Gå til innhold

Mannen vil plutselig ha åpent forhold......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde vi hadde et fint og rikt sexliv. Riktignok blitt litt mindre med årene, men min mann er tydeligvis lei.

Han er 7 år yngre enn meg og jeg er i starten av 40-årene.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette. Han sier rett ut at han har lyst på friheten til å treffe andre. Han er redd for å stivne og bli en kjedelig A4 mann med henting/levering, enkle middager og vi som er så slitne at vi ikke orker noe på kvelden.

Han syns vi har fått et kjedelig liv, men syns vi skal bli boende sammen for barna. Jeg begynte å gråte så mye at jeg måtte ut av leiligheten fordi barna sov.

Han har et vennepar som har åpent forhold eller er poly, vet ikke helt. Jeg har aldri likt de. Syns de er litt spesielle. Han føler seg låst.

Jeg har ikke råd til å forlate han om det er slik det ender. Jeg er delvis ufør og har en jobb som gjør meg sliten.

Han savner spenningen i hverdagen. Jeg er knust. Hva gjør jeg?

Anonymkode: a00c5...584

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midtlivskrisen kom tydeligvis tidlig hos denne mannen. 

Hva du gjør?
Dette høres sikkert brutalt ut, men du finner ut om dette er noe du kan leve med, eller om du må gå videre på egen hånd.  Dette er det eneste du kan gjøre.

Anonymkode: cd7ec...88f

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde vi hadde et fint og rikt sexliv. Riktignok blitt litt mindre med årene, men min mann er tydeligvis lei.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette. Han sier rett ut at han har lyst på friheten til å treffe andre. Han er redd for å stivne og bli en kjedelig A4 mann med henting/levering, enkle middager og vi som er så slitne at vi ikke orker noe på kvelden.

Han syns vi har fått et kjedelig liv, men syns vi skal bli boende sammen for barna. Jeg begynte å gråte så mye at jeg måtte ut av leiligheten fordi barna sov.

Han har et vennepar som har åpent forhold eller er poly, vet ikke helt. Jeg har aldri likt de. Syns de er litt spesielle. Han føler seg låst.

Jeg har ikke råd til å forlate han om det er slik det ender. Jeg er delvis ufør og har en jobb som gjør meg sliten.

Dette er nok vanskelig å kjenne på. Har dere snakket om å gå sammen til en sexolog/parterapeut? Prøve å løse det innenfor forholdet først. Åpent forhold er ikke løsningen hvis ikke dere begge ønsker det. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjære deg, om du blir i forholdet kun av økonomiske årsaker er det strengt tatt prostitusjon. Ikke lev i et åpent forhold du ikke ønsker, på grunn av penger. Du finner løsninger på det økonomiske etterhvert.

Anonymkode: 4caf9...24e

• Liker 28
Skrevet

Her er det bare å avslitte forholdet. Å bo i et flott hus og kjøre fin bil er ikke verdt selvrespekten og verdigheteb din.

Anonymkode: 9ec15...e72

• Liker 22
Skrevet

Si ja, men presiser at "åpent forhold" også betyr at DU kan treffe andre. Man kan ikke åpne et forhold bare til fordel for mannen. Og all statistikk på Tinder og andre steder viser at det er myyye lettere for en kvinne å få seg noe, enn for en mann - og dette uavhengig av alder. Jeg tror at hans lyst på åpent forhold vil dale betraktelig.

• Liker 29
Skrevet

Har du lyst på frihet til å treffe andre? Ser han for seg å være barnevakt mens du er ute på date? Hvilke regler ser dere for dere for kondom og andre ting? 

Anbefaler boka Opening Up og å kontakte PolyNorge. 

Ps Man får ikke ny jobb eller bedre hverdagsliv av å leve poly. Det er sex/forhold til flere, hverken mer eller mindre. 

Anonymkode: 6cccf...896

• Liker 14
Skrevet

Han er altså blitt inspirert av dette venneparet? Har han snakket mye med dem om det?

Å gå ned den leia der er jo litt risky. Man skal være veldig trygge på hverandre og parforholdet for at det skal kunne fungere. Tror at andelen åpne forhold der det går skeis for dem er stor.

Anonymkode: 79256...d82

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo ikke et åpent forhold. Åpent forhold er åpent og ærlig og begge tenner på at den andre skal ha sex med en annen, fordi det beriker deres sexliv. Han vil bare ha tilgang til å flørte og evt ha sex med andre, dvs: vil egentlig leve litt som singel. Si ok, «åpent forhold» for en mann betyr at han ikke får seg annen kvinne. Du derimot, har et hav av menn du kan ha sex med. Når han oppdager dette, så er det ikke sikkert at han vil ha «åpent forhold» likevel

Anonymkode: 81a24...6f3

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo ikke et åpent forhold. Åpent forhold er åpent og ærlig og begge tenner på at den andre skal ha sex med en annen, fordi det beriker deres sexliv. Han vil bare ha tilgang til å flørte og evt ha sex med andre, dvs: vil egentlig leve litt som singel. Si ok, «åpent forhold» for en mann betyr at han ikke får seg annen kvinne. Du derimot, har et hav av menn du kan ha sex med. Når han oppdager dette, så er det ikke sikkert at han vil ha «åpent forhold» likevel

Anonymkode: 81a24...6f3

Me. TS er delvis ufør og mye sliten. Da er det jo ikke sikkert hun har noe som helst overskudd til å treffe andre uansett 

Dette var sårt. Sender store klemmer 😞❤️

Anonymkode: dab35...3ad

• Liker 12
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Man må fortsatt kjøre og hente barna, gjøre husarbeid, jobbe på samme sted og inne ha alle de andre "kjedelige" forpliktelsene som før.

