Gå til innhold

Vasking av fotballtrøyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode vasketips til vasking av fotballtrøyer, shortser osv? Uansett hvordan man behandler de så blir de fulle av flekker man ikke får vekk i vask... Føler jeg har prøvd alt, men antar dette er et problem som forhåpentligvis har en løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
smurfejente skrev (7 minutter siden):

Er det noen som har noen gode vasketips til vasking av fotballtrøyer, shortser osv? Uansett hvordan man behandler de så blir de fulle av flekker man ikke får vekk i vask... Føler jeg har prøvd alt, men antar dette er et problem som forhåpentligvis har en løsning.

Tenker du på grønne flekker fra gress, gjørme osv? Prøv å gni litt Zalo på de verste flekkene før du hiver dem i vaskemaskinen. 

Skrevet

Vanish?

Anonymkode: 6ba5a...07c

• Liker 1
Skrevet
Lacuna skrev (1 time siden):

Tenker du på grønne flekker fra gress, gjørme osv? Prøv å gni litt Zalo på de verste flekkene før du hiver dem i vaskemaskinen. 

Nei. Det dukker opp flekker på klærne som tilsynelatende ikke kommer av mat,gjørme eller lignende. De blir skjoldete på en måte og dette går ikke vekk i vask. 

Feks en gul Brasil fotballtrøye er full av flekker etter en dags bruk hvis vi kun er hjemme i huset. Samme med hvite drakter,de er fulle av merker som aldri går vekk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vanish?

Det er selvfølgelig prøvd maaange runder med det.

Skrevet
smurfejente skrev (5 minutter siden):

Nei. Det dukker opp flekker på klærne som tilsynelatende ikke kommer av mat,gjørme eller lignende. De blir skjoldete på en måte og dette går ikke vekk i vask. 

Feks en gul Brasil fotballtrøye er full av flekker etter en dags bruk hvis vi kun er hjemme i huset. Samme med hvite drakter,de er fulle av merker som aldri går vekk.

Det er nok helst det syntetiske stoffet som gjør at det blir sånn. Tror neppe det er så mye å gjøre med. 

Skrevet
smurfejente skrev (4 timer siden):

Det kan skyldes at du faktisk bruker for mye vaksemiddel når du vasker de. Opplever det selv på noen av klærne mine, særlig treningsklær. 

Skrevet
Lacuna skrev (4 timer siden):

Det kan skyldes at du faktisk bruker for mye vaksemiddel når du vasker de. Opplever det selv på noen av klærne mine, særlig treningsklær. 

Ja,der er mulig. Men går ikke flekkene bort igjen i neste vask da?

Skrevet

Aldri opplevd og bruker fotballdrakter, fotballshortser, nylon og polyester treningsdresser stadig vekk. Er det ekte vare fra Adidas eller Nike? Jeg har bare fra sportsmerker. Vasker med Omo, og får jeg fettflekker på Vanish eller Zalo før jeg vasker. Har gamle 90-talls hvite for eksempel fra Adidas som er i alle fall nesten like hvite og har brukt dem sikkert hundrevis av ganger. 

Anonymkode: a3aca...8cd

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 23.12):

Aldri opplevd og bruker fotballdrakter, fotballshortser, nylon og polyester treningsdresser stadig vekk. Er det ekte vare fra Adidas eller Nike? Jeg har bare fra sportsmerker. Vasker med Omo, og får jeg fettflekker på Vanish eller Zalo før jeg vasker. Har gamle 90-talls hvite for eksempel fra Adidas som er i alle fall nesten like hvite og har brukt dem sikkert hundrevis av ganger. 

Ja, det er veldig ekte. Men nå har jeg fått de helt rene ved å legge de i en blanding av nylonvask og eddik for deretter å vaske de med sportsvask. Til og med de hvite ble til slutt helt rene og pene igjen.

Skrevet

Bra. Jeg har på en av mine favoritter i dag, den er vel fra 95/96 og fra Adidas. Spansk, synes Spania har hatt mange fine drakter og elsker Spania. Har en gråmelert hettegenser (Champion) under. 

2E0403E4-9537-4FD7-BFEC-FD4CEF7C37D3.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...