Gå til innhold

Så lei av menn som hele tiden skal lete etter noe bedre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Runder straks to år som single etter et langvarig forhold. Brukte litt tid på å komme meg etter bruddet, og dristet meg så smått i gang med dating. Får jevnt over mange matcher, og det er blitt noen dater i løpet av årene. Har møtt noen fine menn underveis, og et par-tre det er blitt god kjemi og flere dater med. Jeg vet det skal mye til å treffe riktig - men jeg opplever igjen og igjen at de bare leter videre, selv imens vi dater? Selv har jeg deaktivert eller slettet Tinder de gangene jeg har truffet en mann mer enn 1-2 ganger, jeg føler absolutt ikke noe behov for å sveipe videre eller snakke med andre når jeg har funnet en jeg liker og vil bli kjent med. Er det sånn verden har blitt?

Og hvorfor føles det som om "alle andre" bare finner hverandre og blir sammen, uten alt dette virrvarret? Synes det virker helt umulig å finne en mann som faktisk ønsker seg et forhold (eller forhold med meg, da ;)). 

Har vært to ganger på rad nå hvor jeg har følt at det har vært menn jeg vil bli bedre kjent med og se om det kan bli noe mer - men før jeg rekker å tenke tanken fullt ut er de allerede i ferd med å fade meg ut. Rimelig enkelt å se av oppførsel på SoMe at det er andre/nye damer inne i bildet.

K40+

Anonymkode: 1c062...f0c

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bare dater menn som har mange alternativer da

Anonymkode: eb97b...4bd

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Runder straks to år som single etter et langvarig forhold. Brukte litt tid på å komme meg etter bruddet, og dristet meg så smått i gang med dating. Får jevnt over mange matcher, og det er blitt noen dater i løpet av årene. Har møtt noen fine menn underveis, og et par-tre det er blitt god kjemi og flere dater med. Jeg vet det skal mye til å treffe riktig - men jeg opplever igjen og igjen at de bare leter videre, selv imens vi dater? Selv har jeg deaktivert eller slettet Tinder de gangene jeg har truffet en mann mer enn 1-2 ganger, jeg føler absolutt ikke noe behov for å sveipe videre eller snakke med andre når jeg har funnet en jeg liker og vil bli kjent med. Er det sånn verden har blitt?

Og hvorfor føles det som om "alle andre" bare finner hverandre og blir sammen, uten alt dette virrvarret? Synes det virker helt umulig å finne en mann som faktisk ønsker seg et forhold (eller forhold med meg, da ;)). 

Har vært to ganger på rad nå hvor jeg har følt at det har vært menn jeg vil bli bedre kjent med og se om det kan bli noe mer - men før jeg rekker å tenke tanken fullt ut er de allerede i ferd med å fade meg ut. Rimelig enkelt å se av oppførsel på SoMe at det er andre/nye damer inne i bildet.

K40+

Skjønner fustrasjon… det føles sikkert slik for mange menn og som aldri blir valgt.

Jeg har vært på dating apper i snart 4 år og er fortsatt like single så ja det er drit vanskelig. Siste året har jeg ikke vært på date med noen nye. Gikk litt lei. Men tror du må snu tankegangen …

Den dagen du møter den rette så vil han ikke lete videre inntil da får en bare godta det og tenke at han var nok uansett ikke riktig for meg. Måten du tenker på gjør at du tenker negativt om deg selv og syns jeg er litt feil. Det er ikke din feil at det er vanskelig å få klaff. Eneste er å ta pauser og ikke gi opp eller faktisk gi opp og leve som single 😂

• Liker 11
Skrevet

Min største medfølelse.  Det gjelder nok dessverre begge kjønn. Det er svært vanskelig å komme ut av den modusen, at det sikkert er noen bedre bak neste sveip. En stor andel driver også med dating som tidtrøyte og bekreftelse,  og får kanskje det de trenger, etter en liten stund.  

Anonymkode: 1d33e...bd3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min største medfølelse.  Det gjelder nok dessverre begge kjønn. Det er svært vanskelig å komme ut av den modusen, at det sikkert er noen bedre bak neste sveip. En stor andel driver også med dating som tidtrøyte og bekreftelse,  og får kanskje det de trenger, etter en liten stund.  

De er man ikke interessert i uansett det vil jo syns fort om de er seriøse eller om det er bare tull

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og hvorfor føles det som om "alle andre" bare finner hverandre og blir sammen, uten alt dette virrvarret?

Jeg synes det er virrvarr overalt og hele tiden hos de fleste for tiden. 

Ganske sikker på at dette ikke gjelder kun deg. 

Det gjelder begge kjønn i alle aldre i alle attraksjoner. 

Folk er miljøskadet av Tinder. Man vasser i alternativer og tilbud gjennom en lavterskelplattform. Det har blitt et gedigent problem, og gjort hele markedet nærmest umulig for de fleste. Fullt av virrvarr, misnøye og frustrasjon! Folk sliter rett og slett med å finne og slå seg til ro med hverandre... 

Endret av Ctrl
  • Liker 17
Skrevet

Tror god kommunikasjon er det som gjelder her. Dere må jo bli enige om å være eksklusive. I en ideell verden så hadde man sluppet å ha den samtalen, men jeg tror mange fortsetter videre på Tinder uten å legge så mye i det. Vær tydelig på at du ønsker å være eksklusiv.

• Liker 5
Skrevet
Ctrl skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er virrvarr overalt og hele tiden hos de fleste for tiden. 

Ganske sikker på at dette ikke gjelder kun deg. 

Det gjelder begge kjønn i alle aldre i alle attraksjoner. 

Folk er miljøskadet av Tinder. Man vasser i alternativer og tilbud gjennom en lavterskelplattform. Det har blitt et gedigent problem, og gjort hele markedet nærmest umulig for de fleste. Fullt av virrvarr, misnøye og frustrasjon! Folk sliter rett og slett med å finne og slå seg til ro med hverandre... 

Tinder er håpløst det er jeg enig i. Der får jeg aldri match uansett.... og den sveipinga gjør noe med folk..det var vel hele hensikten med tinder da da det ble starta å hekte folk til å sveipe for det tjener jo de penger på. Er egentlig en genial ide..nå er tinder store. 

• Liker 6
Skrevet
Zooey skrev (4 minutter siden):

Tror god kommunikasjon er det som gjelder her. Dere må jo bli enige om å være eksklusive. I en ideell verden så hadde man sluppet å ha den samtalen, men jeg tror mange fortsetter videre på Tinder uten å legge så mye i det. Vær tydelig på at du ønsker å være eksklusiv.

Der er jeg enig..så mange tar det som gitt at "jeg trodde vi var sammen" så har de aldri snakket om ekslusivitet... det må opp og frem nå i dagens dating verden. Aldri ta noe for gitt. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Ctrl said:

Ser den. Men alle er jo ikke det - selv legger jeg som nevnt gladelig bort appen (og andre matcher) når jeg treffer en jeg liker.

4 minutter siden, Zooey said:

Ja, du har nok rett i dette. Merkelig at man faktisk skal måtte si det høyt eller lage slike avtaler - før i tiden var det liksom en selvfølge at man bare datet hverandre i en slik innledene fase.

TS.

• Liker 3
Skrevet

Dropp Tinder og finn deg en ute i verden istedenfor.

Anonymkode: 1b766...ee7

• Liker 4
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (14 minutter siden):

De er man ikke interessert i uansett det vil jo syns fort om de er seriøse eller om det er bare tull

Om det synes fort, er jo helt avhengig av hvor langt man strekker det. Om vedkommende stikker etter 2 dater, eller etter 2 år, når hun begynner å snakke om barn og ekteskap, så er det jo bare en avart av det samme.  

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dropp Tinder og finn deg en ute i verden istedenfor.

Anonymkode: 1b766...ee7

Tro meg, jeg prøver ;). Men på min alder er de fleste jeg treffer allerede opptatte, så Tinder er blitt et slags "nødvendig onde" for å treffe andre single.

