Sommer87 Skrevet 6. september 2021 #1 Del Skrevet 6. september 2021 Hei, Forrige måned kom mensen 3 dager for tidlig og eggløsning denne måneden kom senere enn normalt. Men problemet nå er at eggløsningstestene ser helt bananas ut. jeg fikk kjempepositiv test cd 15, men så synes jeg de fortsetter å være ganske sterke etter det. Vanligvis blir den supersvak etter eggløsning, men nå ser det nesten ut som positivt test 5 dager på rad. Har ikke lenger el slim, så tror el er over, men skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har så mye lh i urinen. Noen som vet eller har vært borti noe lignende? Tok forøvrig covid vaksine denne syklusen 🤔. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Del Skrevet 6. september 2021 Man skal slutte å teste etter positiv test. Anonymkode: cf09e...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Del Skrevet 6. september 2021 Slenger meg på denne. Fikk positv eggløsningstest (eller halvpositiv? blinkende smiley på clearblue digital test 1.september og 2.september, men nå i dag har jeg fått bittesmå blødninger/spotting. Skjønner ingenting. Ikke fått slim heller enda. Anonymkode: 92613...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man skal slutte å teste etter positiv test. Anonymkode: cf09e...7e0 Støtter meg på denne. Slutt å teste etter positiv test Anonymkode: 3ce6d...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Del Skrevet 6. september 2021 Har du tatt en graviditetstest? Vet at noen får positive eggløsningstester mange dager på rad når de er gravide. Eventuelt kan det være vaksinen har tullet litt med syklusen din? 🤪 Anonymkode: 640ca...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. september 2021 #6 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal slutte å teste etter positiv test. Anonymkode: cf09e...7e0 Dette er helt feil i forhold til EL-tester. Det er tvert i mot veldig nyttig å vite når testen blir negativ igjen. For det er først fra da man kan forvente at egget slipper. Det er vanlig å ha positiv EL-test i ale fra 1-4 dager. 1-2 dager er aller mest vanlig. Til TS: skjønner det er frustrerende når testen oppfører seg annerledes enn den pleier. Men trøst deg med at det ikke er noe galt i det. LH kan varierer fra syklus til syklus, og noen ganger har man høyere topp, urinkonsentrasjonen har også mye å si. Ville sagt meg fornøyd med den positive testen på CD15 og tenkt at du er 1 dpo på CD17. Ser at den nederste testen ser veldig sterk ut, men for å være helt korrekt så regnes nok den som negativ den også. Så da har du èn positiv test og forholde deg til 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer87 Skrevet 8. september 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 8. september 2021 Amatariel skrev (På 6.9.2021 den 13.46): Dette er helt feil i forhold til EL-tester. Det er tvert i mot veldig nyttig å vite når testen blir negativ igjen. For det er først fra da man kan forvente at egget slipper. Det er vanlig å ha positiv EL-test i ale fra 1-4 dager. 1-2 dager er aller mest vanlig. Til TS: skjønner det er frustrerende når testen oppfører seg annerledes enn den pleier. Men trøst deg med at det ikke er noe galt i det. LH kan varierer fra syklus til syklus, og noen ganger har man høyere topp, urinkonsentrasjonen har også mye å si. Ville sagt meg fornøyd med den positive testen på CD15 og tenkt at du er 1 dpo på CD17. Ser at den nederste testen ser veldig sterk ut, men for å være helt korrekt så regnes nok den som negativ den også. Så da har du èn positiv test og forholde deg til 👍 Takk for langt og fint svar! Jeg ser at du har greie på det du skriver om og at du også er aktiv i tempetråden. Jeg hadde litt temperaturøkning etter el, men i dag sank den veldig igjen (4dpo). Jeg tror jeg sov med munnen åpen da jeg våknet og har sovet veldig dårlig (mange oppvåkninger) i natt. Tror du det kan ha noe å si? Ettersom jeg fikk så lav temp idag tidlig så fjernet fertilitet friend dpo tellingene sine. 😕 Så nå er jeg enda mer forvirret. 🙏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer87 Skrevet 8. september 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 13.36): Har du tatt en graviditetstest? Vet at noen får positive eggløsningstester mange dager på rad når de er gravide. Eventuelt kan det være vaksinen har tullet litt med syklusen din? 🤪 Anonymkode: 640ca...da6 Ja, tok graviditetstest bare for sikkerhets skyld, men den var negativ. Har også hatt mensen og ingenting annet som tyder på at jeg skulle vært gravid 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. september 2021 #9 Del Skrevet 8. september 2021 (endret) Sommer87 skrev (9 minutter siden): Jeg hadde litt temperaturøkning etter el, men i dag sank den veldig igjen (4dpo). Jeg tror jeg sov med munnen åpen da jeg våknet og har sovet veldig dårlig (mange oppvåkninger) i natt. Tror du det kan ha noe å si? Ettersom jeg fikk så lav temp idag tidlig så fjernet fertilitet friend dpo tellingene sine. 😕 Så nå er jeg enda mer forvirret. 🙏🏼 Munn åpen skal ikke ha alt for mye å si dersom du ikke har bitende kaldt soverom (som oftest er dette på vinteren). Men de mange oppvåkningene har nok mer å si når det gjelder tempen. Det er jo basaltemperaturen som måles, så da er det viktig at man har vært i søvn i minst 3 timer før man temper. Hvis du føler det var en natt utenom det normale så ville jeg ha discardet tempen for i dag, i alle fall endret tidspunkt slik at du får hvit trekant i stedet for blå prikk. Har du forresten plottet inn EL-testene dine i charten, så FF kan ta med dem i beregningen? Vil forøvrig anbefale deg å tempe vaginalt, det er mange som opplever det som en mer stabil tempemåte. Jeg har alltid tempet slik, og syns det er veldig enkelt og greit (men da fra evnt. neste syklus først). Endret 8. september 2021 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer87 Skrevet 8. september 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 8. september 2021 Amatariel skrev (7 minutter siden): Munn åpen skal ikke ha alt for mye å si dersom du ikke har bitende kaldt soverom (som oftest er dette på vinteren). Men de mange oppvåkningene har nok mer å si når det gjelder tempen. Det er jo basaltemperaturen som måles, så da er det viktig at man har vært i søvn i minst 3 timer før man temper. Hvis du føler det var en natt utenom det normale så ville jeg ha discardet tempen for i dag, i alle fall endret tidspunkt slik at du får hvit trekant i stedet for blå prikk. Har du forresten plottet inn EL-testene dine i charten, så FF kan ta med dem i beregningen? Vil forøvrig anbefale deg å tempe vaginalt, det er mange som opplever det som en mer stabil tempemåte. Jeg har alltid tempet slik, og syns det er veldig enkelt og greit (men da fra evnt. neste syklus først). Tusen takk igjen. Da ser jeg hva jeg får i temp imorgen tidlig og fjerner evt tempen fra idag. Så kan jeg evt starte å tempe vaginalt fra neste syklus. Takk så mye 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. september 2021 #11 Del Skrevet 8. september 2021 Sommer87 skrev (Akkurat nå): Tusen takk igjen. Da ser jeg hva jeg får i temp imorgen tidlig og fjerner evt tempen fra idag. Så kan jeg evt starte å tempe vaginalt fra neste syklus. Takk så mye 🙂 Ja det er også mulig at FF setter kryss igjen om den bare får en ny temp som er høy. Så tålmodighet er en dyd disse dagene... Masse lykke til! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå