Gå til innhold

Luksusfellen - er det noen som ikke får noe?

Badgald0pest2

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd…

Men Luksusfellen, alle som er med får jo kjempe bra deals, fordi ekspertene fra luksusfellen ordner for de. For eksempel, forbrukslån på 2 millioner, studielån på 0,5 mill, billån og huslån til sammen 7 mill. Så fikser de en deal (om de forholder seg til budsjettet ((som er helt overkommelig!!)) for de påmeldte og vips var gjeldsslavene gjeldsfrie på max 10 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener jeg har vært borti en episode der de ikke greide å lage noen deal; økonomien var så skakkjørt at det rett og slett ikke gikk. Men husker ikke hvem det var.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen. Der har vel strategien blitt å følge «planen» allikevel også prøve igjen et par år etter ved å vise til holdt plan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke alle som får en god deal. Noen ganger så får dem ikke til noe, det har jo skjedd mange ganger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd. Det var ei som trodde at hun skulle være smart, og søkte om forbrukslån MENS de prøvde å ordne en nedbetalingsplan for henne i samarbeid med kreditorene (forklaringen var vist for å samle smålån), dette gjorde at alle kreditorene satte seg på bakbeina og ingen ville samarbeide. De måtte bare forlate henne med all gjelden, uten noen plan, ikke LITT drahjelp engang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i en episode husker jeg at de ikke hadde noen deal å komme med, fordi deltakeren hadde ødelagt alt. Det var hun transseksuelle fra Filipinene. En mann som kledde seg og oppførte seg som kvinne, langt hår og silikonpupper. Jobbet mye, tjente bra, men brukte penger som en galning på bl.a. reiser, på å spandere på venner og på sånne konkurranser for vakreste transseksuelle. Hun kalte seg Cloe.

Da programlederne reiste for å dra hjem og sette i gang forhandlinger etc, så tok det ikke lange stunden før Cloe dro på en ny utenlandsreise med en venninne. I tillegg, før programlederne kom tilbake etter en måned, tok hun faktisk og søkte om et nytt forbrukslån på godt over 200 000 kr. Dette er jo krise når programlederne prøver å forhandle avtaler med kreditorene... så alt falt i vasken, og ingen avtaler ble inngått. De kunne ikke hjelpe henne, og hun ble sittende druknet i gjelden sin da de dro. Uten en eneste avtale.

REDIGERT: dette er nok samme episode som Kittyfox over meg også forteller om

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (4 minutter siden):

Ja, i en episode husker jeg at de ikke hadde noen deal å komme med, fordi deltakeren hadde ødelagt alt. Det var hun transseksuelle fra Filipinene. En mann som kledde seg og oppførte seg som kvinne, langt hår og silikonpupper. Jobbet mye, tjente bra, men brukte penger som en galning på bl.a. reiser, på å spandere på venner og på sånne konkurranser for vakreste transseksuelle. Hun kalte seg Cloe.

Da programlederne reiste for å dra hjem og sette i gang forhandlinger etc, så tok det ikke lange stunden før Cloe dro på en ny utenlandsreise med en venninne. I tillegg, før programlederne kom tilbake etter en måned, tok hun faktisk og søkte om et nytt forbrukslån på godt over 200 000 kr. Dette er jo krise når programlederne prøver å forhandle avtaler med kreditorene... så alt falt i vasken, og ingen avtaler ble inngått. De kunne ikke hjelpe henne, og hun ble sittende druknet i gjelden sin da de dro. Uten en eneste avtale.

Var den jeg mente. Det var jo en helt håpløs sak så fort hu søkte om det lånet. Tror faktisk det er den saken jeg har sett på som verst av alle. 

Endret av Kittyfox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et par episoder jeg har sett, så har folk måttet selge huset og noen måtte også selge hundene sine. De fikk avtaler, men de mistet allikevel ekstremt mye da, både hus og kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (1 time siden):

Var den jeg mente. Det var jo en helt håpløs sak så fort hu søkte om det lånet. Tror faktisk det er den saken jeg har sett på som verst av alle. 

Stemmer, det var den episoden jeg også tenkte på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske det fantes luksusfellen for folk som ikke vil eller ikke kan være på tv. Gjeldsrådgiveren på NAV som skulle hjelpe min tante ga henne bare råd om handle first prise. Det var familien som måtte ringe, se gjennom haugevis med poser med brev fra forskjellig inkassobyråer, snakke med namsmannen, snakke med nav, osv. 

Endret av Underligsirkel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underligsirkel skrev (4 minutter siden):

skulle ønske det fantes luksusfellen for folk som ikke vil eller ikke kan være på tv. Gjeldsrådgiveren på NAV som skulle hjelpe min tante ga henne bare råd om handle first prise. Det var familien som måtte ringe, se gjennom haugevis med poser med brev fra forskjellig inkassobyråer, snakke med namsmannen, snakke med nav, osv. 

Det finnes private gjeldsrådgivere som gjør samme jobben som Luksusfellen. Har ei venninne som søkte en av de om hjelp og hun fikk veldig god hjelp og veiledning. Tror også hun hadde oppfølgingssamtaler et års tid etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Badgald0pest2 skrev (På 2021-9-6 den 11.29):

Inspirert av en annen tråd…

Men Luksusfellen, alle som er med får jo kjempe bra deals, fordi ekspertene fra luksusfellen ordner for de. For eksempel, forbrukslån på 2 millioner, studielån på 0,5 mill, billån og huslån til sammen 7 mill. Så fikser de en deal (om de forholder seg til budsjettet ((som er helt overkommelig!!)) for de påmeldte og vips var gjeldsslavene gjeldsfrie på max 10 år. 

De fikser jo ikke avtaler påhuslån, billån og studielån, så helt gjeldsfrie blir de jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...