Men, jeg slettet appen etter at jeg traff han siste - skal forsøke å holde meg borte fra den heretter. 😊

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo Tinder og andre datingsiders grelle bakside. Man blir jo helt skadet av å sitte å "vindusshoppe" mennesker på den måten. Sitter der med overkritisk blikk, sveiper og forkaster. Behandler mennesker som varer, og tror hele tiden man finner noe bedre bak neste sveip. Så ender man opp med å ikke gi noen som helst en sjanse, fordi man er redd for å gå glipp av noe.

• Liker 11
Skrevet

Kvinner er i en posisjon til å være ekstremt kresne på utseende på tinder, tilsynelatende kan alle kvinner velge og vrake fra øverste hylle. Men det er jo ikke helt sånn for seriøse forhold, det ville ikke gått opp.

Kvinner er misfornøyde med å ikke få seriøse forhold med akkurat de mennene de har valgt, menn er misfornøyde med at ingen vil ha dem. Problemene har naturligvis samme rotårsak, skal alle ha en av de populære så blir tinder bare en sexkatalog for kvinner og noen få menn.

Anonymkode: 2878d...6bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Om det synes fort, er jo helt avhengig av hvor langt man strekker det. Om vedkommende stikker etter 2 dater, eller etter 2 år, når hun begynner å snakke om barn og ekteskap, så er det jo bare en avart av det samme.  

Jo jo men da har du jo fått ett forhold i 2 år med den siste syns nå det er himla godt gjort jeg da👍🏻

Skrevet
Era Vulgaris skrev (23 minutter siden):

Dette er jo Tinder og andre datingsiders grelle bakside. Man blir jo helt skadet av å sitte å "vindusshoppe" mennesker på den måten. Sitter der med overkritisk blikk, sveiper og forkaster. Behandler mennesker som varer, og tror hele tiden man finner noe bedre bak neste sveip. Så ender man opp med å ikke gi noen som helst en sjanse, fordi man er redd for å gå glipp av noe.

Fullstendig enig 👍🏻

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvinner er i en posisjon til å være ekstremt kresne på utseende på tinder, tilsynelatende kan alle kvinner velge og vrake fra øverste hylle. Men det er jo ikke helt sånn for seriøse forhold, det ville ikke gått opp.

Kvinner er misfornøyde med å ikke få seriøse forhold med akkurat de mennene de har valgt, menn er misfornøyde med at ingen vil ha dem. Problemene har naturligvis samme rotårsak, skal alle ha en av de populære så blir tinder bare en sexkatalog for kvinner og noen få menn.

Anonymkode: 2878d...6bf

Hilsen mann ???? 😂

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (19 minutter siden):

Jo jo men da har du jo fått ett forhold i 2 år med den siste syns nå det er himla godt gjort jeg da👍🏻

Enig med du. Men noen vil fremdeles føle seg lurt, utnyttet, og at det var bortkastet tid. De er aldri tilstede for øyeblikket, men kun for det som kan komme, eller skal bli.  Eksen trodde vi skulle bli gamle sammen,  men hun gjorde fint lite for å legge grunnlaget.  

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mange ting her, ts.

Først er det at ditt krav til et forhold er ganske lavt (at det skal duge, kan man lese av innlegget ditt). Om du tenker at en helt ok partner duger så bør du egentlig skrive det i profilen din. Da kan menn som kun er ute etter det optimale forholdet la være å bruke tid på deg. For om en mann er happy som singel inntil han møter den optimale og du tar til takke med hvem som helst så er dere ikke kompatible. Dere er på helt ulike steder i livet.

Så er jo dette med at dere har rundet 40 enda et tegn på at man ikke tenderer til å være desperat. Man har vært i et eller flere forhold som har endt i barn, og klokere av livet innser man at å ha det moro er viktigere enn å "dele hverdager". Å dele hverdager er faktisk oppskrytt når man kan velge en partner som kun er moro. Og der må du også spesifisere. Er du ute etter samboerskap og diskusjoner og hverdag og kompromisser og dater menn som er ute etter moro med en fast partner med separate liv? Igjen - dere er ikke kompatible. Og du må oppgi dette i profilen din. Jeg vil si mennene er klokere enn deg, du trolig det motsatte. Uansett bør dere ikke date hverandre. 

Anonymkode: 38f5a...c8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...