Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg er i villrede. Bor sammen en mann som drikker seg full som regel fredag og lørdag. Og gjerne en dag eller noen ganger 2 i uka. Han begynner å drikke sent, å sitter oppe i de sene nattetimer. Han blir sjeldent dårlig selvom han drikker 12-15 øl hver gang. ( hvis det er fest/stemning kan det fort bli mye mer enn det også) Jeg går som regel å legger meg før han blir full, da jeg ikke orker å prate med han beruset. Har flere ganger påpekt at jeg er urolig for han, og at han drikker for mye. Har sagt han får ta 3 måneder på vannvogna. Han har da drukket 1 gang i uka ca 2 ukers tid før han er tilbake igjen med 3-4 drikkedager i uka. Vi har vært sammen i mange år, men det tok lang tid før jeg så hvordan det gjentok seg uke etter uke. Han er veldig flink hjemme, bidrar med det meste, sosial, hyggelig og bra på de fleste sett.  Men dette ligger som en skygge over oss å blir mer og mer vanskelig å prate om/ta opp. Vi har vært i parterapi, men det førte ikke fram til noe. Sånn vi lever nå fungerer alt greit, men tror ikke jeg vil leve med et menneske som er så opptatt av øl. Hjelp

Anonymkode: 1f647...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo helt klart et alkoholproblem. Med mindre han selv innser det, og gjør noe med det, er det opp til deg å avgjøre hva du klarer å leve med og ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...