AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Det går ikke an å sammenligne mannlig og kvinnelig utroskap. Kvinner slipper nesten alltid billigere unna, slik at, det får ikke konsekvenser. Det er et sett med moralregler for menn og ett for kvinner. Når mannen er utro er han en gris, notorisk utro (uavhengig av om han faktisk er det), idiot, sviker, ond, dum og ødelegger familien. Når kvinnen er utro så har hun det ikke bra i forholdet, utroskapen er et symptom på noe annet, hun har forvirrete følelser og det er nærmest fullt forståelig at hun er utro, og det er til og med synd på henne. Anonymkode: bfd00...205 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 KG-logikk: Kvinnen er aldri utro Mannen er alltid utro. Alltid mannens feil også Dette baserer seg på alle trådene om utroskap her. Uføre Berit skjønner ikke at det kun er tull, og alle andre kvinner kaster seg på. Ahhh.... Elsker KG. For jeg tar det for hva det. Tull og fantasi! Anonymkode: 47e45...136 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går ikke an å sammenligne mannlig og kvinnelig utroskap. Kvinner slipper nesten alltid billigere unna, slik at, det får ikke konsekvenser. Det er et sett med moralregler for menn og ett for kvinner. Dette stemmer godt med mine egne erfaringer. Legg merke til at om en mann er utro så vil alle gjøre alt for å ødelegge familien ved å varsle. Greit nok det om folk var prinsipielle. men de samme folkene varsler ikke mannen til den utroe kvinnen. Anonymkode: 5d469...d9d 1
Cuntzilla Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Jeg synes det går an å sammenligne, menn og kvinner kan ha sammenfallende motivasjoner. Det finnes så mange årsaker for å være utro, jeg synes kanskje ikke man skal tenke kjønn først som forklaring. 7
wandagirl Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Det kan godt hende det er ulik motivasjon for utroskap blant kjønnene, men at utroskap er et symptom på forholdet i seg selv er vel ikke feil å anta? Den som er utro lyver og går bak ryggen på noen, vel vitende om at de kan såre, men gjør det allikevel. Da er man like kjip uavhengig kjønn. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det går ikke an å sammenligne mannlig og kvinnelig utroskap. Kvinner slipper nesten alltid billigere unna, slik at, det får ikke konsekvenser. Det er et sett med moralregler for menn og ett for kvinner. Når mannen er utro er han en gris, notorisk utro (uavhengig av om han faktisk er det), idiot, sviker, ond, dum og ødelegger familien. Når kvinnen er utro så har hun det ikke bra i forholdet, utroskapen er et symptom på noe annet, hun har forvirrete følelser og det er nærmest fullt forståelig at hun er utro, og det er til og med synd på henne. Anonymkode: bfd00...205 Det du skriver er delvis riktig. Dvs hva som kan motivere utroskap. En mann kan elske kona/kjæresten sin og samtidig være utro fordi han kan skille sex og kjærlighet, men dersom en dame har det topp i forholdet sitt så er hun sjelden utro. Det er selvfølgelig unntak fra dette, men i det store og hele stemmer det. Det betyr at om man ser objektivt på det så er det en større fare for forholdet dersom en kvinne er utro enn en mann... Det betyr likevel ikke at vi skal behandle disse forskjellig. Anonymkode: 2821a...530 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dette stemmer godt med mine egne erfaringer. Legg merke til at om en mann er utro så vil alle gjøre alt for å ødelegge familien ved å varsle. Greit nok det om folk var prinsipielle. men de samme folkene varsler ikke mannen til den utroe kvinnen. Anonymkode: 5d469...d9d Jeg har motsatt erfaring der jeg bor. Menn slipper unna fordi "de er jo polygame", "de har andre drifter", bullshit om at nøkkel som åpner flere lås er bra nøkkel, mens lås som blir åpnet av flere nøkler er dårlig lås og så videre. Damene blir dømt nord og ned som horer, løse osv, mens menn bare "hadde et feilsteg" eller "det var jo bare sex", "han var jo bare full" osv. Anonymkode: b31e7...5d9 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette stemmer godt med mine egne erfaringer. Legg merke til at om en mann er utro så vil alle gjøre alt for å ødelegge familien ved å varsle. Greit nok det om folk var prinsipielle. men de samme folkene varsler ikke mannen til den utroe kvinnen. Anonymkode: 5d469...d9d Det var faktisk dette jeg mest ville frem til. At damer generelt slipper mye billigere unna. Å ødelegge en familie når mannen er uto = helt greit det er hans egen feil, trist og fælt for ungene, men det burde han tenkt på før Å ødelegge familien når dama er utro = det gjør man ikke, da skal man plutselig ta hensyn til den utro dama og ungene Anonymkode: bfd00...205 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 wandagirl skrev (1 time siden): Det kan godt hende det er ulik motivasjon for utroskap blant kjønnene, men at utroskap er et symptom på forholdet i seg selv er vel ikke feil å anta? Den som er utro lyver og går bak ryggen på noen, vel vitende om at de kan såre, men gjør det allikevel. Da er man like kjip uavhengig kjønn. Ja, man skulle jo tro det, mens i virkeligheten blir utro damer beskyttet, mens utro menn fritt vilt. Anonymkode: bfd00...205 2
wandagirl Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, man skulle jo tro det, mens i virkeligheten blir utro damer beskyttet, mens utro menn fritt vilt. Anonymkode: bfd00...205 Ukjent problemstilling for meg. Husk at KG ikke nødvendigvis representerer virkeligheten 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, man skulle jo tro det, mens i virkeligheten blir utro damer beskyttet, mens utro menn fritt vilt. Anonymkode: bfd00...205 For noe tull! Jeg dømmer begge like hardt. Eneste unntaket er menn som er utro mens dama går gravid og er i barsel, de er ekstra drittsekker. Anonymkode: e5216...f20 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For noe tull! Jeg dømmer begge like hardt. Eneste unntaket er menn som er utro mens dama går gravid og er i barsel, de er ekstra drittsekker Har levd i over 45 år, og er 100% enig med trådstarter. Har mange erfaringer i og rundt mitt eget miljø, og det er voldsomt tydelig at det er forskjellsbehandling. Om mannen er utro så argumenteres det for at dama hjemme fortjener å vite hva han har gjort. Når dama er utro så er det plutselig ingen som snakker om mannen hjemme. Det er et sisterhood der ute som beskytter damer og outer menn. Anonymkode: 5d469...d9d 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har levd i over 45 år, og er 100% enig med trådstarter. Har mange erfaringer i og rundt mitt eget miljø, og det er voldsomt tydelig at det er forskjellsbehandling. Om mannen er utro så argumenteres det for at dama hjemme fortjener å vite hva han har gjort. Når dama er utro så er det plutselig ingen som snakker om mannen hjemme. Det er et sisterhood der ute som beskytter damer og outer menn. Anonymkode: 5d469...d9d Er nok av tråder her inne der menn beskytter både utro menn og utro damer. Folk er generelt feige. Anonymkode: a34e0...199
wandagirl Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har levd i over 45 år, og er 100% enig med trådstarter. Har mange erfaringer i og rundt mitt eget miljø, og det er voldsomt tydelig at det er forskjellsbehandling. Om mannen er utro så argumenteres det for at dama hjemme fortjener å vite hva han har gjort. Når dama er utro så er det plutselig ingen som snakker om mannen hjemme. Det er et sisterhood der ute som beskytter damer og outer menn. Anonymkode: 5d469...d9d Vi hører vel minst like mye om kameratgjengen som beskytter gutta sine, selv om de er utro. Mine erfaringer er ihvertfall ikke at kvinner er mer beskyttet dersom de er utro 5
Epictetus Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 Tenker vi kan være enige om at alle som er utro er drittsekker. Og at noen som er utro har partnere som også er drittsekker, men det blir et sidepoeng. 6
Hr. Aktiv Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 wandagirl skrev (På 6.9.2021 den 10.26): Vi hører vel minst like mye om kameratgjengen som beskytter gutta sine, selv om de er utro. Mine erfaringer er ihvertfall ikke at kvinner er mer beskyttet dersom de er utro Jeg er av den oppfatning at de prøver redde fyren fra å bli lynsjet mere enn å rettferdiggjøre et evt. utroskap da han står rimelig alene uten dem.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Verdens største befolkningsundersøkelse om seksualitet, viser at det er langt flere menn enn kvinner, som er utro mot sin partner. Ifølge forskerne bak undersøkelsen, er en nærliggende forklaring at menns biologiske seksualdrift (generelt sett) er sterkere enn kvinners, og at menns utroskap i stor grad skyldes manglende evne til å håndtere sterke driftsimpulser (når de får anledning til å leve dem ut). Anonymkode: f02df...7db 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 9.47): Det er et sisterhood der ute som beskytter damer og outer menn. Ja riktig ! Vanligvis er damer eksperter på å shame hverandre og sladre/snakke ned hverandre. Men akkurat når det gjelder dette er det stikk motsatt. Anonymkode: 774d6...441 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Kvinnelig utroskap er mye verre. En man kan koble fra følelser fra sex. Han kan elske kona si like mye om han er utro. En kvinnes følelser er knyttet til sex. Om hun er utro så elsker hun ikke mannen sin. Anonymkode: a5747...103
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): n kvinnes følelser er knyttet til sex. Om hun er utro så elsker hun ikke mannen sin. Som regel. men det finnes andre veien også. Spesielt i moden alder når hun (ofte) er på sin seksuelle topp, og gubben begynner gjerne å miste interesse og evne til sex. Noen gang sett middelaldrende damer på venninnetur til syden f.eks. ? Anonymkode: 774d6...441 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå