Gå til innhold

Jobbe i bhg hvor eier er assistent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med å jobbe i bitteliten barnehage hvor eier er assistent, og dere da jobber sammen? 

Søkt på en jobb i barnehage med bare ti barn, hvor jeg da blir pedagogisk leder sammen med eieren. Vi skal da gå lenger dager pga bemanning og avspaserer en dag annenhver uke. 

Anonymkode: 67b3c...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du vite?

Anonymkode: b9ab2...ba5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva vil du vite?

Om noen har erfaring med slik organisering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om noen har erfaring med slik organisering. 

Jeg har det ja.

Skrevet

Huff. Barnehage i seg selv er slitsomt, og som pedagog enda verre. Jeg holdt ut i det yrket og er nå ufør. Klarte heldigvis å karre til meg en 50/50 styrer og pedstilling som gjorde at jeg fikk høyere lønn og derfor også høyere ufør.

Jeg hadde ikke gjort det der. Lengre dager og avspasering? Det er en drøm! Du kommer til å bli brukt.

Anonymkode: 36419...dc0

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet i en slik bhg. Eier som var assistent hadde ingen faglig forståelse, og var maktsyk over sine pedagogiske ledere. Det var stort gjennomtrekk i den stillingen, de fleste var der maks ett år før konfliktene bygget seg opp og de ble sykemeldte og sluttet.

Hør hvor mange det har vært i stillingen før, og hvorfor stillingen er ledig.

Anonymkode: 74948...dd9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Huff. Barnehage i seg selv er slitsomt, og som pedagog enda verre. Jeg holdt ut i det yrket og er nå ufør. Klarte heldigvis å karre til meg en 50/50 styrer og pedstilling som gjorde at jeg fikk høyere lønn og derfor også høyere ufør.

Jeg hadde ikke gjort det der. Lengre dager og avspasering? Det er en drøm! Du kommer til å bli brukt.

Anonymkode: 36419...dc0

Hvorfor mener du jeg blir brukt? Er jo også fri en dag, og jobber ikke ekstra. 

Skrevet

Jeg har ikke erfaring fra en så liten barnehage men ser faresignalene basert på erfaring fra liten barnehage. Du kommer til å savne et faglig miljø og du har en leder som sannsynligvis tar avgjørelser basert på annet enn faglig grunnlag. Det blir lite utviklende og du risikerer at din fagligheten blir undergravd. Dette ble veldig pessimistisk men disse utfordringene sliter vi med i barnehager med overtall av ufaglærte. Deres praksis dominerer selv om de mangler faglig forankring. Du kan jo være heldig å få en fantastisk sjef som respekterer og løfter frem din kunnskap. Vær oppmerksom på intervjuet, og lykke til! Er lett å bytte hvis det ikke fungerer.

Anonymkode: b5dac...6c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har ikke erfaring fra en så liten barnehage men ser faresignalene basert på erfaring fra liten barnehage. Du kommer til å savne et faglig miljø og du har en leder som sannsynligvis tar avgjørelser basert på annet enn faglig grunnlag. Det blir lite utviklende og du risikerer at din fagligheten blir undergravd. Dette ble veldig pessimistisk men disse utfordringene sliter vi med i barnehager med overtall av ufaglærte. Deres praksis dominerer selv om de mangler faglig forankring. Du kan jo være heldig å få en fantastisk sjef som respekterer og løfter frem din kunnskap. Vær oppmerksom på intervjuet, og lykke til! Er lett å bytte hvis det ikke fungerer.

Hva tenker du jeg må være oppmerksom på? 

Skrevet

Å jobbe i familiebarnehager er noe skikkelig herk!

Anonymkode: 5eb2f...837

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å jobbe i familiebarnehager er noe skikkelig herk!

Anonymkode: 5eb2f...837

Er ikke familie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke familie. 

Hvor ligger denne barnehagen?

Vet om en lignende barnehage du beskriver, det er et stort rødt flagg.

Anonymkode: 44094...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor ligger denne barnehagen?

Vet om en lignende barnehage du beskriver, det er et stort rødt flagg.

Anonymkode: 44094...fbe

Gi et lite hint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil ikke si noe mer, men kan jo gjerne lære av dine erfaringer. Hvorfor sto du ikke på ditt? Hva skjedde på din arbeidsplass? 

Vanskelig å stå på sitt når eier har makta. Vanskelig å komme med 3års bachelor mot en eier som vil si sin mening uten faglig begrunnelse. Jeg ble rett og slett overkjørt, min utdannelse betydde ingenting. Ble også overarbeidet fordi jeg fikk oppgaver langt over det jeg skal, det ble dermed mindre tid til pedagogisk planlegging. Til slutt fikk jeg nok og søkte meg til en litt større barnehage. Det positive med større barnehage er jo det faglige miljøet, samarbeid med andre pedagoger. Man utvikler seg lite når man er pedagog alene. 

Begynner barnehagen din på K? 

• Liker 3
Skrevet
Monsteran skrev (38 minutter siden):

Vanskelig å stå på sitt når eier har makta. Vanskelig å komme med 3års bachelor mot en eier som vil si sin mening uten faglig begrunnelse. Jeg ble rett og slett overkjørt, min utdannelse betydde ingenting. Ble også overarbeidet fordi jeg fikk oppgaver langt over det jeg skal, det ble dermed mindre tid til pedagogisk planlegging. Til slutt fikk jeg nok og søkte meg til en litt større barnehage. Det positive med større barnehage er jo det faglige miljøet, samarbeid med andre pedagoger. Man utvikler seg lite når man er pedagog alene. 

Begynner barnehagen din på K? 

Det høres ikke bra ut. 

Hvor lenge holdt du ut? Hvorfor satt du ikke foten ned å ba om mer tid? 

Hehe bokstaver kan jo være mange ulike steder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det høres ikke bra ut. 

Hvor lenge holdt du ut? Hvorfor satt du ikke foten ned å ba om mer tid? 

Hehe bokstaver kan jo være mange ulike steder. 

6mnd. Var ikke mer tid å ta av. Man skal jo være med barna også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva tenker du jeg må være oppmerksom på? 

På det jeg akkurat skrev. Du må jo prøve å få et Vilde av hvordan din rolle blir.

Skrevet

Unnskyld, bilde

Skrevet
Monsteran skrev (21 minutter siden):

6mnd. Var ikke mer tid å ta av. Man skal jo være med barna også. 

Forsto ikke helt svaret. Om du ikke fikk tid til pedagogisk innhold, så var du vel mye med barna? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forsto ikke helt svaret. Om du ikke fikk tid til pedagogisk innhold, så var du vel mye med barna? 

Pedagogisk innhold skal vi jo ha med barna! Noe skjer jo enkelt og greit spontant! Men vi trenger plantiden vår! Mye må også planlegges. Følte det var lite tid til det når man får så mye andre oppgaver fra eier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...