Gå til innhold

Lhasa apso

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
jeg og familien med to barn på 4,5 og 7 år har lenge vurdert Lhasa apso. Noen med erfaringer? Vet den ikke trenger lange turer hver dag, men da vi er relativt aktive  så er det fint om den kan orke lengre fjellturer innimellom. Alt fra 1 til 3 dager i uka. Også litt bratte turer med klyving, men da kan også sekk brukes hvis det er vanskelig for den.  Teltturer (vår/sommer/høst). Jogge med hunden forventer jeg ikke selv om det hadde vært prikken over i’en. Har små barn så tempo er uansett lavt, men når jeg er på fjellet alene er tempoet høyere. Noen med erfaringer og aktive lhasaer som er glad i friluftsliv ?  🙂

Skrevet

De skal fint klare å gå lange fjellturer som voksne, akkurat som nesten alle hunderaser. Så lenge dere gjør det jevnlig og gradvis går det helt fint. 

Skrevet
Molli1 skrev (5 timer siden):

Hei. 
jeg og familien med to barn på 4,5 og 7 år har lenge vurdert Lhasa apso. Noen med erfaringer? Vet den ikke trenger lange turer hver dag, men da vi er relativt aktive  så er det fint om den kan orke lengre fjellturer innimellom. Alt fra 1 til 3 dager i uka. Også litt bratte turer med klyving, men da kan også sekk brukes hvis det er vanskelig for den.  Teltturer (vår/sommer/høst). Jogge med hunden forventer jeg ikke selv om det hadde vært prikken over i’en. Har små barn så tempo er uansett lavt, men når jeg er på fjellet alene er tempoet høyere. Noen med erfaringer og aktive lhasaer som er glad i friluftsliv ?  🙂

Vi har en lhasa! Hun krever aldri lange turer i hverdagen mens på fjellturer er hun super. Fotfølger oss uten bånd i timesvis. Ved klyving må hun kanskje løftes litt. Hun er helt super som turhund:) en rase som på gtunn av sin bakgrunn er tøffere enn man kanskje skulle tro. 

Hun er også veldig glad i å løpe, men det er fritt. Tror ikke hun hadde vært veldig glad i tradisjonelle joggeturer.

Anonymkode: f6262...4d0

Skrevet

Tusen takk for svar. Høres veldig bra ut :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...