Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenker å ta opp et forbrukslån på ca. 50tusen for innkjøp av produkter til bedrift. Får ikke lån på noe annet vis. Planen er selvfølgelig at det skal resultere i at jeg tjener tilbake og får et overskudd. Uansett, har noen erfaring med dette? Er det en god ide så lenge jeg klarer å tilbakebetale på feks 2 år uten å være avhengig av å få solgt noe? 

Anonymkode: cb017...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gjort det. Er dette en nyoppstarta bedrift? Jeg driver selv en liten bedrift, og i starten, når jeg ikke hadde utstyr jeg burde ha, så låne jeg av noen jeg kjente eller betalte noen for å leie utstyret eller fikk det til på en annen måte. Det var stri og noen ganger ble produktet jeg leverte kanskje hakket dårligere, men den tryggheten var gull verdt. Det er mange som går konkurs på grunn av for mye tro på egen bedrift. Det unner jeg ingen.

Et tips kan være å oppsøke noen med samme type bedrift og spørre dem om råd angående situasjonen. Vi her inne har sannsynligvis verken informasjonen eller erfaringen som trengs for å gi et perfekt svar.

Endret av Blobette
  • Liker 3
Skrevet

Leie kanskje?

Undersøke noe stat ordninger som kan hjelpe til?

Anonymkode: a90b4...b90

Skrevet

Dette er jo basicly oppskriften på Luksusfellen. Lærer ingen...?

50 000 kr er ingenting når det kommer til å spare det opp. Har du ikke økonomi til å spare opp 50 000 kr så har du ikke økonomi til å starte bedrift.

Anonymkode: e29c7...a83

• Liker 3
Skrevet

Hvis renten er 24% og du har fortjeneste på 20%?

Anonymkode: f7bcf...fe4

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg tenker å ta opp et forbrukslån på ca. 50tusen for innkjøp av produkter til bedrift. Får ikke lån på noe annet vis. Planen er selvfølgelig at det skal resultere i at jeg tjener tilbake og får et overskudd. Uansett, har noen erfaring med dette? Er det en god ide så lenge jeg klarer å tilbakebetale på feks 2 år uten å være avhengig av å få solgt noe? 

Hvem har fått deg på idéen om å ta opp forbrukslån for å kjøpe "produkter"? Det skulle vel ikke tilfeldigvis være de som selger deg dette? Og planen er å risikere å ødelegge vennskap til de du tenker du skal mase høl i hue på for å selge til? Hilsen faren din.

Anonymkode: e6ed0...dc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har fått deg på idéen om å ta opp forbrukslån for å kjøpe "produkter"? Det skulle vel ikke tilfeldigvis være de som selger deg dette? Og planen er å risikere å ødelegge vennskap til de du tenker du skal mase høl i hue på for å selge til? Hilsen faren din.

Jeg driver allerede en bedrift med eksternt lager hvor produktene sendes direkte fra produsenten. Nå ønsker jeg å kjøpe inn produkter for å redusere leveringstiden, men jeg må bestille inn for minimum 50 tusen hvis jeg skal ha mitt eget produkt. 

• Liker 1
Skrevet

En bedrift har sin egen økonomi og er bedriften bærekraftig får den lån. En bedrift kan ikke ta opp forbrukslån, den er ingen forbruker.

Dette høres ut som en sammenblanding mellom deg privat og noe som kanskje ikke egentlig er en bedrift.

Computer says no.

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, A-hunter said:

En bedrift har sin egen økonomi og er bedriften bærekraftig får den lån.

Som hovedregel sikkert. Men en lånesaksbehandler i en bank er heller ikke noe orakel på hva som kommer til å lønne seg eller ikke. Spesielt kanskje på nye teknologiske ting som er vanskelige å forklare eller spå om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Som hovedregel sikkert. Men en lånesaksbehandler i en bank er heller ikke noe orakel på hva som kommer til å lønne seg eller ikke. Spesielt kanskje på nye teknologiske ting som er vanskelige å forklare eller spå om.

Orakler finnes ikke. Dermed ligger alt i presentasjonen. Du selger jo ikke bare et produkt til kunder når du driver business, du selger også troverdighet til leverandører, investorer, banker og forbindelser.

Det finnes det e-banker som kun jobber mot næring og som tilbyr topplinjefinansiering til en brøkdel av rentene på forbrukslån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...