Teflonhjernen Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Etter å mistet jobben under corona har jeg vært ledig en stund. Søkt mye og mange avslag. Plutselig står jeg med to jobber og sliter med hva jeg skal velge: 1.Noe helt annet enn hva jeg har jobbet med tidligere. Fast jobb, solid firma. Grei nok lønn. Må påberegnes mye jobb. Vil jeg lykkes? 2.Vikariat/innleie ett år, med stor mulighet for fast ansettelse. Samme type jobb som jeg har jobbet med mange år tidligere og som jeg stortrives med. Solid firma, en del bedre lønn enn jobb 1. Fast arbeidstid. Dette er en stilling jeg kan og trives med. Vil få samme reisevei til begge steder. Er jo et luksus problem, men sliter med å velge. Hadde jobb 2 vært fast, hadde jeg aldri vært i tvil. Hva hadde du valgt?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Er det sjans for å finne en jobb som Nr 2 mens du har den jobben det året? Anonymkode: ed760...52d
Teflonhjernen Skrevet 6. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det sjans for å finne en jobb som Nr 2 mens du har den jobben det året? Anonymkode: ed760...52d Ja, ser jeg at det ikke blir fast ansettelse så må jeg jo ut og søke igjen. Mulighetene vet jeg ikke, kommer vel ann på hvordan verden blir fremover.
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Så lenge du egentlig helst vil ha jobb nr 2, og det er stor sjanse for fast ansettelse der, så ikke "ta til takke" med jobb nr 1 bare fordi den er fast. Er jobb nr 1 noe du synes er spennende og vil angre hvis du ikke prøver, så er det bare å kaste seg over jobb nr 1.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Susan Sto Helit skrev (1 minutt siden): Så lenge du egentlig helst vil ha jobb nr 2, og det er stor sjanse for fast ansettelse der, så ikke "ta til takke" med jobb nr 1 bare fordi den er fast. Er jobb nr 1 noe du synes er spennende og vil angre hvis du ikke prøver, så er det bare å kaste seg over jobb nr 1. Er litt slik jeg også tenker😊Det er noe jeg kan og trives med. Jobb 2 er totalt ukjent og jeg vet jo ikke om jeg vil trives med det og den enorme arbeidsmengden. Anonymkode: cc396...43f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Hadde tatt sjansen på nr 2 Anonymkode: 41687...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå