AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Hei! Jeg har nylig startet i et nytt firma innenfor feltet jeg er utdannet innenfor. Vi er få i firmaet og oppstarten har vært veldig krevende, da sjefen er lunefull og veldig skiftende i humøret. Hun kan være smørblid en dag, og skjelle og smelle på andre en annen dag. Jeg synes dette er så vanskelig, men jeg går til jobb med en klump i magen hver dag. Får skikkelig prestasjonsangst. Det er ikke bare bare å få jobb innenfor denne bransjen, så jeg kan ikke bare si opp heller.. Huff, noen som har noen tips? Anonymkode: ad0e7...92e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Si opp. Folk må lære seg å SLUTTE!!! Ikke stå i noe man hater. Ledere er ofte ustabile gale psykopater. Anonymkode: d5a43...925 6
Cata Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Stå i jobben, men se deg om etter noe annet. Slike sjefer gjør ikke jobben til noe blivende sted men du har heller ikke lyst til være arbeidsledig så start letingen nå. Du sier selv det ikke er flust av jobber innen ditt felt så da er det lite å vente på. 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Søk på alt som du er i nærheten av å være kvalifisert for. Det der høres ikke ut som et sted der du har lyst til å bli værende. Anonymkode: cc745...61d 2
Nalini Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 (endret) Cata skrev (4 minutter siden): Stå i jobben, men se deg om etter noe annet. Slike sjefer gjør ikke jobben til noe blivende sted men du har heller ikke lyst til være arbeidsledig så start letingen nå. Du sier selv det ikke er flust av jobber innen ditt felt så da er det lite å vente på. Støtter denne. Du får relevant erfaring og vil lettere få jobb andre steder Endret 6. september 2021 av frysja
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Hei! Ikke helt den samme situasjonen som deg, men jeg har akkurat fått meg en jobb jeg ikke liker (av flere årsaker). Det jeg skal gjøre er å holde ut i ett år. På den måten ser det iallefall ikke helt jævlig ut på CV-en min 😅😂 Dette har jeg i bakhodet hver eneste dag "jeg skal bare være ett år, bare ett år her. Det går fort". Det går på repeat heele tiden. Men det funker på en rar måte 😂 Anonymkode: b176b...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Kan være greit å slutte innen prøvetiden. Anonymkode: 0c135...822
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg har nylig startet i et nytt firma innenfor feltet jeg er utdannet innenfor. Vi er få i firmaet og oppstarten har vært veldig krevende, da sjefen er lunefull og veldig skiftende i humøret. Hun kan være smørblid en dag, og skjelle og smelle på andre en annen dag. Jeg synes dette er så vanskelig, men jeg går til jobb med en klump i magen hver dag. Får skikkelig prestasjonsangst. Det er ikke bare bare å få jobb innenfor denne bransjen, så jeg kan ikke bare si opp heller.. Huff, noen som har noen tips? Anonymkode: ad0e7...92e Om det er til noen hjelp....Jeg sluttet i den nye jobben min etter 6 mnd. Gruet meg til hver dag. Hadde det ikke vært for at vi fikk ha hjemmekontor, hadde jeg nok ikke holdt ut så lenge. Jeg sa opp uten å ha noe nytt å gå til. Ordnet seg etter 2 uker. Livet er for kort til å ha det kjipt. Ta tak i det og gjør noe med det. Du finner alltid en ny jobb. Om det går noen uker, så stå i det. Masse lykke til. Anonymkode: 45b61...a4d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Et annet alternativ er å bare gi blaffen i sjefens humørsvingninger. Det er bare en jobb, sjefen er bare en idiot. Finnes det andre på jobben du kan alliere deg med, le litt sammen med når sjefen har en dårlig dag? Jeg kom meg gjennom jævlig sjef på den måten. Vi fikk etterhvert et utrolig godt arbeidsmiljø hvor vi ble sammensveiset og vitset på sjefens bekostning. Sjefer er bare mennesker. De kommer som gode og dårlige. Jeg sier ikke at det er ok at sjefen kjefter, men det er (dessverre) ikke så mye å gjøre med det. »Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det». Anonymkode: 35a97...ae7 1
Sankt-Vinger Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Det er helt nødvendig å bruke stemme på ansatte hvis de sløver seg eller gjør grove feil på jobb. Huske på at man forvalter til dels store verdier på jobb. betyr ikke at det er personlig.. man kan ikke ikke kose seg til overskudd. er selv prosjektleder på en byggeplass, iblant må enkelte strammes opp. ta deg sammen, arb.livret er tøft for alle iblant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå