det er kjempegøy, interaktivt, venninnene mine kan gå til side og flørte eller bare prate om de så ønsker det Men venninnene mine er som regel mer gira på å prate enn å spille spill, så når vi drar ut sammen så blir det som regel til at vi vorser hos en av oss hvor noen drar med en eller annen nabogjeng, venner av en venn, og lignende før vi drar ut videre (gjerne uten folkene vi vorset med) på en bar for å slå sammen bord (om mulig) med enda en fremmed gjeng ts Anonymkode: a2954...153 Vel, jeg vet nesten ikke hva jeg skal foreslå. Dere er unge, og vi drev også på sånn på den tida, selv om mine venner faktisk fant på litt forskjellig. Hadde det bare vært en til med kjæreste så hadde du i det minste ikke vært så alene! Skjønner jo at du ikke vil miste dem heller. Kan jeg spørre hvilken by du bor i? (høres ut som om du er i by) Om du er i f.eks Oslo så ville jeg prøvd å innvitere de med på søndagsjam på Blå, i Trondheim går det an å dra på søndagsjam på Antikvariatet. Bare for å dra på noe annet liksom, et sted det foregår noe. Kanskje de digger det skikkelig, og da kan det bli en ny møteplass! Anonymkode: 758ab...10f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel, jeg vet nesten ikke hva jeg skal foreslå. Dere er unge, og vi drev også på sånn på den tida, selv om mine venner faktisk fant på litt forskjellig. Hadde det bare vært en til med kjæreste så hadde du i det minste ikke vært så alene! Skjønner jo at du ikke vil miste dem heller. Kan jeg spørre hvilken by du bor i? (høres ut som om du er i by) Om du er i f.eks Oslo så ville jeg prøvd å innvitere de med på søndagsjam på Blå, i Trondheim går det an å dra på søndagsjam på Antikvariatet. Bare for å dra på noe annet liksom, et sted det foregår noe. Kanskje de digger det skikkelig, og da kan det bli en ny møteplass! Anonymkode: 758ab...10f Vi bor i Oslo så jeg pleier ofte å dra på Rådhuset bar med kompisgjengen (+ kjærestene) til kjæresten min og be med venninnene mine, det pleier å slå an, men blir jo nokså sjeldent ts Anonymkode: a2954...153
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Slutt å bruk tid på mennesker du ikke har noen kjemi/interesse av, det er jo ikke sosialt. Mange tror det å flokke seg med et menneske er sosialt....noe som er helt feil. Sosialt utbytte er det få mennesker som kan tilby dessverre. Du må heller ikke høre til noen gjeng, eller være forpliktet til å henge med noen. Ta ansvar for deg selv, hva og hvem du bruker tiden din på Anonymkode: 84ae9...88d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slutt å bruk tid på mennesker du ikke har noen kjemi/interesse av, det er jo ikke sosialt. Mange tror det å flokke seg med et menneske er sosialt....noe som er helt feil. Sosialt utbytte er det få mennesker som kan tilby dessverre. Du må heller ikke høre til noen gjeng, eller være forpliktet til å henge med noen. Ta ansvar for deg selv, hva og hvem du bruker tiden din på Anonymkode: 84ae9...88d Jeg har selv flyttet til Oslo uten nettverk og slitt med å skaffe meg venner, og da har jeg irritert meg over folk som har null interesse av å utvide vennegjengen og ikke ønsker å prate med folk med mindre de får noe ut av det (les: f.eks. materielle goder eller karrieremuligheter). Det er jo en slik person som jeg ikke ønsker å bli fordi jeg har sittet på motsatt ende av bordet tidligere ts Anonymkode: a2954...153
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi bor i Oslo så jeg pleier ofte å dra på Rådhuset bar med kompisgjengen (+ kjærestene) til kjæresten min og be med venninnene mine, det pleier å slå an, men blir jo nokså sjeldent ts Anonymkode: a2954...153 Skulle ønske jeg jeg hadde en vennegjeng som kjæresten din jeg, mye artigere! Men jo, grunnen til at jeg forslår konsert og jam-steder er fordi det fortsatt er en vanlig kveld på byen, men det skjer noe som tar fokuset vekk fra å bare "henge med nye folk". Blå er et skikkelig bra sted, og Frank Znort (bandet) kan man bli hekta på https://www.blaaoslo.no/arrangementer/frank-znort-quartet/ Du kan jo også sjekke ut Josefine vertshus i Homannsbyen, der er det både standup og jam og andre greier. https://www.josefine.no/ 😄 Og Mir, eller Grünerløkka Lufthavn som det også heter http://lufthavna.no/ er verdt å kikke innom I mitt hode er det gøy å finne på "noe" å gjøre på byen, slik som din kjærestes venner tenker. Tror det er mye sunnere. Og det hadde jo vært kult om vennene dine kunne få øynene opp for akkurat det! Men jeg er litt enig med den over deg, ikke bruk for mye krefter på dem om du er den som alltid må følebdeg utilpass. Har ikke kompisgjengen til kjæresten din noen venninner/kjærester det også går an å henge med da? Og hva er dine interesser sånn helt utenom alle? Er det en ting jeg har lært over årene så er det at det går an å få seg nye venner. Og de gamle blir ikke nødvendigvis helt borte selv om dere er ulike og ikke tilbringer supermasse tid sammen nå. Anonymkode: 758ab...10f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har selv flyttet til Oslo uten nettverk og slitt med å skaffe meg venner, og da har jeg irritert meg over folk som har null interesse av å utvide vennegjengen og ikke ønsker å prate med folk med mindre de får noe ut av det (les: f.eks. materielle goder eller karrieremuligheter). Det er jo en slik person som jeg ikke ønsker å bli fordi jeg har sittet på motsatt ende av bordet tidligere ts Anonymkode: a2954...153 Vanskelig å bygge noe vennskap med nordmenn generelt, så derfor må du nok søke på riktig sted. Et sted du møter noen med felles interesse. Nordmenn holder seg ofte til sin egen lille flokk, har ikke så behov for nye. Dette er enda mer merkbart i voksen alder, da er det nesten umulig pga folk etablerer seg med mann og barn; da har man nok med sitt. Du kan jo ikke irritere deg over andre, du kan heller ikke bestemme at andre skal bli kjent med deg eller like deg. Selv har jeg bodd endel i andre land, der er det naturlig å gå ut. Spise sammen og snakke med andre, men slik er det ikke i Norge, Det kommer aldri til å bli det heller. Anonymkode: 84ae9...88d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå