AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Jeg lurer på Om jeg har noe rett/garanti på en laptop jeg kjøpte i 2017. Den funker ikke nå, men har lyst til å sende den tilbake til komplett der jeg bestilte den fra, og få de til å fikse den gratis dersom jeg har rett på dette. Er det noen som vet? Anonymkode: cd3c5...e95
Million Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Man har som regel ett til to år på småelektronikk, og fem år på elektronikk som har en forventet levealder på mer enn fem år. https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/elektronikk/ 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Som regel 2 års garanti. Dette er ikke noe å bry seg om, da reklamasjonsretten gjelder i 5 år. Anonymkode: 92912...12a 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 5 års reklamasjonsrett for laptop. Betyr ikke at man får alt dekket, men de må bevise at det er din feil dersom de ikke dekket alt Anonymkode: 0f5f7...c75
newman01 Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Bærbare har normalt en fabrikkgaranti på 1-2 år, mens norske forbrukerrettigheter sier 5 års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil. Så om det er noe fysisk galt med maskinen skal det dekkes av selger/produsent. Men om feilen ligger på brukerfeil, vanskelige drivere, feil på operativsystem mm. er det ikke sikkert det dekkes. "Maskin funker ikke" er en noe diffus diagnose, så litt mer info hadde vært kjekt.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 newman01 skrev (8 timer siden): Bærbare har normalt en fabrikkgaranti på 1-2 år, mens norske forbrukerrettigheter sier 5 års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil. Så om det er noe fysisk galt med maskinen skal det dekkes av selger/produsent. Men om feilen ligger på brukerfeil, vanskelige drivere, feil på operativsystem mm. er det ikke sikkert det dekkes. "Maskin funker ikke" er en noe diffus diagnose, så litt mer info hadde vært kjekt. Pc slår seg ikke på. Svart skjerm. Og slår seg ikke på uten at laderen er i. Samtidig har pcn løsnet, der tastaturet er Anonymkode: cd3c5...e95
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 On 9/6/2021 at 4:26 PM, Million said: Man har som regel ett til to år på småelektronikk, og fem år på elektronikk som har en forventet levealder på mer enn fem år. https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/elektronikk/ Her blander du reklamasjon og garanti Anonymkode: 48a30...46f
Million Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her blander du reklamasjon og garanti Anonymkode: 48a30...46f Man har reklamasjonsrett innenfor garantiperioden, som i tilfellet med pc-er er fem år iflg linken jeg ga
proghodet Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Pc slår seg ikke på. Svart skjerm. Og slår seg ikke på uten at laderen er i. Samtidig har pcn løsnet, der tastaturet er Anonymkode: cd3c5...e95 Så den fungerer hvis du har i laderen? I såfall er det kanskje bare å bytte batteriet. Hva mener du med at PCen har løsnet? Endret 8. september 2021 av proghodet
newman01 Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Samtidig har pcn løsnet, der tastaturet er Er det en produksjonsfeil eller brukerfeil? Garanti og reklamasjon gjelder ikke ved uforsiktig eller feil bruk av utstyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå