Gå til innhold

Kan man finne ut hvor ukjent SMS kommer fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en SMS der avsender stod som «Ukjent» som omhandlet min mann. Veldig ubehagelig.

Kan jeg på noen måte finne ut hvor denne SMS’’en kom fra? 

Takker for all hjelp! 

Anonymkode: 03ebb...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke om den er sendt anonymt via en nettside.

Det kan være en idiot som kødder, eller evt en varsler som vil være anonym. 

Eneste måten å finne ut hvem det er, er å tenke ut hvem som kan ha den informasjonen..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ring tilbake og spør.

Anonymkode: e4015...dcd

Står ikke nummer, står Ukjent som avsender

Anonymkode: 03ebb...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prt90 skrev (36 minutter siden):

Politiet kan hvis du anmelder 

Eh... for å anmelde noen, må jo en forbrytelse, noe kriminelt, ha funnet sted. Hva er kriminelt ved en sms? Ingenting. Hun har ikke akkurat fått noen dødstrusler eller lignende.

Slutt å si at alt mulig av bagateller og slikt skal "anmeldes" her på KG. Helt sprøtt.

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent noen dager, og så låner du noen andre sin telefon og ringer vedkommende. Er du heldig, så presenterer vedkommende seg når han/hun svarer.

Du kan også prøve å Google telefonnummeret. Av og til står telefonnummeret på en eller annen nettside i forbindelse med noe aktiviteter vedkommende har deltatt i, selv om han/hun ikke står oppført i telefonkatalogen.

Anonymkode: 7e9d9...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vent noen dager, og så låner du noen andre sin telefon og ringer vedkommende. Er du heldig, så presenterer vedkommende seg når han/hun svarer.

Du kan også prøve å Google telefonnummeret. Av og til står telefonnummeret på en eller annen nettside i forbindelse med noe aktiviteter vedkommende har deltatt i, selv om han/hun ikke står oppført i telefonkatalogen.

Dette er en sms sendt fra en nettside. Er ikke noe nummer å ringe da.

Anonymkode: eaf67...978

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er en sms sendt fra en nettside. Er ikke noe nummer å ringe da.

Åja, da misforsto jeg. Trodde det ikke sto oppført i telefonkatalogen.

Står det hvilken nettside det er fra? Da ville jeg kontaktet dem og hørt om det er mulig å spore hvem som har sendt. Og HVIS det er mulig, så må du sikkert politianmelde før de kan gi ut informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står det hvilken nettside det er fra? Da ville jeg kontaktet dem og hørt om det er mulig å spore hvem som har sendt. Og HVIS det er mulig, så må du sikkert politianmelde før de kan gi ut informasjonen.

Hallo, man kan ikke politianmelde en litt ekkel sms. 

Eller, man kan jo selvfølgelig, men ingenting vil skje. Er jo ikke snakk om drapstrusler eller langvarig trakassering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg følge logikken fra andre tråder så skal du ta action på anonyme meldinger, informasjonen du mottar hemmelig kan bli brukt som fellende bevis. Visst han benekter innholdet så lyger han, husk bevisbyrden ligger på han. Basert på innholdet så kan du enten dumpe han eller velge en mildere reaksjon visst det ikke var så veldig alvorlig. Og som alltid så gjelder;  "se deg aldri tilbake igjen".

Anonymkode: e6edb...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva stod det i SMS-en da?

Anonymkode: a9233...080

Sikkert at mannen er utro. Å hi er for naiv til å tro at det er sant. Da fortjener hun faen ikke bedre heller.

Anonymkode: 2722c...a89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke finne ut hvem SMS-en er fra, men du kan forholde deg til den på en ryddig måte. Det er naturligvis hundre ganger enklere sagt enn gjort, men jeg tror likevel det kan være lurt å forsøke.

Hvis SMS-en inneholder drapstrusler, eller trusler om fysisk- eller seksuell vold, bør du politianmelde det.

Hvis det, som noen spekulerer i, er et varsel om utroskap bør du forholde deg til det så ryddig som mulig. Jeg tror sjansen er større for at det er ekte omsorg som ligger bak enn for at noen bare «tuller» med deg. Det er selvfølgelig mulig at dette er en omsorg du ikke ønsker, men jeg tror skjeden det ligger noe ondskapsfullt bak denne typen varsler. Personlig ville jeg foretrukket å få vite om utroskapen fra partneren min, men hvis det ikke er et alternativ så ville jeg heller hatt en anonym SMS kontra å leve i uvisshet. 

Anonymkode: 6e629...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Glem det dette er nettsider fra utlandet, ofte en server i langtborteistan :) hvor man kan sende slike SMS fra. Politiet vil ikke en gang se på saken om det ikke er grov kriminalitet det er snakk om. Selv da med de ressursene de besitter vil de slite med å finne frem i det virvaret disse nettsidene ganske sikkert har satt opp for å beskytte seg.

Bare å google anonymus sms :) Så ser dere hvor mange alternativer det er. Noen gir ut ip adresse om det er snakk om grove trusler eller andre kriminelle ting. Det som nevnes i denne tråden kan man bare glemme blir frigitt tipper jeg.

Endret av Antiviruset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Er det noen som vet hvordan man kan spore opp en avsender gjennom IP adresse, fikk en mail fra en "fake" mailadresse og vil gjerne vite hvem som har opprettet denne adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...