Ja, det er nettopp dette. Mange lengter tilbake til ungdomstid og studier, uten barn og plikter. Men livet etter 25 er uansett mer komplisert. Man kan selvsagt endre andre ting i livet også, feks gå freelance/ny jobb, ta videreutdanning, ordne det så en part blir hjemmeværende og har hjemmeskole, selge huset og kjøpe mindre leilighet og reise for overskuddet, leie hjelp i hjemmet, flytte i kollektiv, flytte i bobil etc. Men alle valg har en kostnad. Det finnes ingen quick fix. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er nettopp dette. Mange lengter tilbake til ungdomstid og studier, uten barn og plikter. Men livet etter 25 er uansett mer komplisert. Man kan selvsagt endre andre ting i livet også, feks gå freelance/ny jobb, ta videreutdanning, ordne det så en part blir hjemmeværende og har hjemmeskole, selge huset og kjøpe mindre leilighet og reise for overskuddet, leie hjelp i hjemmet, flytte i kollektiv, flytte i bobil etc. Men alle valg har en kostnad. Det finnes ingen quick fix. 

Det er jo nettopp dette - man må fikse problemet med midler som passer. Kjedelig sexliv kan man kanskje fikse med åpent forhold. Men ting som kjedelig husarbeid, kjedelig jobb eller kjedelig a4-tilværelse fikser man ikke med å ha sex med andre. Da må man ty til andre midler, men det er jo mye mer jobb enn bare å ha sex...

• Liker 6
Skrevet

Du få si greit, og så samtidig si at du kommer ikke til å ha sex med ham om han vil ha sex med andre. Så kan han sitte der med knusktørr pikk. 

Skrevet

Min erfaring med venner (som ikke er par lenger) som har åpnet forholdet fordi han kjeder seg... Han ønsker å åpne forholdet fordi det er spennende å ligge med andre, samtidig som han har tryggheten med den faste gamle. Han får seg konto på tinder og begynner å lete etter et ligg, får ingen napp, mens hun får tilbud over en lav sko og går fra han. 

Anonymkode: 4bbf9...01b

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min erfaring med venner (som ikke er par lenger) som har åpnet forholdet fordi han kjeder seg... Han ønsker å åpne forholdet fordi det er spennende å ligge med andre, samtidig som han har tryggheten med den faste gamle. Han får seg konto på tinder og begynner å lete etter et ligg, får ingen napp, mens hun får tilbud over en lav sko og går fra han. 

Anonymkode: 4bbf9...01b

Dette er så artig å observere 😄  Har også hatt slik vennepar i omgangskretsen - han trodde at han skulle drukne i tilbud og velge og vrake, mens hun som "dydig kone" ikke ville bruke sin "hall pass", men sitte trofast og vente på ham. Realiteten traff ham midt i trynet der han prøvde å få seg et ligg på Tinder, desperat og forgjeves, mens hun datet flere menn (hun hadde anstendighet til å ikke ha sex med dem, men det visste jo ikke mannen noe om). 

• Liker 27
Skrevet

Jeg husker også at han snakket om trekant og at han syns det var spennende når vi hadde datet en stund, men det ble liksom ikke snakk om det siden, så reagerte ikke på det.

Til dere som spør om jeg vil ha åpent forhold så vet jeg ikke. Jeg vet ingenting jeg nå. Har fokusert på familielivet, sykdommen min og vårt liv sammen. Jeg trodde det var nok. Jeg trodde også vi begge var voksne og at han vet hva det vil si å være voksne.

Jeg føler meg nesten utsatt for et overgrep å har litt lyst til å "ta igjen" ved å si vi kan ha trekant, men det skal være med en mann og du og han skal gjøre noe sammen. Rett og slett for å sette han i samme situasjon selv!

Kjenner jeg bare blir sint nå. TS

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg husker også at han snakket om trekant og at han syns det var spennende når vi hadde datet en stund, men det ble liksom ikke snakk om det siden, så reagerte ikke på det.

Til dere som spør om jeg vil ha åpent forhold så vet jeg ikke. Jeg vet ingenting jeg nå. Har fokusert på familielivet, sykdommen min og vårt liv sammen. Jeg trodde det var nok. Jeg trodde også vi begge var voksne og at han vet hva det vil si å være voksne.

Jeg føler meg nesten utsatt for et overgrep å har litt lyst til å "ta igjen" ved å si vi kan ha trekant, men det skal være med en mann og du og han skal gjøre noe sammen. Rett og slett for å sette han i samme situasjon selv!

Si det til ham. 

Si at du ikke ønsker å åpne forholdet. At du har mer enn nok med den travle hverdagen deres.

At du skal ta på alvor at han kjeder seg men at dette forslaget bare gjør deg utrygg.

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig bør han få smake sin egen medisin! Jeg får inntrykk av at hans tanke er å kunne ha sex med andre, mens du ikke får tilsvarende adgang. Blunk uskyldig med øynene og si "hvor spennende da! skal vi hjelpe hverandre å opprette profiler på Tinder? Skal vi kanskje ha konkurranse i antall matcher og dates - den som taper, tar ut vinneren på restaurantmiddag?" Så får du se noen som blir VELDIG rund i øynene - denne haken hadde han nok ikke forventet. Spill, spill og spill hvis du for nå vil bevare familien og komme gjennom hverdagen.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...