hablador Skrevet 6. september 2021 #1 Del Skrevet 6. september 2021 Om noen skulle bli smittet av Covid 19 med kun en vaksine i kroppen, hva har det å si for å utvikle alvorlig sykdom? Er det noe særlig forskjell på om du har fått begge vaksinene der? Eller er det slik jeg tror at 2 doser gjør deg bare mer immun. Du blir ikke nødvendigvis dårligere om du kun har den ene vaksina i kroppen? Eller hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lintilla Skrevet 8. september 2021 #2 Del Skrevet 8. september 2021 Kom nettopp ny rapport på dette https://www.fhi.no/nyheter/2021/vaksinerte-har-lav-risiko-for-alvorlig-sykdom-med-delta-varianten/ "Resultatene viser at risikoen for å bli innlagt i sykehus med covid-19 er over 70 prosent lavere for delvaksinerte og fullvaksinerte, sammenlignet med uvaksinerte. (...) Mellom uke 31–34 var 66 prosent av de nye innleggelsene med covid-19 blant uvaksinerte og 15 prosent blant delvaksinerte. Kun 20 prosent av de innlagte var fullvaksinerte" Så ikke stor forskjell mellom del-/helvaksinerte. Har forøvrig nettopp vært gjennom covid som delvaksinert og hadde ett relativt mildt forløp med bare en dag som sengeliggende pga høy feber. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. september 2021 #3 Del Skrevet 8. september 2021 (endret) hablador skrev (På 6.9.2021 den 13.41): Om noen skulle bli smittet av Covid 19 med kun en vaksine i kroppen, hva har det å si for å utvikle alvorlig sykdom? Er det noe særlig forskjell på om du har fått begge vaksinene der? Eller er det slik jeg tror at 2 doser gjør deg bare mer immun. Du blir ikke nødvendigvis dårligere om du kun har den ene vaksina i kroppen? Eller hva. Det avhenger nok av hver enkel person. Det er aldri noen garanti og det er vel en grunn til at det anbefales å ta 2 og snakkes om en 3 - og 4, tenker jeg. Endret 8. september 2021 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg