Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver jobbsøknad hvor jeg har sett en ledig stilling, og får ingen respons tilbake. Føler meg skikkelig pissa på. Hvor er verdigheten? og er det kun en kynisme som gjelder?

Anonymkode: 3e4bf...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er at det ofte er vanskelig å svare alle personlig, dersom det er mange søkere. 

Søkte en gang på en stilling med over 800 søkere, jeg skjønner godt at jeg ikke fikk svar tilbake. 

Eller. Jeg fikk svar etter 3 måneders tid. "Takk for din interesse på vår stilling som medarbeider hos xxx. Stillingen er nå besatt, men vi takker for din søknad, å ønsker deg velkommen til å søke på nytt, ved en annen anledning!" Noe i den gata. Men det er jo da bare en ferdiggenerert mail alle fikk, når Stillingen var besatt.

Anonymkode: 9cb16...ebb

Skrevet

Jeg synes også det er dårlig stil. På de søknadene jeg har inne har jeg fått bekreftelse på mottatt søknad hvor det står "evt avslag vil sendes i egen e-post eller pr brev".. Kan gå flere uker etter søknadsfrist også hører du ikke noe mer. Hadde vært fint for meg som arbeidssøker å få et avslag - for da kan jeg legge den søknaden bak meg og ikke tenke noe mer på den. 

Anonymkode: 03a46...289

• Liker 1
Skrevet

Men jeg regner jo med det er en som er ansatt til å plukke ut kandidatene, og dermed vil jeg si at siden kandidater har visst innteresse til deres bedrift så vil det være en selvfølge å besvare kandidatene med en respons at : "nå trenger dere ikke vente mer, stillingen er besatt, det ble ikke dere denne gang"

Det er tosidig dette. For kandidater får dem avklarert. Dem får jobbet videre, og en ting er at om bedrifter er for seine med å ta kontakt med kandidaten så kan jo allerede drømme kandidaten tatt en annen arbeid. 

Anonymkode: 3e4bf...f8e

Skrevet

I min erfaring i offentlig sektor så sendes det alltid ut beskjed om at stillingen er besatt, men det tar tid da alt av avtaler og juridiske avklaringer må være i boks. 

Anonymkode: e78f3...f07

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I min erfaring i offentlig sektor så sendes det alltid ut beskjed om at stillingen er besatt, men det tar tid da alt av avtaler og juridiske avklaringer må være i boks. 

Anonymkode: e78f3...f07

Ikke alltid min erfaring. Jeg har flere år gamle søknader i både stat og kommune som jeg ikke har fått endelig avslag på, enda jeg var inne til flere intervjuer.

Når de er så slappe tenker jeg bare at deres tap er større enn mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...