Gå til innhold

Hvor lang tid å bli gravid etter p piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og har gått uten p piller i ca 4 måneder, uten å blitt gravid. Jeg begynner nå å bli redd for at det er noe feil med meg. Da jeg var 17 ble jeg gravid med engang etter en glemt p pille, men dette endte med kirurgisk abort. Etter dette føltes ting helt normalt ut, til jeg ble rundt 22 år. Da ble jeg plaget med bakteriell vaginose, og har vell egentlig aldri følt at underlivet mitt har vært det samme. Jeg er plaget med dette nærmest konstant, men legen sier alt er fint. Ingen sykdommer eller lignende heller. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng? Hvor lang tid er «normalt» å bruke på å bli gravid i denne alderen? 

Anonymkode: 015c5...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at det kan gå opp til 1 år å bli gravid for friske par. Så 4 mnd er litt kort tid for å krisemaksimere. Tok 7 mnd for min del å bli gravid etter p-pilleslutt med aktiv prøving. Gikk rett inn i 28-dagerssyklus. Var 29 år. 

Anonymkode: 220be...4ce

• Liker 2
Skrevet

Sluttet på p-pillen i februar og tok positiv test i juli. Sluttet etter konsultasjon med legen fordi jeg sluttet å få mensen. Trodde det kom til å ta lang tid før jeg skulle bli gravid etter ti år på samme ppille, men livet skjedde. Jeg tror dette er veldig individuelt :) 

Skrevet

4 mnd er ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Gikk 10 mnd her

Anonymkode: 7c036...cd7

Skrevet

Her tok det 6-7 mnd før første graviditet. 

Anonymkode: 6df9d...421

Skrevet

Er 33 og også på pp4 uten hell etter 15 års p-pille bruk. Er innstilt på at det kan ta et år som andre her nevner, men først og fremst på grunn av alder kjenner jeg at bekymringene siger på. Heldigvis er det hjelp å få for de fleste hvis det skulle vise seg å bli vanskelig, og du er jo enda ung!

Anonymkode: be0e1...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...