Gå til innhold

Planlegge bryllup før frieriet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er enige om at vi skal gifte oss. Vi er enige om ca når det skal skje med tanke på når vi tenker å begynne å prøve å få barn. Men, han har ikke fridd enda. Jeg trenger ikke et frieri men har veldig lyst på en fin ring. Men, er det rart å begynne å prøve å finne lokale og sånn allerede nå, før frieriet?

Anonymkode: 06c3a...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er dette en mye mer logisk måte å gjøre det på, enn at initiativet skal være ensidig. 

Jeg ønsket meg en pen diamantring, så det kjøpte vi. Utover det booket vi lokale, sendte invitasjoner, og alt, uten at det noen gang lå et frieri bak. Har vært godt gift i 15 år likevel. 

Anonymkode: f719e...82d

• Liker 3
Skrevet

Vi ble også enige om å gifte oss, også begynte vi å planlegge bryllup også giftet vi oss. Det har aldri vært noe frieri.

Anonymkode: ea5d8...11e

• Liker 3
Skrevet

Når dere aktivt er enige om å gifte dere og planlegger bryllup så er dere forlovet.

Anonymkode: 8d009...0e4

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når dere aktivt er enige om å gifte dere og planlegger bryllup så er dere forlovet.

Anonymkode: 8d009...0e4

Dette.

Det er bare helt merkelig og meningsløst å skulle fri "en gang til" når dere allerede er blitt enige om å gifte dere. Ring kan du jo gå med uansett. 

Endret av Ullvott
  • Liker 6
Skrevet

Enig, merkelig at han liksom skal fri når dere har blitt enige om å gifte dere. Blir veldig kunstig - bare for å få en ring.

Anonymkode: 264fe...ad4

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg lurer også på hvorfor du forventer at han skal fri, er det en avtale dere har gjort? Dere har jo bestemt dere for giftemål, så da er det ikke naturlig å forvente frieri med.mindre det er spesifisert at han skal gjøre. 

Anonymkode: 32108...233

• Liker 3
Skrevet

Vi gjorde det sånn. Men det var fordi vi hadde et ønske om hvor og hvilken tid, og det er lange ventelister. Han hadde noen planer for hvordan han skulle fri og hvilken ring han ville gi, så han ønsket gjerne å fri ordentlig likevel. Spørs jo litt hva dere har blitt «enige» om😃

Anonymkode: fdb07...031

Skrevet

Som min mann postet på sin Instagram:

Idag fridde jeg til min kjære. Heldigvis sa hun ja, for vi har allerede booket lokalet. 

Anonymkode: ad15c...067

• Liker 3
Skrevet

Du må jo snakke med mannen din om dette, ikke oss her på KG. Spør ham rett ut: "Kommer du til å fri til meg? Jeg ønsker å begynne å planlegge bryllupet vi har blitt enige om å inngå. Og hva tenker du om ring?".

Hvis naboen spurte samboeren din: "Er dere forlovet?". Hva ville han svart da?

Anonymkode: 9c36c...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...