Tomatplanten Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Hei! Er dette tillegget ran? Hva betaler man for? Er på tide man står opp som forbruker i denne tiden. Nå har jeg opplevd koronatillegg hos samtlige yrker på 200-250kr. Nå sist skulle gynekologen ha 200kr ekstra i korona hygienetillegg fordi de bruker mer masker og vasker redskaper mer(gjorde de ikke dette før også?) dette har jeg kun hørt om i de største byene. Jeg viste fram fullvaksinert passet og sa dette skulle jeg ikke betale, men de sa dette var ny praksis og hadde kommet for å bli. Er dette ran? frisøren har liksom satt opp skillevegger og kjøpt inn antibakteriell. Hva betaler man for? Fastlegen har ikke koronatillegg men bruker fortsatt mer munnbind og jeg antar at de vasker seg like mye som en lege alltid har vasket seg. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Jeg kjenner en som jobber som frisør og hun omtalte koronatillegget som en "mulighet til å ta mer betalt". Men hun tar med seg kappene for å vaske dem etter hver kunde og det gjorde hun ikke før. Anonymkode: c06b9...435 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Selvfølgelig har pandemien kostet mange yrkesgrupper mye. Det må legges inn ekstra tid mellom hver kunde, man må ha færre i lokalet, og mye mer. Så er helt greit å være med på å bære denne regningen når alternativet er at frisøren min går konkurs. Det går også motsatt vei. Mine kunder tjener titusener på pandemien, da reiseaktiviteten er nesten null, og de slipper disse regningene. Anonymkode: d7c16...103 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Jeg synes ikke noe om det, 50 kr ja-200 kr nei. Anonymkode: 8e5fa...2a4 7
Tomatplanten Skrevet 6. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2021 Enig til 50 ja, for en midlertidig periode- 250kr nei. Gybekologen sa: vi bruker jo mer munnbind. Jeg får ikke regnestykket til å gå opp. 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes ikke noe om det, 50 kr ja-200 kr nei. Anonymkode: 8e5fa...2a4 Tomatplanten skrev (4 timer siden): Enig til 50 ja, for en midlertidig periode- 250kr nei. Gybekologen sa: vi bruker jo mer munnbind. Jeg får ikke regnestykket til å gå opp. Hvis du bare regner på munnbind - selvfølgelig. Men har du tenkt over hva det koster gjennom en dag for en frisør å ha 2/3 så mange i salongen som vanlig? Eller for gynekologen å sette av 10 minutter ekstra mellom hver pasient for å desinfisere ekstra? Det er mange tusen om dagen, det. Anonymkode: d7c16...103 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du bare regner på munnbind - selvfølgelig. Men har du tenkt over hva det koster gjennom en dag for en frisør å ha 2/3 så mange i salongen som vanlig? Eller for gynekologen å sette av 10 minutter ekstra mellom hver pasient for å desinfisere ekstra? Det er mange tusen om dagen, det. Anonymkode: d7c16...103 Det e rikke mange tusen om dagen, nei. Anonymkode: a2cb9...56a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det e rikke mange tusen om dagen, nei. Anonymkode: a2cb9...56a Hva koster en frisørtime? En rimelig en - kanskje 600 for en time? Forutsett at ingen farger. Si frisøren vanligvis har kapasitet på 100 kunder om dagen, men nå må ha 2 meter mellom hver stol. Kapasiteten blir da plutselig 60. Da er inntektstapet 24 000 hver dag. Anonymkode: d7c16...103 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Det er nok ikke bare for å dekke inn ekstra materiell og vasking. Det er også for tapt fortjeneste. Mange hadde nok nok gått konkurs uten tillegget. Men de burde bare bakt det inn i prisen, i steden for å kalle det "koronatillegg" slik at folk ikke blir forvirret og trur man slepper unna dersom man er vaksinert eller lignende. Anonymkode: 8b4db...548 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok ikke bare for å dekke inn ekstra materiell og vasking. Det er også for tapt fortjeneste. Mange hadde nok nok gått konkurs uten tillegget. Men de burde bare bakt det inn i prisen, i steden for å kalle det "koronatillegg" slik at folk ikke blir forvirret og trur man slepper unna dersom man er vaksinert eller lignende. Anonymkode: 8b4db...548 Tja. Tenker det er logisk. Snakket med frisøren min. De ønsker ikke øke prisen generelt, de håper å komme tilbake til full kapasitet, så er greit å signalisere at dette er en midlertidig løsning for å ikke gå konkurs. Men basert på denne tråden er det jo manglende forståelse for slike mekanismer. Samtidig, tenker likevel at disse ville vært sure på prisoppgangen i like stor grad som et tillegg. Og da er man like langt. Anonymkode: d7c16...103 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Tannlegen her tok hvertfall 350 i tillegg til allerede dyr pris ;/ Anonymkode: 2e123...e61
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Det er pålagt, ikke noe de velger. Har vært sånn iallfall 1 år Anonymkode: 3881a...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Det er pga ting som allerede er svart her ja; tapt fortjeneste/færre kunder/pasienter, ansiktsmasker, antibac, mer tid til vasking/nedspriting av lokalene osv osv Anonymkode: 9e183...65f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tannlegen her tok hvertfall 350 i tillegg til allerede dyr pris ;/ Anonymkode: 2e123...e61 Hva ER det med tannleger og å være mest mulig dyr? Skal de desinfisere hele bygget mellom hver pasient, eller hva er greia😑 Anonymkode: 64c95...fc8 7
Gjest Kastanjefrø Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ER det med tannleger og å være mest mulig dyr? Skal de desinfisere hele bygget mellom hver pasient, eller hva er greia😑 Anonymkode: 64c95...fc8 Lang utdannelse, dyre og store lokaler, mange ansatte som lønnes gjennom deres inntekt (eks. Sekretærer), dyrt utstyr og dyre produkter, dyr forsikring osv.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #16 Skrevet 6. september 2021 Skulle gjerne ha tilleggsbetalt for å måtte rengjøre ekstra på jobb under korona, vi må jo jobbe i høyere hastighet for å rekke over. Men vi får jo ikke sånt i kommunen. Anonymkode: 1c0c9...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #17 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er pålagt, ikke noe de velger. Har vært sånn iallfall 1 år Anonymkode: 3881a...ca4 Merkelig nok betaler jeg akkurat det samme hos min tannpleier som jeg alltid har gjort. Går til henne 3-4 ganger i året, og prisen er samme som før koronaen. Frisøren min koster også det samme som før. Dette er dyreste frisør i byen, så det koster nok fra før av, og jeg er glad de ikke har lagt på tillegg. Det hadde vært smålig. Skulle bare mangle at man får ren kappe hver gang. Hudpleieren min koster også det samme som før. Hun har uansett alltid spritet benken etter hver kunde, og den kostnaden er vel allerede lagt inn i prisen. Anonymkode: 79eed...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #18 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva koster en frisørtime? En rimelig en - kanskje 600 for en time? Forutsett at ingen farger. Si frisøren vanligvis har kapasitet på 100 kunder om dagen, men nå må ha 2 meter mellom hver stol. Kapasiteten blir da plutselig 60. Da er inntektstapet 24 000 hver dag. Anonymkode: d7c16...103 Lag nå i det minst et realistisk regnestykke🙄 Anonymkode: a2cb9...56a 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #19 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lag nå i det minst et realistisk regnestykke🙄 Anonymkode: a2cb9...56a Ikke meg du siterte, men hva er urealistisk med regnestykke? Anonymkode: 67fbd...dab 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #20 Skrevet 6. september 2021 Jeg betaler de ekstra kronene hos frisøren med den største selvfølge 😍De har tapt masse penger og må tjene det inn igjen Anonymkode: f7318...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå