Gå til innhold

Hvordan føler du deg etter helgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det mye mat, for mye søtt eller salt, akkurat passe? Hvordan føles det i dag på mandag for deg som er på vei ned i vekt?

Anonymkode: da209...eaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag føler jeg meg oppblåst og ikke spesielt bra nei. Spiste mye salt i går og da får jeg automatisk et par kilo vannvekt. De går selvsagt bort etter et par dager, men det føles ikke noe greit at ringene strammer, ansiktet er oppblåst og poser under øynene. Skal ta meg en treningsøkt for det får meg alltid til å føle meg bedre. Koste meg med den sakte maten da 😂👌

Skrevet

Føler meg ok, litt sliten. Hadde hviledag på lørdag, så tok en hard treningsøkt i går. Spiste relativt sunt og unngikk å spise for sent. 

Anonymkode: f2ff9...69b

Skrevet

Tom! Tom for energi. Hadde tidenes verste vakt (helsevesen). Så kom hjem igår ettermiddag, og ble mye raske karbohydrater og dritt. Drakk tilogmed brus, så ganske oppblåst. 

Holder på å lage en god og sunn middag. Så Trene ut drittet! 

Anonymkode: 1ec97...360

• Liker 1
Skrevet

Helt ferdig. Men tror det har mer med stoffskiftet å gjøre enn hva jeg spiste. Pleier alltid å skeie litt ut i helgene, og så er jeg mer streng i ukedagene. Vekta går veldig sakte nedover (eller stagnerer), men så lenge jeg ikke fyker opp i vekt så er jeg fornøyd.
Er litt stinn i magen da, etter alt for mye Ben&Jerrys is igår. Det går seg vel til.

Anonymkode: cf2a3...859

Skrevet

Helt ok :) har nesten kuttet ut sukker helt, så det ble bare litt chips i helgen og litt sukkerfri brus. Ellers som normalt. Normale mengder middag og alt, det har vært viktig for meg å ikke overdrive i helgene. 

Anonymkode: a1071...166

Skrevet

Gjør ingen forskjell på hverdag og helg hvis jeg ikke er invitert bort eller det er noe spesielt. Heldigvis ikke avhengig av helgekos på den måten. Må ikke spise når jeg ser film og sånne unoter. 

Skrevet

Spiste masse godteri for første gang på et halvt år og gikk ned et kilo 😂 Så føler meg helt topp!

Anonymkode: 61f30...ea6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble det mye mat, for mye søtt eller salt, akkurat passe? Hvordan føles det i dag på mandag for deg som er på vei ned i vekt?

Anonymkode: da209...eaa

Helt okei, har spist sunt men vekta står bomstille...:(

Anonymkode: 3191b...8bf

Skrevet

Føler meg skrapa! Ble akuttinnlagt med reaksjoner etter vaksinedose to, så spiste først i går kveld🤣 Gått ned nesten 2 kg i helga. Anbefales ikke som slankekur🙈🙈👌

Anonymkode: 53716...395

• Liker 1
Skrevet

Altfor mye søtt. Føler meg slapp og uenergisk i dag. Burde trene, men har jo ikke lyst 🙈

Anonymkode: 692c2...fb5

Skrevet

Er furt fordi jeg ikke fikk knulla..

En del kompiser fikk det og måtte gni det inn.. Så dette er en møkkamandag. Jaja får prøve igjen neste helg..

Anonymkode: 0851e...b46

Skrevet

Bra, men det er fordi jeg holder meg til kvoten min og trener/er aktiv. 

Anonymkode: 644da...9ab

Skrevet

Spiste is både fredag og lørdag, men trente på lørdag, så føler at det har gått fint! Var på en sykkeltur med eldstedatteren i helgen også 😊 

Skrevet

Gikk berserk på matfronten på lørdag😩 Scones fra bakeriet til lunch, spiste en svær mexicansk middag på restaurant, avslutta kvelden med 1000 kalorier i lakris og popcorn på sofaen da vi kom hjem😬 Holdt meg på matta og under budsjett i går og i dag, har en plan om det fram til fredag, da blir det «belønning»(også blir det sikkert ei dritthelg med sykdom og altfor mye godteri siden jeg skal ta vaksine dose to på fredag kveld!). 

Anonymkode: 71f37...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk berserk på matfronten på lørdag😩 Scones fra bakeriet til lunch, spiste en svær mexicansk middag på restaurant, avslutta kvelden med 1000 kalorier i lakris og popcorn på sofaen da vi kom hjem😬 Holdt meg på matta og under budsjett i går og i dag, har en plan om det fram til fredag, da blir det «belønning»(også blir det sikkert ei dritthelg med sykdom og altfor mye godteri siden jeg skal ta vaksine dose to på fredag kveld!). 

Men må man spise godteri om man blir syk?

Er sikkert et dumt spørsmål...

Jeg og ble syk (ordentlig syk) av vaksinedose 2, men med unntak av noen glass saft, en saftis og litt potetgull (for saltbalansen), så var det liksom ikke noe behov for å hive innpå med sukker. Det er jo ikke det kroppen trenger uansett. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke optimalt kosthold da det ble bursdagskake begge dager (men akkurat innenfor budsjett) og for lite frukt/grønt og litt dårlig søvn, men kom ut på pluss. Har fått inn rutine på en joggetur søndag kveld når ungene har lagt seg, merker det er godt å avrunde helgen på topp 💪

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men må man spise godteri om man blir syk?

Er sikkert et dumt spørsmål...

Jeg og ble syk (ordentlig syk) av vaksinedose 2, men med unntak av noen glass saft, en saftis og litt potetgull (for saltbalansen), så var det liksom ikke noe behov for å hive innpå med sukker. Det er jo ikke det kroppen trenger uansett. 

Jeg «må» det ja😅 For jeg elsker godteri, og har alltid lyst på noe godt når jeg er syk. Og skikkelig feit mat! Mister aldri matlysten for å si det sånn.

• Liker 2
Skrevet

Spørs litt på hva slags helg det er. Jeg har kuttet ganske mye av tidligere "helgekos", og kjøper ikke lengre inn godteri bare for å kose meg hjemme. Men akkurat denne helgen var det to bursdager i familien og ganske store selskap der det ble servert alt fra kaker til barnevennlig og nokså usunn mat, som pølser og pizzasnurrer. Så våknet opp greit oppblåst og energiløs mandag morgen :P Trøster meg med at det er mer enn nok hverdager til å finne igjen balansen, og at det er litt deilig at ikke hver helg er slik. 

Neste helg har vi ingen større sosiale greier på kalenderen og jeg gleder meg til å gå turer i skogen på dagtid og kose meg med god middag på kveldstid. Tar gjerne en kopp med mørk kakao eller noe på kveldene, men kommer ikke til å kjøpe inn godteri eller snacks. Jeg og mannen er heldigvis glad i god mat som ikke nødvendigvis er superusunn. Vi er glade i usunn mat også, det er ikke det, men kan like gjerne kose oss med masse grønnsaker :) 

Anonymkode: 167c0...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...